Aihe: Volume pitää meteliä vaasalaisen musiikin hyväksi 1 | |
---|---|
![]() 26.04.2008 00:56:23 | |
Volume pitää meteliä vaasalaisen musiikin hyväksi Pitkään vaikeuksissa ollut Welmu ry (Vaasan elävän musiikin yhdistys) julistettiin konkurssiin tammikuussa 2008 sitkeän kamppailun jälkeen. Ryhmä vaasalaisia musiikin- ja muun kulttuurin ystäviä oli seurannut huolestuneena tilanteen kehittymistä ja miettinyt vastatoimia sen varalle, että pahin mahdollinen tapahtuu. Konkurssin varmistuttua oli reagoitava nopeasti, ettei Welmun vapaaehtoisväen vuosien saatossa tekemä työ menisi hukkaan. Syntyi Vaasan uuden kulttuurin yhdistys eli Volume. Helmikuun alussa perustettu yhdistys otti ensimmäiseksi tehtäväkseen RockWerstaan toiminnan turvaamisen. Klemettilän kaupunginosassa sijaitseva rakennus on Vaasan ainoa bändien harjoitustiloille pyhitetty tila ja siksi korvaamattoman arvokas paikalliselle rock-kulttuurille. Vaasan kaupunki myönsi Werstaan hallintaoikeuden Volumelle maaliskuussa 2008. RockWerstaan ylläpitämisen ohella yhdistys on tehnyt koko alkuvuoden ajan lujasti töitä olemassaolonsa vakiinnuttamiseksi. Ensimmäinen toimintavuosi keskittyy lähinnä jäsenkunnan ja yhteistyöverkoston kasvattamiseen, mutta katseet on suunnattu jo kohti tulevaa. Yhdistys tulee järjestämään konsertteja sekä tukemaan paikallisten kulttuurintekijöiden kehittymistä tarjoamalla heille koulutusta ja esiintymismahdollisuuksia. Volume tiedottaa toiminnastaan osoitteessa: www.vaasa.net Marko Perälä Puheenjohtaja peralamarko@gmail.com Kun on korvia myöten kusessa on paree pitää suu kiinni | |
![]() 26.04.2008 03:41:02 | |
Suhteessa suomenkieliset/suomenruotsalaiset miten jakautuu jäsenmäärä? | |
![]() 26.04.2008 07:44:32 | |
Suhteessa suomenkieliset/suomenruotsalaiset miten jakautuu jäsenmäärä? Ihan mielenkiinnosta, mitä sillä on väliä? | |
![]() 26.04.2008 08:18:55 | |
Volume pitää meteliä vaasalaisen musiikin hyväksi Pitkään vaikeuksissa ollut Welmu ry (Vaasan elävän musiikin yhdistys) julistettiin konkurssiin tammikuussa 2008 sitkeän kamppailun jälkeen. Ryhmä vaasalaisia musiikin- ja muun kulttuurin ystäviä oli seurannut huolestuneena tilanteen kehittymistä ja miettinyt vastatoimia sen varalle, että pahin mahdollinen tapahtuu. Konkurssin varmistuttua oli reagoitava nopeasti, ettei Welmun vapaaehtoisväen vuosien saatossa tekemä työ menisi hukkaan. Syntyi Vaasan uuden kulttuurin yhdistys eli Volume. Helmikuun alussa perustettu yhdistys otti ensimmäiseksi tehtäväkseen RockWerstaan toiminnan turvaamisen. Klemettilän kaupunginosassa sijaitseva rakennus on Vaasan ainoa bändien harjoitustiloille pyhitetty tila ja siksi korvaamattoman arvokas paikalliselle rock-kulttuurille. Vaasan kaupunki myönsi Werstaan hallintaoikeuden Volumelle maaliskuussa 2008. RockWerstaan ylläpitämisen ohella yhdistys on tehnyt koko alkuvuoden ajan lujasti töitä olemassaolonsa vakiinnuttamiseksi. Ensimmäinen toimintavuosi keskittyy lähinnä jäsenkunnan ja yhteistyöverkoston kasvattamiseen, mutta katseet on suunnattu jo kohti tulevaa. Yhdistys tulee järjestämään konsertteja sekä tukemaan paikallisten kulttuurintekijöiden kehittymistä tarjoamalla heille koulutusta ja esiintymismahdollisuuksia. Volume tiedottaa toiminnastaan osoitteessa: www.vaasa.net Marko Perälä Puheenjohtaja peralamarko@gmail.com Hyvä Pohjanmaa! Siellä on oikeaa henkeä asiassa kuin asiassa. | |
![]() 26.04.2008 12:36:50 | |
Suhteessa suomenkieliset/suomenruotsalaiset miten jakautuu jäsenmäärä? Kaikki ovat tervetulleita jäseniksi. Itse olen tuon yhdistyksen puheenjohtaja. Toivon mukaan mahdollisimman paljon molemmista kieliryhmistä. Oma ruotsinkielen taitoni on hieman ruosteessa mutta parannan sitä jotta voin palvella myös heitä paremmin. Tätä olen paljon tänä vuonna sanonut että nyt rakennamme pohjan kuntoon tulevia vuosia varten ja kasvatetaan jäsenmäärää ylöspäin ja huolehditaan siitä että rockwerstas saapi ehostusta. Toki muitakin suunnitelmia on. Parasta aikaa on logo kilpailu loppusuoralla jonka jälkeen alkaa välittömästi kunnon nettisivujen kasaaminen. Kaikkien apu ja tuki on tarpeen. Kun on korvia myöten kusessa on paree pitää suu kiinni | |
![]() 26.04.2008 15:15:10 (muokattu 26.04.2008 15:16:13) | |
Ihan mielenkiinnosta, mitä sillä on väliä? Yksi duunikaveri on Vaasasta, ja se vihaa paikallisia ruotsinkielisiä. En ole koskaan saanut tähän perusteltua syytä. Sanoo kuitenkin että se on sielläpäin aika yleistä tällainen asennoituminen. Siksi kysyin. Vaikea aihehan tuo on. Mutta kaikkea parasta ja tsemppihenkeä, kyllä se siitä. | |
![]() 26.04.2008 22:09:46 | |
Yksi duunikaveri on Vaasasta, ja se vihaa paikallisia ruotsinkielisiä. En ole koskaan saanut tähän perusteltua syytä. Sanoo kuitenkin että se on sielläpäin aika yleistä tällainen asennoituminen. Siksi kysyin. Vaikea aihehan tuo on. Mutta kaikkea parasta ja tsemppihenkeä, kyllä se siitä. Niijust. Meillä Borgåsen kylässä on, harvakseltaan tosin, samanlaista hommaa havaittavissa. Ei mee mulla jakeluun, mutta kai se on jollain tavalla saatava ihmiset lokeroihin ja angstit suunnattua kunkin. | |
![]() 26.04.2008 22:32:19 | |
Niijust. Meillä Borgåsen kylässä on, harvakseltaan tosin, samanlaista hommaa havaittavissa. Ei mee mulla jakeluun, mutta kai se on jollain tavalla saatava ihmiset lokeroihin ja angstit suunnattua kunkin. Kielikiistat on kyllä varmaan yksi isoimpia asioita joista vaasa tunnetaan. KAikkeen se tuntuu liittyvän. Ei siinä mitään, kun vaasassa on asunu todella kauan siihen on tottunut jo. Itse en halua tehdä kielestä ongelmaa. Tässä yhdistyksessä toivonkin että porukka oppisi ajatukseen että meitä yhdistää yksi kieli, musiikin kieli. Sama se onko musa tehty ruottiksi, suomeksi tai saameksi, mutta hyvä biisi on hyvä biisi ja toimiva bändi on aina mahtavaa kokea livenä. Kun on korvia myöten kusessa on paree pitää suu kiinni | |
![]() 26.04.2008 23:57:46 (muokattu 27.04.2008 00:02:38) | |
Tässä yhdistyksessä toivonkin että porukka oppisi ajatukseen että meitä yhdistää yksi kieli, musiikin kieli. Sama se onko musa tehty ruottiksi, suomeksi tai saameksi, mutta hyvä biisi on hyvä biisi ja toimiva bändi on aina mahtavaa kokea livenä. Tämä on oikeasti jalo ja hieno ajatus ja toivon myös että tuollaisista vanhoista kangistuneista kaavoista päästäisiin jo tällä vuosituhannella eroon. Musiikki saattaa olla se ratkaisu. Ne suomenruotsalaiset joihin minä olen tutustunut, eivät tosiaankaan edusta mitään homogeenistä ryhmää, eivät hyvässä eivätkä pahassakaan. | |
![]() 27.04.2008 00:36:00 | |
Kielikiistat on kyllä varmaan yksi isoimpia asioita joista vaasa tunnetaan. KAikkeen se tuntuu liittyvän. Ei siinä mitään, kun vaasassa on asunu todella kauan siihen on tottunut jo. Itse en halua tehdä kielestä ongelmaa. Itse Vaasassa syksystä asti asuneena olen kyllä huomannut tämän, lähinnä ilmaisjakelulehteä seurattuani. Debatti palvelualojen työntekijöiden kielitaidosta tuntuu olevan jatkuvaa. Itse en ole tutustunut Vaasan musiikkiympyröihin, enkä osaa sanoa mitään soittajien (ja ehkä yleisönkin) jakautumisesta suomen- ja ruotsinkielisiin, mutta pitää sanoa, että eri kieliryhmien tunnetuimmat yhtyeet eivät ainakaan ole ruokkineet yhteistyötä. Sturm und Drangin ruotsinkieliset jäsenet ovat sanoneet, että suomen kielen opiskelu ei kiinnosta, kun taas Klamydia levytti viime vuonna "Närpiön kansallislaulun". Toivottavasti Volumen toiminnassa syntyy mahdollisimman vähän kitkaa eri kieliryhmien välille. Ihan positiivista varmaankin olisi myös, jos uusi yhdistys ottaisi huomioon myös Vaasan varsin laajan maahanmuuttajaväestön, varmasti tästäkin väestönryhmästä löytyisi soittajaa joka lähtöön. "A Cosssssssby sweater."
http://www.mikseri.net/secondcumming | |
![]() 27.04.2008 00:52:03 | |
Ihan positiivista varmaankin olisi myös, jos uusi yhdistys ottaisi huomioon myös Vaasan varsin laajan maahanmuuttajaväestön, varmasti tästäkin väestönryhmästä löytyisi soittajaa joka lähtöön. Ai ai kun viisasta puhetta, plussan arvoisesti. | |
![]() 27.04.2008 07:15:11 | |
Itse Vaasassa syksystä asti asuneena olen kyllä huomannut tämän, lähinnä ilmaisjakelulehteä seurattuani. Debatti palvelualojen työntekijöiden kielitaidosta tuntuu olevan jatkuvaa. Itse en ole tutustunut Vaasan musiikkiympyröihin, enkä osaa sanoa mitään soittajien (ja ehkä yleisönkin) jakautumisesta suomen- ja ruotsinkielisiin, mutta pitää sanoa, että eri kieliryhmien tunnetuimmat yhtyeet eivät ainakaan ole ruokkineet yhteistyötä. Sturm und Drangin ruotsinkieliset jäsenet ovat sanoneet, että suomen kielen opiskelu ei kiinnosta, kun taas Klamydia levytti viime vuonna "Närpiön kansallislaulun". Toivottavasti Volumen toiminnassa syntyy mahdollisimman vähän kitkaa eri kieliryhmien välille. Ihan positiivista varmaankin olisi myös, jos uusi yhdistys ottaisi huomioon myös Vaasan varsin laajan maahanmuuttajaväestön, varmasti tästäkin väestönryhmästä löytyisi soittajaa joka lähtöön. Totta tuo. Joka asiastahan saapi täällä helposti kielikysymyksen. Ja mun mielestä siihen liittyy politiikka. Koska kieliryhmille rakennetaan esim kouluja jne niin toisen kieliryhmän vaatimukset saada oma vastaava nousee aina esille. Eli rakennetaan aina kaksi ja se on kallista. Sitten tietenkin oma väriläiskänsä on hoitoala jossa vaaditaan ruotsinkielentaitoisuutta mutta suomenkielestä ei niin väliä. Palvelualalla on peikko olemassa jota moni ulkopaikkakuntalainen vierastaa ja se on pelko että joutuu opiskelemaan vieraankielen itselleen. Siksi on vaikea houkutella esim hoiva-alalle työntekijöitä. Maahanmuuttajia olisi mahtavaa saada mukaan, mutta niin heidän kuin erikielisten tarvii itse tulla mukaan. Ketään ei saa pakottamalla aktiiviseksi. Me haluame panostaa siihen että tiedotamme molemmilla kielillä mahdollisimman paljon. Toki suomenkielisyys on tällä hetkellä se suurin kieli koska se on suurimman osan aktiivien äidinkieli. Resurssit alussa on rajalliset ja niillä mennään. Kaikkea voidaan vain parantaa ja tehdä pyyteetöntä duunia asioiden eteen. Korostan nyt jälleen sitä jonka jo sanoin aikaisemmin nyt rakennamme pohjaa jotta tulevaisuus saadaan taattua ja rakennettua tukeva jäsenmäärä jotta voidaan hakea avustuksia ja saamme itsestämme riittävän suuren yhdistyksen jotta meitä ei voida sivuuttaa esim kaupungin päätöksissä vaan meitä pitäisi/jouduttaisiin kuulemaan. Siksi jokaisen panos on kullan arvoinen, jos muuta ei pysty/ehdi niin pelkästään tuon 5e:n jäsenmaksun maksaminen ja kirjoittaminen kerran tai kaksi forumille on jo paljon ja se vie hommaa eteenpäin. Kun on korvia myöten kusessa on paree pitää suu kiinni | |
![]() 02.05.2008 15:40:50 | |
Toivotaan vaan, ettei homma mene yhtä sisäsiittoiseksi kuin edesmenneen Welmun loppuaikoina: pienen kaveripiirin selkääntaputtelua - samat soittajat eri nimellä liian usein, huono promo jne. Klubille ei porukka oikeen edes uskaltanut tulla muuten kuin isompien nimien keikoille, kun melko tyly vastaanotto. Kova sana olis myös, jos vähän kokeneempien nimien lämppäriksi pääseminen ei olis niin totaalisen mahdotonta alotteleville laulu- & soitinyhtyeille... let's light a campfire inside tuomo's garage & take the aluminium foil torch out of sight behind the corner... | |
![]() 02.05.2008 16:14:41 (muokattu 02.05.2008 16:16:15) | |
Ne suomenruotsalaiset joihin minä olen tutustunut, eivät tosiaankaan edusta mitään homogeenistä ryhmää, eivät hyvässä eivätkä pahassakaan. Niinpä. He vain muuten ovat valkotukkaisia ja -hampaisia, pukeutuvat Helly Hanseniin sukkia myöten, ajavat Bemareilla, omistavat Swanin 40-jalkaisen purjeveneen, sekä sukujuuret ulottuvat Kustaa Vaasaan. Edit. Unohtu se tärkein: Hoho. Rummut nurin ja nussimaan! | |
![]() 03.05.2008 17:52:28 | |
Toivotaan vaan, ettei homma mene yhtä sisäsiittoiseksi kuin edesmenneen Welmun loppuaikoina: pienen kaveripiirin selkääntaputtelua - samat soittajat eri nimellä liian usein, huono promo jne. Klubille ei porukka oikeen edes uskaltanut tulla muuten kuin isompien nimien keikoille, kun melko tyly vastaanotto. Kova sana olis myös, jos vähän kokeneempien nimien lämppäriksi pääseminen ei olis niin totaalisen mahdotonta alotteleville laulu- & soitinyhtyeille... vihaan sanaa sisäpiiri, mutta ymmärrän ja tiedän mitä tarkoitat, sitä pyritään välttämään. Kunhan muistatte myös että yhdistyksessä on aina "sisäpiiri" ja se on hallitus. Nyt toivotaan ja haetaan tekijöitä, vaikka ei ole hallituksessa se ei tarkoita sitä ettei saa tehdä mitään. Jos on joku idea tulkaa kertomaan ja katsotaan voidaanko se toteuttaa Kun on korvia myöten kusessa on paree pitää suu kiinni | |
![]() 14.05.2008 16:38:44 | |
Vaasan kulttuurielämä on kuollut, voin kertoa. Kesä 2008 on kuulemma kaikkien aikojen keikkakesä, mutta Vaasassa ei ole keikkoja lainkaan, ellei rockperryä lasketa... ja ei muuten lasketa. Pistää vihaksi tämmöinen. Hammondia ja hyviä bassokuvioita! | |
![]() 15.05.2008 14:09:51 | |
Vaasan kulttuurielämä on kuollut, voin kertoa. Kesä 2008 on kuulemma kaikkien aikojen keikkakesä, mutta Vaasassa ei ole keikkoja lainkaan, ellei rockperryä lasketa... ja ei muuten lasketa. Pistää vihaksi tämmöinen. Nyt viikonloppuna on club25:lla 6 bändiä eli tapahtuma rokkikesän avajaiset. www.volume.fi sieltä löytyy lisäinfoa. seuraavana viikonloppuna järjestetään disco rekka, eli reissu seinäjoelle katsomaan disco ensemblen keikkaa. Siitä löytynee lisä infoa www.vaasa.net forumilta Hiljaista muuten tuntuu olevan, eikä mekään olla ehditty vielä saamaan kesäksi mitään:( Kun on korvia myöten kusessa on paree pitää suu kiinni | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)