Aihe: Finnairin uudet matkatavarasäännöt
1
J. Cool
25.03.2008 18:16:09 (muokattu 27.03.2008 23:56:16)

kuinka moni huomasi? Itselleni tuli täytenä yllätyksenä kun varasin eilenyöllä keikkareissua varten hki-roi-hki. Eli matkatavaraa saa viedä ruumaan yhteensä 20kg aiemman 3x 32kg sijasta. * Yli menevä osuus on 5e per 1 kg. Soitin asiakaspalveluun ja varmistelin vielä asiat ja näin tosiaan on. Aika kiva yllätys näin rumpali-keyboardistin näkökulmasta kun pelticaset ja muut tunnetusti ei paina yhtään mitään.. Ja se matkatavaran määrä näkyi siinä sitten kun varaus on maksettu eikä tietenkään ennemmin. Eli suht reilu meininki. hyvä finnair. haistakaa kerosiini.

Jos oikeen osasi penkoa, niin löytyy tällainen:
http://www.finnair.com/finnaircom/w … fKotimaan%20matkatavarat_fi#7_K_7AJ

Blue1 ei ole ainakaan vielä muuttanut omia käytäntöjään nettisivun perusteella.

Eipä tässä, ajattelin, että ehkä joku muukin musaromppeita koneessa normaalisti kuljettava ei ole hoksannut vielä uutta sääntöä. En tiiä oliko tämä nyt oikea paikka avautua asiasta, mutta toivottavasti jollekin on hyötyä tästä. Kerpele kun sapettaa.

e: * puhe siis nimenomaan kotimaanlennoista, ulkomaillehan on aina ollut nihkeää, mutta tähän asti kotimaanlennoilla on saanut olla tuo mainitsemani määrä tavaraa ja oon itse hyödyntänyt tätä aina kun keikkoja on tehty koneella.
JussiKoo
26.03.2008 21:31:14
Toi koko yhtiö saa mut aina raivon partaalle. Harmi, kun täällä ei ole aitoa kilpailua lentoyhtiöiden välillä.

Just väännän niiden kanssa kättä yhdestä toisesta jutusta. Sapettaa :(

Sorry OT. Toi kilomäärä on hyvä olla tiedossa. Kiitos vinkistä.
Makkari
26.03.2008 21:36:10 (muokattu 26.03.2008 21:41:39)
Eli matkatavaraa saa viedä ruumaan yhteensä 20kg aiemman 3x 32kg sijasta

Siis oliko ennen kotimaan lennoilla vain tuo 3*32 kg? Siis 96 kiloa, häh? Aikamoinen määrä... Aina kun mä oon lentänyt, niin se on ollut tuo 20kg... En ole koskaan ollut kotimaan lennolla.

En tiedä päteekö rumpali-keyboardistilla, mutta yleisenä ohjeena voisi sano, että matkustakaa junalla.

Ainiin, tuli tässä mieleen, että eikös myös ihminen pitäisi panna vaa'alle matkalaukkunsa kanssa? Eikö ole vähän epäreilua, että 120-kiloinen saa viedä koneeseen 140 kiloa ja 80-kiloinen vain 100 kiloa? Ihmeellisiä sääntöjä.
IJarro
26.03.2008 21:40:22
Siis oliko ennen kotimaan lennoilla vain tuo 3*32 kg? Siis 96 kiloa, häh? Aikamoinen määrä... Aina kun mä oon lentänyt, niin se on ollut tuo 20kg... En ole koskaan ollut kotimaan lennolla.

En tiedä päteekö rumpali-keyboardistilla, mutta yleisenä ohjeena voisi sano, että matkustakaa junalla.

Emmä tiiä, mut lue toi juttu finnairin sivuilla. Siellä se lukee =)
Let's do some living after we die...
Pieni rumpalipoika
26.03.2008 22:38:31

Noi hommat on ainakin ennen olleet hieman sovittavissakin, eli vähän lampaankatsetta silmiin, niin saattaa armo käydä oikeudesta. Tosin silloin jos kone kovin on täynnä, tilanne on eri.

Kannattaa myös muistaa se, että lentojen hinnat ovat tippuneet aivan mielettömästi. Ei ne hyväntekeväisyyttä tee kuitenkaan. Ja paino on aika olennainen kustannustekijä lentoliikenteessä.

Ja sit vielä sekin, että onko "normaalia" roudata 100kg tavaraa mukanaan. Soittajille tietysti on, mutta onko se normaalia lentoyhtiölle?

Joka tapauksessa harmillinen takaisku mm. J. Coolin tapaiselle muusikolle. Itse kuljen luonnollisesti keikkamatkat ruosteisen vm. 84 Transitin takaosastossa kamojen seassa, makuupussiin kääriytyneenä.
Rummut nurin ja nussimaan!
vtmikko
27.03.2008 11:53:55

Onhan tuo edullista verrattuna Ryanairiin.
Lunnu
27.03.2008 22:39:46
Aina kun mä oon lentänyt, niin se on ollut tuo 20kg... En ole koskaan ollut kotimaan lennolla.

Siis kyllä minun mielestäni, mikäli nyt tulkitsen niiden webbisaittia oikein, esim. USAn lennolla saa edelleen matkatavaraa olla 32kg.
Nostalgy is not what it used to be
Mr.Babbit
30.03.2008 12:08:15
Onhan tuo edullista verrattuna Ryanairiin.

Ryanair tekee kotimaanlentoja? Se oiskin, helsinki-tampereen lentokentältä nopeasti kuopio-kuusamon kentälle, lipun hinta vain 1snt. Jos taskussasi on yksi tavara, lisähintaa tulee 5 euroa, jos taskussasi on kaksi tavaraa, hinta on 37 euroa, jos sinulla on povitasku ja hammasraudat, hinta on 87 euroa.
J. Cool
20.04.2008 12:08:41

Niin otsikosta tosiaan uupuu lopusta sana "kotimaanlennoilla"

punnitsin eilen tavaraa:

- peltilaukku 12,7kg
- pedaalilaukku 5,2kg (ilman snareständiä ja penkkiä)
- snarelaukku 6,9kg

Eli Finnairilla saa joko lautaset ja snaren tai lautaset ja spedut. ehkä jopa snareständin.

Syna ständeineen ei siis liiku lainkaan puhumattakaan. Taidan käyttää vain Blue1:nin lentoja jatkossa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)