jäykkis 08.02.2008 16:59:43 | |
---|
Nämä entiset apurahasäveltäjät näyttää olevan samanlaisia valopäitä niin siellä kun täälläkin. Vai mitäs sanotte: http://piraattiliitto.org/uutiset/2 … iedostojen-jakamisen-laillistamista Mitenkähän tuo nyt eroaisi mistä tahansa maksullisesta latauspalvelusta - niin paitsi että se sallisi myös jakamisen. Paljonko olisit valmis maksamaan siitä että saat hämärän rajamailla olevan lataamisen sijaan sekä ladata että jakaa aivan päivänvalon kestävästi? Olisiko kakskytsenttiä per kuukausi sopiva summa? Jotenkuten toimeen tulevana voin itte pistää viiskytsenttiä pottiin. Jep jep. Laittoman lähteen tunnistaa halvasta hinnasta. -Antti Kotilainen- / Tietokoneella musiikin kuuntelu on extraa. Kannattaa harkita tavallisen cd-soittimen hankkimista. -Tommi KyyrÄ- |
Teijo K. 08.02.2008 17:12:56 | |
---|
No kun mie en lataa niin mun summa olis 0 senttiä. "Veltto rysäkeppi" |
jarkkkk 08.02.2008 18:28:48 | |
---|
ei ideana varmaan mikään ihan vammanen. kunhan summa pysyy kohtuullisena. |42| miten ajetaan grungeparta? -haulikolla. |
Johann Onn 08.02.2008 19:04:06 (muokattu 08.02.2008 19:04:40) | |
---|
Aina löytyy niitä, jotka ei maksais, sitten niin mistään. Ei ihan sama asia mutta idea tulee selväksi: Aikoinaan 1990-luvun alussa, oli treenikämppiä yhden paikallisen yhdistyksen kellaritiloissa. Treenaamaan pääsi, kun bändi maksoi massiivisen 20 markan (!!!) jäsenmaksun per soittaja ja v-u-o-d-e-s-s-a. Kun jakoi "kaks kertaa 2 tuntia viikossa x 52 viikoa", ei se tuntunut miltään. Silti löytyi bändejä, joilta ton rahan saaminen oli vaikeaa. Ja niitä, jotka sinikkäästi koitti treenata siellä salaa, maksamatta. Lopulta yhdistys joutui kompensoimaan tota - nostamalla jäsenmaksua. Me maksettiin, jotkut taas... (jne.). |
Teijo K. 08.02.2008 20:33:26 | |
---|
Aina löytyy niitä, jotka ei maksais, sitten niin mistään. Ei ihan sama asia mutta idea tulee selväksi: Aikoinaan 1990-luvun alussa, oli treenikämppiä yhden paikallisen yhdistyksen kellaritiloissa. Treenaamaan pääsi, kun bändi maksoi massiivisen 20 markan (!!!) jäsenmaksun per soittaja ja v-u-o-d-e-s-s-a. Kun jakoi "kaks kertaa 2 tuntia viikossa x 52 viikoa", ei se tuntunut miltään. Silti löytyi bändejä, joilta ton rahan saaminen oli vaikeaa. Ja niitä, jotka sinikkäästi koitti treenata siellä salaa, maksamatta. Lopulta yhdistys joutui kompensoimaan tota - nostamalla jäsenmaksua. Me maksettiin, jotkut taas... (jne.). Mites tää nyt liittyy? En ymmärrä. Ette tekään varmaan menneet ja pyytäneet sitä rahaa sellaisilta ihmisiltä jotka ei sitä treenistä käyttäneet. Mulla oli pitkä kausi, kaheksisen vuotta, kun mulla ei ollut televisiota ollenkaan. Mitä luulet, maksoinko TV-lupaa? No en. Nyt on telkkari ja lupa maksetaan. Sama tässä. Kun en lataa kerran, niin mun latausmaksu olis sit 0 senttiä. "Veltto rysäkeppi" |
Joees 08.02.2008 20:57:39 | |
---|
Mites tää nyt liittyy? En ymmärrä. Ette tekään varmaan menneet ja pyytäneet sitä rahaa sellaisilta ihmisiltä jotka ei sitä treenistä käyttäneet. Mulla oli pitkä kausi, kaheksisen vuotta, kun mulla ei ollut televisiota ollenkaan. Mitä luulet, maksoinko TV-lupaa? No en. Nyt on telkkari ja lupa maksetaan. Sama tässä. Kun en lataa kerran, niin mun latausmaksu olis sit 0 senttiä. Juur näin. Samoilla linjoilla mennään täälläkin. Loafers Musiikkia sulle ja mulle
Hello punks! |
tatta 08.02.2008 21:15:41 (muokattu 08.02.2008 21:55:51) | |
---|
öööh...öööh... jännittävää nähdä, kuinka tilanne kehittyy. Itse sain hieman erilaisen käsityksen asiasta 2007 musa-media messuilla. Tatta the orginal Grazy Mama! Sepä se, so not!
Jos elämää seuraa kuolema... on väistämätöntä, että me molemmat olemme yhtä aikaa perillä.... |
ganesha 08.02.2008 22:13:04 | |
---|
ruotsalaiset ovat saatanasta. viina. hanuri. ja naiset. |
Sir Härö 08.02.2008 23:05:23 (muokattu 08.02.2008 23:05:31) | |
---|
En lataa enkä lataisi. Eli en ole enkä ollut. tua |
Feggy 09.02.2008 21:09:38 | |
---|
"STIMin puolesta ehdotuksen on tehnyt järjestön toimitusjohtaja Kenth Muldin, ja hän on saanut mukaansa ehdotuksen kannattajiksi kolme muuta säveltäjiä ja musiikintekijöitä edustavaa järjestöä." Kuulostaa perin vakuuttavalta uutiselta. Herättäkää sitten kun tämä todella toteutuu. |
Makkari 09.02.2008 23:47:23 | |
---|
Paljonko olisit valmis maksamaan siitä että saat hämärän rajamailla olevan lataamisen sijaan sekä ladata että jakaa aivan päivänvalon kestävästi? 0 senttiä. Sen sijaan olen valmis maksamaan 10-20 euroa CD-levystä. |
jäykkis 10.02.2008 08:29:55 (muokattu 10.02.2008 08:30:19) | |
---|
Kuulostaa perin vakuuttavalta uutiselta. Herättäkää sitten kun tämä todella toteutuu. Sitä ei kysytty. Kysyttiin paljonko olisit valmis maksamaan. Vastaa siihen tai ole hiljaa. Muillakin näyttää nollatoleranssi olevan suosiossa. Laittoman lähteen tunnistaa halvasta hinnasta. -Antti Kotilainen- / Tietokoneella musiikin kuuntelu on extraa. Kannattaa harkita tavallisen cd-soittimen hankkimista. -Tommi KyyrÄ- |
Tapani L 10.02.2008 13:11:28 | |
---|
Sitä ei kysytty. Kysyttiin paljonko olisit valmis maksamaan. Vastaa siihen tai ole hiljaa. Muillakin näyttää nollatoleranssi olevan suosiossa. 1027 euroa 14,7 päivästä. Lasku voisi tulla 37 kertaa puolessatoista vuodessa (joista 27 päivää luonnollisesti verottomina, ystävänpäivistä tuplaverot + kokis) ja jostain syystä nää jäykkiksen ketjut, joissa laitetaan vaan joku piraattiliiton linkki ja sit joku ihana kysymys, jolla pönkitetään täysin mustavalkoista maailmankuvaa, ärsyttävät. Tosta piraattiliitosta mulle tulee mieleen vaan joku "Sudet lampaiden puolesta Ry". Musiikkiteollisuus kaipaa muutosta, mutta mun mielestä toi piraattiliitto ei tee mitään muuta kuin yritä mustamaalata nykyistä järjestelmää eikä niinkään kehittää mitään oikeasti toimivaa nykyisen systeemin pohjalta. Kun ei tuota nykyistä systeemiä kuitenkaan pysty ihan maton allekaan lakaisemaan. |
hörhö 10.02.2008 13:54:16 | |
---|
Tosta piraattiliitosta mulle tulee mieleen vaan joku "Sudet lampaiden puolesta Ry". Musiikkiteollisuus kaipaa muutosta, mutta mun mielestä toi piraattiliitto ei tee mitään muuta kuin yritä mustamaalata nykyistä järjestelmää eikä niinkään kehittää mitään oikeasti toimivaa nykyisen systeemin pohjalta. Kun ei tuota nykyistä systeemiä kuitenkaan pysty ihan maton allekaan lakaisemaan. Ilman piraattiliikettä mitään rakentavia ehdotuksia tuskin oltaisiin pitkään aikaan nähty, vaikka ne eivät aina piraattiliikkeeltä olekaan peräisin. Jos koko homma olisi pelkän mediateollisuuden varassa ei keskustelua siitä, mitä ongelmia tähän nykyiseen järjestelmään sisältyy käytäisi. "Only sick music makes money today" -Nietzsche (1844-1900) |
jäykkis 10.02.2008 19:08:14 | |
---|
Musiikkiteollisuus kaipaa muutosta, mutta mun mielestä toi piraattiliitto ei tee mitään muuta kuin yritä mustamaalata nykyistä järjestelmää eikä niinkään kehittää mitään oikeasti toimivaa nykyisen systeemin pohjalta. Kun ei tuota nykyistä systeemiä kuitenkaan pysty ihan maton allekaan lakaisemaan. Toimiva sydeemi nykyisen päälle? Tarkoitat nyt tätä valtoimenaan ja korvauksetta rehottavaa nettilatailua? Siihenhän tämä ruotsin hemmo juuri korjausta ideoi ja josta lampaiden vaatteissa ympäriinsä hiipparoiva piraattiliitto uutisoi. Kuten taisi tulla jo sanottuakin, niin lähtökohtaisesti pidin ajatusta typeränä. Ajattelin kuitenkin tehdä vastaansanomattoman selvityksen asiasta, samalla tieteellisellä tarkkuudella kun Teostokin omia haaveitaan perustelee, ja selvitää että mahtaisikohan sitä maksupohjaa sittenkin löytyä. Ei vaikuttaisi siltä. Aikani referoin Digitodayn, Tietokoneen ja herraties minkä tietoviikon uutisia, mutta kun se tuntui herättävän paheksuntaa, niin vaihdoin lähdettä. Piraattiliiton uutiset ovatkin siinä suhteessa mainioita, että he ovat mediariippumattomia ja siksi heillä on mahdollisuus uutisoida realistisen kriittisesti erilaisia tapahtumia ja ilmiöitä. Jos lukee vain Alaspään julkaisuja, niin saa aika ykspuolisin kuvan maailman menosta. Laittoman lähteen tunnistaa halvasta hinnasta. -Antti Kotilainen- / Tietokoneella musiikin kuuntelu on extraa. Kannattaa harkita tavallisen cd-soittimen hankkimista. -Tommi KyyrÄ- |
Feggy 11.02.2008 21:22:16 | |
---|
Onneksi Piraattiliiton uutiset ovat monipuolisia, kaikki osapuolet huomioon ottavia ja neutraaleja. |
hörhö 11.02.2008 21:40:13 (muokattu 11.02.2008 21:41:33) | |
---|
Onneksi Piraattiliiton uutiset ovat monipuolisia, kaikki osapuolet huomioon ottavia ja neutraaleja. Aivan kuten al-jazeera, fox, kapinatyöläinen, yle, mtv3, iltalehti, helsingin sanomat, tiedonantaja, ministeriöiden lausunnot, vartiotorni, suomen tietotoimisto, teostory, ... "Only sick music makes money today" -Nietzsche (1844-1900) |
reos 12.02.2008 08:58:45 | |
---|
en maksaisi mitään, enkä laitaisi. ostaisin tai kaverilta lainaisin. oli uutisen lähde mikä tahansa niin kysymys oli niin selkeä että luulisi siihen pystyvän kunkin täälä vastaamaan. "Nokkela sanonta ei todista mitään." François-Marie Arouet |
Chemo 12.02.2008 09:48:01 (muokattu 12.02.2008 09:55:46) | |
---|
Paljonko olisit valmis maksamaan siitä että saat hämärän rajamailla olevan lataamisen sijaan sekä ladata että jakaa aivan päivänvalon kestävästi? Olisiko kakskytsenttiä per kuukausi sopiva summa? Tästä teille konkreettinen ehdotus: koko Suomen äänitemyynnin volyymi per laajakaistaliittymien määrä. Eli n. 100 000 000 euroa vuodessa / 1 500 000 laajakaistaliittymää = n. 67 euroa vuodessa / liittymä = 5,50 euroa kuussa per liittymä. Tää, että kaikki maksaisivat, on tietysti siinä mielessä epäreilua että joku saa rahalle enemmän vastinetta kuin joku muu, ja joku ei olleskaan. Mutta ihan oikeasti, hyötyvätkö veronmaksajat maksamaansa veromäärään verrannollisesti esim. tulonsiirroista (joihin suurin osa verovaroista menee)? Eivät tosiaankaan - kaikkea muuta. Ja joku femma kuussa on ihan pipanoita verrattuna tohon. Kirjastolaitosta harva kritisoi - en mäkään. Lisäksi siinä asiassa mä olen vahvasti saamapuolella. Mutta siltikin jotkut (kuten mä) hyödyntävät, ja jotkut eivät. Silti kaikki maksavat. Ja se on ihan ok. Sikälimikäli toi on mihin maailma on menossa, siihen pitää sopeutua ja tässä olen esittänyt yhden tavan. Siinä tulisivat tekijätkin huomioiduiksi. Olen jokseenkin varma että tästä löytyy eriäviäkin mielipiteitä. Jatkakaa. Muokka: siis silleen toi, että tuo on se mihin lopulta mentäisiin jos/kun äänitteiden fyysisten kopioiden myynti olisi enää marginaalisen pientä. Siirtymäkausi sitten asteittain silleen, että tekijäpuolen tulotaso säilyy about ennallaan. Päätän raporttini ulkoavaruudesta tähän. |
Teijo K. 12.02.2008 12:08:43 | |
---|
Tästä teille konkreettinen ehdotus: koko Suomen äänitemyynnin volyymi per laajakaistaliittymien määrä. Eli n. 100 000 000 euroa vuodessa / 1 500 000 laajakaistaliittymää = n. 67 euroa vuodessa / liittymä = 5,50 euroa kuussa per liittymä. Tää, että kaikki maksaisivat, on tietysti siinä mielessä epäreilua että joku saa rahalle enemmän vastinetta kuin joku muu, ja joku ei olleskaan. Mutta ihan oikeasti, hyötyvätkö veronmaksajat maksamaansa veromäärään verrannollisesti esim. tulonsiirroista (joihin suurin osa verovaroista menee)? Eivät tosiaankaan - Tässä nyt verrataan infrastruktuuria, terveydenhuoltoa ja vanhustenhoitoa ja sivistystyötä lahjakkaasti musankuunteluun. En näe mitään yhteyttä noilla. Ja musta se kaataa koko ton "kyllähän veroistakin" -läpän. Mitä seuraavaksi? Kymppi siitä että kaikki saa katsoa leffoja sydämen kyllyydestä? Kymppi siitä että saa pelata tietokonepeljä minkä jaksaa? Kymppi siitä että saa seurata urheilua mielin määrin? Ja sun on pakko ottaa noi kaikki, vaihtoehtoja ei oo. Äkkiä noista pipanoista kertyy ihan suuret summat. Mihin se raja vedetään näissä? Mitkä noista valitaan mukaan tähän minkä kaikki maksaa ja mitkä jätetään ulos? "Veltto rysäkeppi"
http://www.crownaudio.com/mic_web/onemic2.htm |