Aihe: Nytkö se iski lopullisesti?
1 2
-R-
17.07.2008 15:29:49
Jeps, eilisen keikan jäljiltä korvat soivat. Yleensä tämä on poistunut yön kuluessa mutta ei tällä kertaa. Lieneekö sitten pysyvä vaurio. Onkos täällä kokemusta miten pitkään ne korvat on soinu, jos siis ei ole ollut pysyvä vaurio?
Seba
17.07.2008 15:33:13

Pari päivää on soinut parhaillaan kun meno on treeneissä äitynyt liian kovaksi.

Keikoilla ne tulpat on aina päässä..
Treeneissä yritetään soittaa suht hiljaa ettei tarvitse kun ei noita elacineja ole vielä tullut hommattua.
Terry Pantheras
17.07.2008 16:32:20
Mulla soi kerran kolme päivää vasen korva niin, että meinas paniikki tulla. Siis semmonen telkun virityskuvaulina.
Myytävänä Ibanez IC400-kitara "Iceman"
Kailis
17.07.2008 17:41:55 (muokattu 17.07.2008 17:46:06)

Mä vaan yks päivä huomasin että onpas korvat soineet pitkään, eikä enää poistunut. Tästä on n. 8 vuotta. Jotenkin ajatteli että on immuuni kun aina se lähti veke. 8 kHz + kerrannaiset päälle. Stressi ja väsymys korostaa ongelmaa. Lisäksi meluherkkyys, ei voi vetää yhtään enää ilman suojausta. Kapakassa vaikeaa saada puheesta selvää. Käyttäkää herranjumala niitä tulppia, ei paljon paina taskussa.

EDIT.

Kaupungilla kävelin joku aika sitten kun toinen korva alkoi soida ihan perkeleellisen lujaa. Tasapaino petti, piti istua alas. Kesti onneksi noin 15 sekuntia. Ei ollut ensimmäinen eikä varmasti viimeinen kerta, oli vaan tähänastisista pahin.
OPJ1974
17.07.2008 18:30:01

Käyttäkää herranjumala niitä tulppia, ei paljon paina taskussa.

Komppaan rajusti.

Itse tajusin tarpeeksi ajoissa käyttämään tulppia, ei ole kuin noin 30 desibelin "taajuuskuopat " 4000 ja 13000 hertsin taajuksien kohdalla testien mukaan.
"Rumpu tykkää, kun sitä lyö."
L.Ruoska
17.07.2008 23:41:43

Mä näin huhtikuussa Helmetin Australiassa Gold Coastilla keväällä, ja meni kuulo ihan täysin kun en varautunut siihen. Pariin päivään ei kuullu yhtään mitään ja vinku vaaa PIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII korvissa. Kelasin et se siitä, hyvästi kuulo. Siitä se pikkuhiljaa se sit kuitenkin palautu. Sen jälkee oon varjellu korviani, aina duunissa vähänki sirkkelöidessä/iskuporaillessa Peltorit/tulpat pääs ja aina mp3-soittimen volumet puolta hiljemmalla kun aikasemmin. Nyt tuntuu että kuulo on parempi ku koskaan.

Näin Helmetin uudestaan viikkoa myöhemmin Sydneyssä, oli tulpat messissä sillä kertaa ja nautin kyllä suuresti keikasti. Enpä enää lähde edes klubikeikoille ilman tulppia, tuntuu jotenkin vääryydenteolta omaa kuuloa kohtaan jos ei oo suojausta.
Easy as fhtagn!
Kailis
18.07.2008 05:24:25

Komppaan rajusti.

Itse tajusin tarpeeksi ajoissa käyttämään tulppia, ei ole kuin noin 30 desibelin "taajuuskuopat " 4000 ja 13000 hertsin taajuksien kohdalla testien mukaan.

Saatan taas olla väärässä, mutta väitän että nykymittausnormien mukaan sulla ei ole 30 db kuoppia, tai et kuule edes tätä kirjoitusta. Tosin ihmisistä löytyy kummallisia ennätyksiä.
N.G.
18.07.2008 09:07:02
Kävipä kerran, keikan jälkeisenä päivänä korvat tinnitti, mutta hävisi iltaan mennessä. Seuraavana päivänä yht'äkkiä, PIIIIIIIII... Vasen korva rupesi tinnittämään ja kuudentena päivänä kävin tohtorilla. No tohtori käski vielä seurata päivän ja kävipä nii, että seitsemäntenä päivänä tinnitys loppu. Sen jälkeen ei ole nuin pitkiä jaksoja tinnittäny. Ja kyllä, se oli sen varran ärsyttävä kokemus, että tulpat on reeneissä ja keikoilla ollu siitä lähtien.
pimp
18.07.2008 09:30:23

Enpä enää lähde edes klubikeikoille ilman tulppia, tuntuu jotenkin vääryydenteolta omaa kuuloa kohtaan jos ei oo suojausta.

Klubikeikka monasti pahempi ku mikään areena. No isommilla klubeilla missä on osaava miksaaja ei välttämättä ole vaaraa. Mutta yllättäin ihan paskasta akustisesta duostakin lähtee korvia vihlova melu (jota lähiökuppilan väki ei promilleiltaan tosiaan huomaa) jos joku ei käy sanomassa. Korvien oma vaimennus lisäksi pettää oman harkinnan ohella kun ottaa alkoa, eli baarit on tuhoisia kuulolle muutenkin.
Nelikielipiru
18.07.2008 11:03:57

Lisäksi meluherkkyys, ei voi vetää yhtään enää ilman suojausta. Kapakassa vaikeaa saada puheesta selvää. Käyttäkää herranjumala niitä tulppia, ei paljon paina taskussa.

Hähää, taas oppi jotain uutta. Koska itelläni todella vaikea saada selvää puhhesta jos on ylimääräistä meteliä samassa tilassa, välillä tuntuu typerältä kun joutuu kysymää että kerrotko uudestaa kun en saanu selvää. Onkohan tähän mitää ns. keinoa jolla tästä vois viellä parantua?
Käy lataamassa ilmainen nett sinkku osoiteessa www.souldump.com
mindsnare
18.07.2008 11:12:46
Hähää, taas oppi jotain uutta. Koska itelläni todella vaikea saada selvää puhhesta jos on ylimääräistä meteliä samassa tilassa, välillä tuntuu typerältä kun joutuu kysymää että kerrotko uudestaa kun en saanu selvää. Onkohan tähän mitää ns. keinoa jolla tästä vois viellä parantua?

Korvahuuhtelu tai kuulokoje.
Henkka370
18.07.2008 14:09:02

Mulla kans tälleen... Ikävää ku joutuu kokoajan vastailee "Täh?", "Ai mitä häh?"
Veksi
18.07.2008 19:48:48 (muokattu 18.07.2008 19:49:30)
Onko se pakko soittaa niin kovaa???
KillingMachine
18.07.2008 20:01:07
En oo koskaan käyttäny treenikämpällä tai keikoilla korvatulppia vaikka ihan vahvarin vieressäki on oltu. En tiedä johtuuko se sitten siitä että pidän musiikista parhaiten helvetin lujalla ja sitä myötä tottunu korvat siihen mutta mulla ei vaikuta missään vaikka onkin ilman korvatulppia. Mutta tietty suosittelen ite muille korvatulppien käyttöä, vois itekin ehkä alottaa varmuuden vuoksi.
Laatte
18.07.2008 20:23:50

Esimerkiksi Ruisrockissa The Nationalin telttakeikalla ilmeni sellainen ongelma, että jostain syystä (ilmeisesti teltasta) soitto oli jotenkin erityisen kovaäänistä, ainakin omaan korvaan. Mutta korvatulppien kanssa taas soitosta ei erottanut sen hienouksia, tuskin mitään. Korvatulpitta siis pääasiassa tuo keikka mentiin ja yhtään ei kaduttanut vaikka myöhemmin korvia hieman särkikin. Ei tuosta kuitenkaan pidempiaikaisia oireita ilmennyt.

Yleensähän tulppia tulee käytettyä. Toisaalta taas tuo mp3-soittimen kuuntelu on asia erikseen, sitä kun on tullut suhteellisen kovilla volyymeilla luukutettua. Nykyään sekin on alkanut (onneksi) jo ottamaan korviin ja voimakkuudet lähes puolitettu.
"En ole koskaan ollut ahkera, työnteko lähti kohdallani ainoastaan siitä, että olin saatanan innostunut."
oiva tumpeloinen
18.07.2008 20:30:43
Esimerkiksi Ruisrockissa The Nationalin telttakeikalla ilmeni sellainen ongelma, että jostain syystä (ilmeisesti teltasta) soitto oli jotenkin erityisen kovaäänistä, ainakin omaan korvaan. Mutta korvatulppien kanssa taas soitosta ei erottanut sen hienouksia, tuskin mitään. Korvatulpitta siis pääasiassa tuo keikka mentiin ja yhtään ei kaduttanut vaikka myöhemmin korvia hieman särkikin. Ei tuosta kuitenkaan pidempiaikaisia oireita ilmennyt.

Yleensähän tulppia tulee käytettyä. Toisaalta taas tuo mp3-soittimen kuuntelu on asia erikseen, sitä kun on tullut suhteellisen kovilla volyymeilla luukutettua. Nykyään sekin on alkanut (onneksi) jo ottamaan korviin ja voimakkuudet lähes puolitettu.

Hommaa kunnon tulpat, niin ei mene puuroksi.
Laatte
18.07.2008 20:42:42

Hommaa kunnon tulpat, niin ei mene puuroksi.

Kyseessä olivatkin nämä ilmaiseksi jaetut tulpat, kun ei tullut omia varattua mukaan.
"En ole koskaan ollut ahkera, työnteko lähti kohdallani ainoastaan siitä, että olin saatanan innostunut."
BobHope
18.07.2008 22:34:28

Esimerkiksi Ruisrockissa The Nationalin telttakeikalla ilmeni sellainen ongelma, että jostain syystä (ilmeisesti teltasta) soitto oli jotenkin erityisen kovaäänistä, ainakin omaan korvaan. Mutta korvatulppien kanssa taas soitosta ei erottanut sen hienouksia, tuskin mitään.

Meikä taas jostain syystä kuulee paremmin vaikka olisi talouspaperia korvissa, kuin ilman mitään suojaa. Jotenkin ääni särkyy (korvissa) kun volaa on liikaa ja ei erota oikeen mitään...
Modus tollens silloin tällöin.
oiva tumpeloinen
18.07.2008 23:05:20
Kyseessä olivatkin nämä ilmaiseksi jaetut tulpat, kun ei tullut omia varattua mukaan.

Jepjep. Mä henkilökohtaisesti huomasin karttavani kaikkia tulppia siihen asti kunnes hommasin valetut. Sen jälkeen kaikki kuusi- summuut tulpat on voinut onneksi unohtaa. Tai unohtanut mä olin ne ennen sitäkin, mut nyt ei tartte pelätä kuulon puolesta. Kalliitahan ne periaatteessa on (jotain 160 euroa?), mut tuntumassa ja kuulonautinnossa maksavat itsensä nopeasti takaisin.
L.Ruoska
19.07.2008 10:17:46

Jepjep. Mä henkilökohtaisesti huomasin karttavani kaikkia tulppia siihen asti kunnes hommasin valetut. Sen jälkeen kaikki kuusi- summuut tulpat on voinut onneksi unohtaa. Tai unohtanut mä olin ne ennen sitäkin, mut nyt ei tartte pelätä kuulon puolesta. Kalliitahan ne periaatteessa on (jotain 160 euroa?), mut tuntumassa ja kuulonautinnossa maksavat itsensä nopeasti takaisin.

Eikö noita saa halvemmalla, tai siis ainakin ulkomaillahan pitäis irrota ihan omiin mittoihin ja spekseihin valetut alta 50€? En oo perehtynyt asiaan ollenkaan, vetelen treeneissä just niillä apteekin sinisillä silikonikuusilla. Jäi vain kiinnostamaan, kun olishan se aika "pro" ja asiallista jos olis oikein aikuisten tulpat.
Easy as fhtagn!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)