Aihe: Lippupalvelujen toiminnasta
1
StevieRayVehkakoski
11.03.2008 10:49:51 (muokattu 11.03.2008 10:51:09)
Pakko avautua näiden kotimaisten lippupalvelujen erinomaisuudesta!

1. Tänään aamulla tuli Stray Catsin keikan liput myyntiin, kirjaudun tikkana sisään lippupalveluun klo 9.00 tarkoituksena ostaa neljä kenttälippua. No, jostain syystä ei löydy kenttälippuja? Hirveä riplaaminen ja sählääminen kun haen netistä että millä saamarin numerolla ne seisomapaikat on myynnissä. Ei per*ele löydy, pelkästään katsomoja A-F myynnissä joten ei auta muuta kuin ottaa liput katsomoon. No, nyt puolentoista tunnin päästä ne saa*anan kenttäliput on tulleet myyntiin. Missään ei vaan ollut aamulla mainintaa näistä kenttälipuista, ne vaan tulla pullahti myyntiin puolitoista tuntia myöhässä.

2. Tämä viikko lomaa Lapissa ja ajattelin, voisi ostaa netistä parille keikalle liput jo etukäteen. No, sunnuntaina olin Indicaa katsomassa ja hämmennys oli suuri kun ovelta lippu on 13 Euroa kun se netistä (www.lippu.fi) etukäteen ostettuna on 14 Euroa + 1,5 Euron printtausmaksu/lippu siitä että saan itse printata liput omalla printterilläni..

Onko näiden "palvelujen" oikeasti tarkoitus olla tällaisia verenpaineen nostattajia?
You can't spend what you ain't got, you can't lose what you ain't never had
kingdom
11.03.2008 11:31:56
Kuopion Lippupalvelu on ihan järjettömän huono hoitamaan isompia keikkoja. Esim. Metallican keikalle luulisi niiden osaavan varautua useammalla kuin yhdellä avonaisella kassalla. Sitten kun viimein pääsee tiskille, sanovat että kaikki kenttäliput on myyty. Lähden kävelemään kotini päin, viiden minuutin päästä kaverini soittaa toiselta paikkakunnalta ja sanoo että on juuri saanut ostettua viimeisimpiä lippuja kentälle. Kiitos.
TÄMÄ EI OLE MAINOS | I'm no fucking buddhist, but this is enlightenment.
Waldemar O Toy
12.03.2008 11:32:11 (muokattu 12.03.2008 11:32:42)
No tästähän olen kitissyt aikaisemmin, mutta on se uskomatonta kun noi kenttäliput myydään loppuun viidessä minuutissa. Sitten on kiva kuulla, miten niitä onkin saanut taas yhdentoista aikaan. Joensuussa Lippupalvelu kyllä on aina toiminut mallikkaasti kun olen siellä asioinut.
Meet the ZEA. http://www.myspace.com/zea451
mrk
12.03.2008 14:09:43
No tästähän olen kitissyt aikaisemmin, mutta on se uskomatonta kun noi kenttäliput myydään loppuun viidessä minuutissa. Sitten on kiva kuulla, miten niitä onkin saanut taas yhdentoista aikaan. Joensuussa Lippupalvelu kyllä on aina toiminut mallikkaasti kun olen siellä asioinut.

Lippupalvelun sivuilla on kapasiteettia sen verran että liput pystytään myymään vaikka alle minuutissa loppuun. Se, että joistain lippuluukuista saa seisomapaikkoja pitempään, johtuu siitä että fiksut luukut printtaavat lippuja koneesta ulos minkä ehtivät ja myyvät ne sitten jonottajille.

Se minkä takia seisomapaikkoja palautuu myyntiin esim tunti/pari myöhemmin johtuu esim pieleen menneistä maksutapahtumista (väärä luottokortin numero) tai sitten lippuluukuilla mitätöivät myymättä jääneitä printattuja lippuja. Tämän takia kannattaa hakata sitä reloadia sivuilla niin kauan kunnes haluamansa liput saa, vaikka näyttää siltä että ne olisivat loppuneet. Vaatii vain kylmiä hermoja. Itse henk.koht. en ole jäänyt ilman haluamiani lippuja millekään keikalle viimeisen 15 vuoden aikana, enkä ole joutunut turvautumaan trokareiden tarjontaan.
"Short On Long Term Goals"
StevieRayVehkakoski
12.03.2008 16:30:15
No juu en ole mäkään ilman lippuja jäänyt, mutta olipa eka kerta kun tulee kaikki muut liput kuin kenttäliput myyntiin klo 9.00 ja kenttäliput klo 10.30. Tämäkin olis tietysti ihan OK jos siitä vaan saata*a kerrottaisiin jossain..
Roksennus
12.03.2008 17:53:10
No juu en ole mäkään ilman lippuja jäänyt, mutta olipa eka kerta kun tulee kaikki muut liput kuin kenttäliput myyntiin klo 9.00 ja kenttäliput klo 10.30. Tämäkin olis tietysti ihan OK jos siitä vaan saata*a kerrottaisiin jossain..

Se pointti on nimenomaan se, että ihmiset varaavat kaikki kenttäliput noin 8 sekunnissa. Siksi sinä et näe niitä lippuja siellä sivuilla myynnissä, koska olet kirjautunut palveluun vasta klo 09:00:09... Ja sit kun kenttälippujen varauksia alkaa peruuntumaan niin kello onkin 10:30.
"Time's never wasted when you're wasted all the time!"
mrk
12.03.2008 18:17:37
Uskon että tässä tapauksessa oikeasti ei ole ollut seisomapaikat myynnissä silloin kun piti. Kyllä ne valikossa näkyy joka tapauksessa vaikka olisi loppuun myyty.

Itse puhuin tuossa yllä lähinnä yleisellä tasolla.
"Short On Long Term Goals"
StevieRayVehkakoski
12.03.2008 19:41:34
No juu ei ollut koko lippuja myynnissä ollenkaan, ei ollut koko valikkoa joka sinne ilmestyi klo 10.30.

Mutta vaimo sai tossa pari tuntia sitten varsin epäsuomalaisen idean: Mitä jos lopettaisi tämän narinan ja oikeasti yrittäisi vaikka tehdä jotain asialle? No, soitto lippupalveluun ja "Joo, kyllä ne voi vaihtaa, varaan teille kenttäliput 22.3. asti.."

Eli loppu hyvin, kaikki hyvin. Saipahan taas valittaa..
Roksennus
12.03.2008 20:09:34
No juu ei ollut koko lippuja myynnissä ollenkaan, ei ollut koko valikkoa joka sinne ilmestyi klo 10.30.

Mutta vaimo sai tossa pari tuntia sitten varsin epäsuomalaisen idean: Mitä jos lopettaisi tämän narinan ja oikeasti yrittäisi vaikka tehdä jotain asialle? No, soitto lippupalveluun ja "Joo, kyllä ne voi vaihtaa, varaan teille kenttäliput 22.3. asti.."

Eli loppu hyvin, kaikki hyvin. Saipahan taas valittaa..

hehe =) vaimolle plussa!! +
"Time's never wasted when you're wasted all the time!"
Waldemar O Toy
12.03.2008 20:16:28
Se minkä takia seisomapaikkoja palautuu myyntiin esim tunti/pari myöhemmin johtuu esim pieleen menneistä maksutapahtumista (väärä luottokortin numero) tai sitten lippuluukuilla mitätöivät myymättä jääneitä printattuja lippuja.

No tässä asiassa Tiketillä on mielestäni melko paljon fiksumpi toimintatapa. Eikös ne kuitenkin myy peruuntuneet ostokset siinä parin päivän päästä?

Ja jotkut ihmiset käy koulussa tai töissä, et eipä voi hakata refreshiä koneella koko päivää.
Meet the ZEA. http://www.myspace.com/zea451
s151669
13.03.2008 08:42:01

No, soitto lippupalveluun ja "Joo, kyllä ne voi vaihtaa, varaan teille kenttäliput 22.3. asti.."

Niinpä niin. Todistaa taas jälleen kerran sen, ettei tämä tietoyhteiskunta ole ihan valmis. Nytkin asiat tulivat kuntoon *puhelimella*...
Jyrki
StevieRayVehkakoski
20.03.2008 13:45:50
Ja nyt on kenttäliput käpälässä joten loppu hyvin, kaikki hyvin.
Kukkis 77
20.03.2008 20:10:11

14 Euroa + 1,5 Euron printtausmaksu/lippu siitä että saan itse printata liput omalla printterilläni..

Samaahan harrastaa riistolaitos nimeltä Pankki. Esimerkiksi Sampo veloittaa minulta 2,90 euroa kuussa siitä hyvästä että saan maksaa laskuni omalla tietokoneellani ja omalla nettiyhteydelläni. Onhan se tietty hyvä ettei pankkineidiltä haaskaudu aikaa asiakkaiden palvelemiseen.
Iloinen mieli korvaa puuttuvan älyn.
arc
21.03.2008 10:54:15 (muokattu 21.03.2008 10:59:28)
14 Euroa + 1,5 Euron printtausmaksu/lippu siitä että saan itse printata liput omalla printterilläni..

Tuo on sama asia, kun se 1,5 euron maksu joka sisältyy noudettaviin lippuihin. Se on vaan byrokraattisista syistä nimetty noin, mutta sitä kutsutaan ns. palvelumaksuksi. Tiedän koska olen ollut töissä lippupalvelun konttorilla. En puolustele asiaa mitenkään :D

Ja itse threadin aloittajalle, niin yleensä ne myöhemmin vapautuvat paikat eivät ole edes ns peruutettuja varauksia, vaan ihan lippupalvelusta irrallinen tapahtuman järjestäjä yleensä päättää vapauttaa lohkoja katsomoista auki. Yleensähän ne pistää vaan tietyt paikat myyntiin, ja jättää osan paikoista firmoille, ystäville jne. Ja kun lippuja tuntuu menevään perkeleesti, niin he lohkasevasta tästä osiosta paikkoja auki.

Tätä ei siis lippupalvelu voi mitenkään ennustaa.

Itse peruutuspaikkoja kannattaa kysyä tasan 7 päivää konsertin myynnin alkamispäivän jälkeen, sillä sillon lunastamattomat varaukset menevät umpeen ja paikat tulevat takaisin myyntiin.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)