Aihe: Äänentoistoratkaisu ~10m^2 huoneeseen?
1
Dechestra
20.02.2008 13:47:34
Eli mietin sopivaa ja _kohtuuhintaista_ äänentoistoratkaisua omaan ~10m^2 huoneeseeni. Tällä hetkellä JVC:n RX-416V vahvistin, 4 x Audiowell:n A-90 kajareita (100W), ja joku epämääräinen keskikaiutin kytkelmä. Vahvistimeen _ei_ saa subwooferia.

Eli tässä mitä haen:
- Hyvä bassotoisto
- Melko kompakti koko
- Liitännät: CD-soitin, tietokone, c-kasetti-soitin ja LP-soitin. Tosin nuo kaikki menevät erillisen jakajan kautta tarvittaessa (omistan jo ulkoisen RIAA-korjaimen)
- ! Langaton kaukosäädin vähintään äänenvoimakkuudelle !
- _Ainakin_ alle 500€, jos mitenkään mahdollista.

Käyttötarkoitus siis musiikille, elokuville jne..

Tämä nykyinen asettelua vie tilaa turhan paljon. Olen katsellut Logitechin Z-5500 5.1 järjestelmää ja se vaikuttaisi hyvältä, mutta noihin on vähän vaikea luottaa ( http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=10838 ).. Kommentteja?

Thomannilta taas katselin 2.1-monitorijärjestelmiä ja nekin menisivät osa hyvin tuohon hintaluokkaan, mutta niissä ei käsittääkseni ole kaukosäätimiä ja se onkin vähän ongelma.

Eli onko tämä nyt ihan turhaa haaveilua vai löytyykö jotain tarpeeni täyttävää ratkaisua? Jos ei tuohon hintahaarukkaan, niin laittakaa sellaisia ehdotuksia, että pitää vähän säästääkin.
Izer
20.02.2008 20:14:57
Minä miettisin tilanteessa sitä, mikä käyttötarkoitus on tärkein. Musiikille lähtisin hakemaan jonkinlaista kahden kaiuttimen settiä ja leffoille sitten 5.1:stä. Tuossa hintaluokassa ei kuitenkaan oikein voi saada molempiin loistavasti sopivaa pakettia.

Minulla on tietokoneessa kiinni Genelecin 8020A:t (aktiivit, jossain 550e euron tietämillä/pari) ja tv:ssä toisessa huoneessa juurikin tuollainen Logitechin setti. Kyllähän tuolla Logitechillakin musiikkia pyörittelee, mutta ei se mitenkään Geneille pärjää, toisaalta sitten taas leffoissa se potkii ihan mukavasti. Noissa monitoriseteissähän kaukosäätimiä ei kyllä ole (ainakaan pääsääntöisesti).

Tässä tällaisia pieniä ajatuksia, sinänsä en osaa mitään tiettyä merkkiä/mallia suositella, paitsi mitä nyt minulla itsellä on käytössä.
Ridin' with the wind!
burdon
23.02.2008 15:41:27 (muokattu 23.02.2008 15:42:07)
Mulla on 10 neliön huoneessa ollu muutaman vuoden Harman Kardonin vahvistimen perässä pari Amphion Helium 2 kaiuttimia ja ovat just sopivan kokoiset niin fyysisesti kuin saundillisesti, lähtee jytää ja reilusti :) mut ei sentään ikkunat helise. 235 eur / kpl tais olla hinta silloin kun ostin + jalustat päälle. Noita saattaa löytää käytettynä halvemmalla...

Tietääkseni noi skobet on tarkoitettukin just tämän kokosiin huoneisiin. Hyvin sopii musiikin kuunteluun niin vinyyliltä kuin digitaaliformaateiltakin.
4-track 4 life !
Cirya
08.03.2008 13:19:10
Vaikka tosta: http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=73518073 Riittää tosin vähän isompaankin huoneeseen.. ;)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)