Aihe: Liikuttaako oma soitto?
1 2
Laddy Master
24.04.2008 22:31:57
Eli siis kosketutko (ei kostutko) joskus omasta hekumoinnistasi instrumentin parissa? Tähän väliin sanon että itse en narsistisesti ole itkuun asti sentään hajonnut (vielä) =) Mutta joskus soittoon kanavoituu tunnepurkauksia sieltä jostain sisältä ja silloin on vain iloinen ettei ole reenikämpillä.

Tänään taas palasi elävästi mieleen tämä aihe, kun telkkarista kuului jossain välissä Chris Isaakin Wicked Game, josta saa joka kerta uskomattomat sävärit, niin hämyisellä kitaralla kuin pianollakin.

Vuodattakaa tekin itseänne, ettei tule kauhean nolo kolmen kirjoituksen turhuus.
I love you baby but not like I Love my Guitar
Krice
24.04.2008 22:39:38 (muokattu 24.04.2008 22:40:05)

Ei mutta paha tapa soittaa sängyssä maaten ja joskus menen omituiseen horrokseen tai melkein nukahdan jos soitan jotain yksinkertaista kuviota toistuvasti. Yhden tuollaisen tapauksen jälkeen hätkähdin hereille ja löin stratoni lavan pöydän kulmaan ja siihen tuli pieni reikä. Jees. Fiksua.
Sarko
24.04.2008 22:43:14
Oma soittoni liikuttaa lähinnä käsiä.
I like music that's more offensive. I like it to sound like nails on a blackboard, get me wild. -James Osterberg
Laddy Master
24.04.2008 22:43:35
Ei mutta paha tapa soittaa sängyssä maaten ja joskus menen omituiseen horrokseen tai melkein nukahdan jos soitan jotain yksinkertaista kuviota toistuvasti. Yhden tuollaisen tapauksen jälkeen hätkähdin hereille ja löin stratoni lavan pöydän kulmaan ja siihen tuli pieni reikä. Jees. Fiksua.

Ei tän nyt mikää psykiatrian riemuvoitto ollu tarkotus olla.
I love you baby but not like I Love my Guitar
baron
24.04.2008 22:51:55

Joskus ihan oikeesti itkettää kun kuulee omaa soittoa, mutta sitten taas hammasta purraan ja treenaamaan.
Seba
24.04.2008 23:02:53

Joskus ihan oikeesti itkettää kun kuulee omaa soittoa, mutta sitten taas hammasta purraan ja treenaamaan.

Tää on mullekkin tutumpi juttu.
pipo
24.04.2008 23:19:26 (muokattu 24.04.2008 23:20:02)
Joitain riffejä soittaessa tulee sellasia hyviä tunnepurkauksia että PRKL KU ON TIMMI RIFFI. Pienenä esimerkkinä vaikkaa Panteran 5 minutes alone "the riffi"
Antti1
24.04.2008 23:24:16
Muutaman kerran on käynyt noinkin, kun on ollut täydellinen tunnelma ja olen tarttunut vaikkapa akustiseen kitaraan tai pianoon ylhäisessä yksinäisyydessä. Ei nyt itkuun saakka, mutta silmät ovat kyllä kostuneet.

Bändin kanssa taas metallia veivatessa silmät kostuu ainoastaan, jos lyö päänsä kipeästi johonkin moshauksen seassa. :D
Tsekkaa studion etenemistarinaa osoitteesta: http://kellar.vuodatus.net/
Simo78
24.04.2008 23:26:47

Joo ainakin, jos on joutunut kuulemaan kännipäissään "hekumoituja" nauhoja=) Ai sitä epätaimin määrää...
Johann Onn
25.04.2008 02:56:45
Ehkä sitä likuttuu, joskus mikrosekunnin ajaksi, mutta sitten huomaa kuullensa väärin ja se on siinä. Onneks sitä omaa soittoa voi aina editoida, ettei muita ala itkettää, jos joutuvat äänityksiä kuuntelemaan.
arc
25.04.2008 04:11:53

Ei riitä sormet laskemaan kertoja ku oon heränny sängyltä kitara vattanpäältä. Erittäin yleistä esim. baari-illan jälkeen sammua tuolla tavalla.

Ja mitä liikuttumiseen tulee, niin kyllä niitä hienoja tunnetiloja tulee välillä, mutta liikuttumisia harvemmin. Ehkä silloin kun saa jotain helvetin hieona nauhalle ja vuodenpäästä kuuntelee että huh menipä hyvin
Veikko
25.04.2008 06:42:21
Ei liikuta. Minua liikuttaa vaan söpöt eläimet, kuten vaikkapa siilit.
Haudatkaa minut Lempälääntien varteen, jotta Länsilinjat voi poimia pahan sieluni matkaansa
EADG
25.04.2008 15:51:35 (muokattu 25.04.2008 15:51:52)
Ei liikuta. Minua liikuttaa vaan söpöt eläimet, kuten vaikkapa siilit.

Mua ei noi siilit jaksa liikuttaa, ainakaan kovin kauas. Jos tahallaan pistävät piikeillään, saatan siirtyä.
Kailis
25.04.2008 17:16:10

Tottakai. Mutta enemmän haen soittoon metodisesti tunnetiloja elämästä, vaikka miettimällä jotain mimmiä joka on jättänyt rumasti. Tai jos rauhallista hakee niin vaikka sukeltamista Thaimaassa. Mulla toimii.
BobHope
25.04.2008 18:29:18 (muokattu 25.04.2008 18:29:31)

Joskus sitä settiä tulee vaan jostain ja kaipa se siinä jotain tunteita purkaa kun tunninkin liirumlaarumia pistää kiipparista tulemaan. Joskus luulee keksineensä jonkin kauniin melodian joka "liikuttaa" jopa ittiään mutta sitten huomaa jonkun ajan päästä kuinka säälittävä se onkaan! Joop.
Tilulilulei!
-Mickill-
25.04.2008 18:53:59
No en ehkä pelkästä omasta soitosta niinkään mutta bändin kaa reeneissä tulee joskus kylmiäväreitä kun joku kohta biisistä jostain syystä kuulostaa vaan ihan jumalaiselta. Viimeeksi viikko sitten tälläisiä fiiliksiä oli kehissä.
On sitä joskus sixtarin oloissa kaverin kaa akustisella jammaillessa tullut pieniä liikutuksen tunteita kun on iteltä sattunut tyyliin kerran vuoteen irtoamaan jotain hyvää improa kehiin, mutta aika harvassa noi omasta soitosta saatavat liikutukset on!
There's nothing left to say but fuck you anyway.
Hannu H.
26.04.2008 00:26:20

Kyl sitä on toisinaan tullut liikututtua jonkin biisin ääressä kun oikein antaumuksella on soittanut. Osa on varmaan myös perujaan jostain lapsuuden muistoista kun ensimmäinen pianomaikka läksi ennenaikaisesti.. ja vielä jouluna.
Päiväduuni on vain harrastus jolla kustannetaan se oikea työ.
Aina tapahtuu Backstagella Näin syntyy studio!
Izer
26.04.2008 08:24:21
No en ehkä pelkästä omasta soitosta niinkään mutta bändin kaa reeneissä tulee joskus kylmiäväreitä kun joku kohta biisistä jostain syystä kuulostaa vaan ihan jumalaiselta.

Minulla tulee välillä ihan omasta soitostakin, että kylläpäs tuo meni loistavasti! Näin käy tosin valitettavan harvoin.

Hiukan ohi aiheesti, mutta olen huomannut että ostettuani Sg:n tuossa tovi takaperin olen soitellut nyt paljon AC/DC:tä ja aina pakko veivata jalkaa samalla tavalla kuin Angus ja heilua hyvin energisesti.
Ridin' with the wind!
Tender
26.04.2008 09:18:21
En liikutu. Toivotaan jos joskus sitten tulevaisuudessa.
On se jännä...
Seba
26.04.2008 09:19:46

Omalla soitolla koitan liikuttaa ilmaa parhaani mukaan, bassolla harvemmin sellaisia liikutus-fiiliksiä pääsee syntymään :)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)