louna 25.03.2008 12:36:15 (muokattu 25.03.2008 13:02:08) | |
---|
Minulla on ensimmäiset kesähäät tulossa, joissa esiinnyn soolona. Te keillä on kokemusta kesähäistä, mitä siellä kannattaa soittaa, jotta yleisö viihtyy, kertokaa ihmeessä! Laidasta laitaan oli toive, joten kädet ovat sangen vapaat, "Ei tippa tapa",,,,,,,Soitin kitara! Ja vielä; kuinka paljon 2,5 tunnin keikasta "olette" yleensä pyytäneet palkkaa? |
Jormaz 25.03.2008 12:40:31 | |
---|
Mikä soitin? Kannattaa jättää liian vakavat numerot pois ja soittaa vaikka MacGyverin tunnaria, tietenkin riippuu väestön ikäjakaumastakin. No tiedäthän.. Tarkoitettu.. tiedäthän.. |
Lennu 25.03.2008 13:23:39 | |
---|
Alkuillasta pakolliset tanssit, 45 min. joko populaarimpaa danssusettiä tai tanssikurssimusaa, riippuen yleisöstä. 45 min suomalaista ja ulkolaista kevyttä poppia, esim J.Karjalaista (ei ankkurinnappi), Van Morrisonia, voi olla uudempaakin ns. radionova -settiä. Lopuksi puol tuntia Paranoidia ja Orgasmatronia potpurina. Lopetus akuankkaan tai cha cha chahan. Liksaksi pistät vaikka 500, jos olet Ketron-OMG. "Paras olla oma juro itsensä, homma toimii jos on toimiakseen. Esimerkkinä käy Lennu, se ei ikinä sano mitään järkevää ja se elää silti vakiintuneessa parisuhteessa!"
- Sam Other |
Ukko 25.03.2008 16:54:56 | |
---|
Lopetus akuankkaan tai cha cha chahan.. Lopetus häävalssiin. Ja päälle parit raikuvat rokit jos vaativat lisää ja lisää ja ............ |
Sarko 25.03.2008 16:56:59 | |
---|
Meikästä Venomin Welcome To Hell kokonaisuudessaan soitettuna toivoo kepeitä askelia hääparille avioliiton rauhaisaan satamaan. Tsäpätitsäijjää |
rintapek 26.03.2008 00:59:13 | |
---|
Minulla on ensimmäiset kesähäät tulossa, joissa esiinnyn soolona. Te keillä on kokemusta kesähäistä, ? No, minulla on jonkin verran kokemusta, ja varmasti palstalta löytyy enemmänkin kokemusta. En noilla tiedoilla osaa auttaa. Oletko siellä kitaran kanssa "tanssibändinä"? vai oletko paikalla "trubaduurina"? Kerro lisää, jeesaan mielelläni, mikäli osaan. One kind of music only - the good kind |
Pumpuli 26.03.2008 13:30:01 | |
---|
Minä soitin systerini häissä viime kesänä komppikitaran säestyksellä melodiat. - Kun syteri kävelee alttarille ja kaappaa ukkonsa mukaan: Balladi elokuvasta klaani. Hieman synkän olonen osittain, mutta porukka tykkäs. - Kesken seremonian soitettiin Romanssi laulun kanssa. - Pois kävellessä oli sitten Valkeaa unelmaa Nämä siis itse seremonian aikana. Illasta oli sitten eri bändi kikkailemassa ja tanssittamassa porukkaa. se svedu |
jazzmies 26.03.2008 15:13:58 (muokattu 26.03.2008 15:21:16) | |
---|
Takana on muutama sataa hääkeikkaa viimeisen 15 vuoden ajalta. Tätä on mennyt paljon ja suuntana on ollut tämä esimerkiksi kolmen setin keikasta: 1. setti kolmisen häävalssia, ja joko loppu setti perinteistä tanssimusiikkia (ainakin ennen) tai kevyttä kotimaista poppia tai beat-iskelmää loput. Kannatta pitää varalla joka tapauksessa muutamat tanssilajit, kuten fox, humppa ja suomi-cha-cha. 2. setti on ollut melkoisen Finnhits-painotteista monillakin eri pumpuilla, R-A-K-A-S ja voi sinne upottaa muutamia enkku-finnhitsejäkin, kuten Robbie Williamsin kvinttiympyrää. 3. setti disco-soul-rock-hardrock -akselilla. Loppuun tietysti Living on a Prayerin alaspäisellä modulaatiolla ja Final Cuntdownilla. encore: Mombasa ilman dynamiikkaa mezzopianossa, joten pääsee nopeasti roudaamaan ja tyhjentämään juomapöytää ja etsimään miesseuraa: "munkin veljen broidi joskus soitti bänriss'" Maukasta makkaraa - Raikasta vettä - Kirkasta kalakeittoa |
Kumiankka 26.03.2008 17:49:47 | |
---|
Olin fiksun pariskunnan häissä viime kesänä ja jouduin sekaantumaan äänentoistohommiin jollain tapaa. Olin lupautunut tarvittaessa jotenkin laittamaan taukomusiikkia bändin tauolla ja ennen ja jälkeen bändiä. Onneksi niillä oli vieraana mukava kaveri jolla oli DJ vermeet mukana ja soitteli sellaista musaa mistä tykkäsivät, eli pääsin helpolla kun laitoin vaan kamat pystyyn ja etsin DJ:lle vähän piuhaa ja jeesusteippiä jne yms että sai vehkeensä kamoihini. Itse olisin ehkä laittanut soittimeen jotain erilaista. Sain hääparilta bändin biisilistan ja idea oli että ei ainakaan paljoa samoja biisejä soitettais levyltä kuin bändi, ihan kiva oli myös kun kertoivat mistä ainakaan eivät tykkää ja mitä ei pitäisi soittaa. |
sabian 26.03.2008 19:29:53 | |
---|
Lopuksi puol tuntia Paranoidia ja Orgasmatronia potpurina. Lopetus akuankkaan tai cha cha chahan. Paranoidia ei sitten mennä soittamaan. Ei ryyppy miestä kaada jos ei mies ryyppyä |
Seba 26.03.2008 21:51:14 | |
---|
Me ollaan vedetty häissä pellen väkivalta ja päihdeongelmakin.. Oli vielä hääparin toivelauluja :) |
Lennu 27.03.2008 11:30:25 | |
---|
Paranoidia ei sitten mennä soittamaan. Paitsi potpurina orgasmatronin kanssa, näinhän mä sanoin. Kaikki tykkää. Piste. Tai tkee ja tykkää. "meijjän motto on sitä saa, mitä tulee!" "Paras olla oma juro itsensä, homma toimii jos on toimiakseen. Esimerkkinä käy Lennu, se ei ikinä sano mitään järkevää ja se elää silti vakiintuneessa parisuhteessa!"
- Sam Other |
Pumpuli 27.03.2008 13:08:39 | |
---|
heh, muistuki mieleen tossa kun suunniteltiin viimekesän häitä niin päässä kävi idea hieno: Ensin soitan tuota balladia kun isä taluttaa siskoa sulhon luo ja kun luovutus on tapahtunut niin vaihtuisi biisi Teräsbetonin Orjattareen. Näin ei käynyt, harmi. Varmasti tämä hääporukka suurimmaksi osaksi olis nauranu ja hikertänyt kyseistä tempausta pappia myöten, mutta silti pysyttiin perinteisemmässä seremoniassa. se svedu |
juuso a 27.03.2008 20:35:35 (muokattu 28.03.2008 10:04:21) | |
---|
Alkuillasta pakolliset tanssit, 45 min. joko populaarimpaa danssusettiä tai tanssikurssimusaa, riippuen yleisöstä. 45 min suomalaista ja ulkolaista kevyttä poppia, esim J.Karjalaista (ei ankkurinnappi), Van Morrisonia, voi olla uudempaakin ns. radionova -settiä. Lopuksi puol tuntia Paranoidia ja Orgasmatronia potpurina. Lopetus akuankkaan tai cha cha chahan. Suurinpiirtein näin on tullut pari hääkeikkaa vedettyä. Siinä illan aikana bändi tottakai käy "mittailemassa ilmanpaineita" ja loppuiltaan kun jätetään ne rokit niin meininki on mitä uskomattomin. Juu ja R.A.K.A.S. ja Kun Chicago Kuoli pitää vetää ehdottomasti. E: ja Kesäkatu on tottakai ihan ehdoton! Grissom tietää kaiken |
rintapek 27.03.2008 23:40:52 | |
---|
Juu ja R.A.K.A.S. ja Kun Chicago Kuoli pitää vetää ehdottomasti. Mä ny voin laakista luetella tuhatkunta ehdottomasti vedettävää biisiä. Noista ehtii vetää kenties viisikymmentä, vaikka koko illan vääntäisi. Edelleenkään en tiedä, onko tarkoitus mies ja kitara- pohjalta vetää tanssimusaa? Jos on, ja jos pitää kysyä mitä vetää, niin lähtökohta hommaan on melko ankea. Itse en moiseen lähtisi, enkä montaa tunne jolta taittuisi. Sit jos siellä on tarkoitus toimia "täytteenä", eli ohjelmanumerona trubameiningillä, niin noi tanssisettijutut voi unohtaa. X- kappaletta vartti- 20 min ohjelmanumeroita kehiin, kasattuna biiseistä, jotka parhaiten taittuu. Ja huuli, joka lentää ko spitaalisten olympialaisissa. One kind of music only - the good kind |
sikio 28.03.2008 09:09:33 | |
---|
Värttinän Kylä vuotti uutta kuuta ja Martikaisen Jarkon Valssi tanssitaidottomille. Kivoja biisejä vetää ja sopii varmasti häihin.:) |
JeeVes 28.03.2008 09:57:09 | |
---|
Mahtavaa, just etsiskelinkin jotain tähän tyyliin olevaan topicia. Mulla ois kanssa tulossa yhdet häät ja pitäis siellä ilmeisesti taas soitta/laulaa. Oiskos jotain, ei niin perinteisiä ehdotuksia. Kulttuuritalo on valloitettu -
Kalamies #15 >-)))> |
jazzmies 28.03.2008 10:16:20 | |
---|
Oiskos jotain, ei niin perinteisiä ehdotuksia. Miten olisi Yesin Tales from Topografic Oceans yhtyeen pötköön soolona? Maukasta makkaraa - Raikasta vettä - Kirkasta kalakeittoa |
Lennu 28.03.2008 11:44:50 | |
---|
Miten olisi Yesin Tales from Topografic Oceans yhtyeen pötköön soolona? Joo. Häävalssina Pink Floydin Shine On You Crazy Diamond, koko 17 minuuttia. "Paras olla oma juro itsensä, homma toimii jos on toimiakseen. Esimerkkinä käy Lennu, se ei ikinä sano mitään järkevää ja se elää silti vakiintuneessa parisuhteessa!"
- Sam Other |
JeeVes 28.03.2008 12:37:09 | |
---|
No juurikin tätä tarkoitin. NOOT. Ei mitään R-A-K-A-S, kaikki soittaa niitä. Oikeasti joitain biisejä joita ehkä muut eivät ole vetäneet niinkään paljon. Vaikka jotain Beatlesia? Tai joitain. Kulttuuritalo on valloitettu -
Kalamies #15 >-)))> |