ozz3 09.11.2008 15:39:37 | |
---|
Muistellaanpas sitten oudoimpia lämmittelyakteja. Milloin ovat pääesiintyjä ja lämmittelijä olleet kuin eri planeetalta ja mitkä ovat olleet yleisön reaktiot? Itselle tulee ensimmäisenä mieleen Finntroll Kornin lämmittelijänä Helsingissä vuonna 2005. Harvoinpa olen hallia niin hiljaisena nähnyt kuin peikkojen keikan aikana, taisi siellä pari nyrkkiä olla ilmassa kuitenkin. Bändi kuitenkin veti homman kotiin hymyssä suin. Toinen on Asia Dion ja Uriah Heepin lämmittelijänä samana vuonna niin ikään Jäähallissa. Ei oikein pop-proge uponnut hevimiehille. Mitäs muita? M.A.C.H.O. # 15_"WRONG!" | MegaMan Club #009 - Shadow Man |THV-klubi #6 | V.L.K #39 |
Mia 09.11.2008 15:43:33 | |
---|
Yksi tällainen tulee mieleen, tosin vähän pienemmän mittakaavan keikka kuin nuo edellä mainitut. Olin mennyt Helsingin Gloriaan katsomaan Lemonatoria. Meitä ikifaneja olikin ihan hyvin kertynyt lavan eteen. Ilmeisesti jonain levy-yhtiöjekkuna tai vastaavana, lämppärinä oli silloin ehkä ensimmäisen sinkkunsa julkaissut Indica. Lavan edusta tyhjeni kaljatiskille aika äkkiä. http://katolla.blogspot.com/ |
sub zero 09.11.2008 17:17:35 | |
---|
En tiiä onks nää nyt niin eri planeetalta lopulta, mut pari vuotta sitten niitten kyläkauppias veljesten juhlissa oli Deep Purple Kirkan lämppärinä. huile alimentaire et la nudité est la paix mondiale ....
he kutsuvat sitä myrskyiseksi maantaiksi, mutta tiistai on aivan yhtä paha. keskiviikko on huonompi ja torstai on myös surullinen. |
Lennu 09.11.2008 17:20:19 | |
---|
En tiiä onks nää nyt niin eri planeetalta lopulta, mut pari vuotta sitten niitten kyläkauppias veljesten juhlissa oli Deep Purple Kirkan lämppärinä. Mutta Kirkapa on ollu meijän lämppärinä. Että kuinka kovia jätkiä me sitten ollaan? Minen tiedä mitään, minulla on matoja! |
Jokapaikanapina 09.11.2008 19:20:44 (muokattu 09.11.2008 19:21:43) | |
---|
Hanoi Rocks lämppäs Motörheadia viime joulukuussa. Ite diggaan molemmista, mut siellä yleisön seassa oli sekä sitä meikattua kasarikansaa, sekä paljon Lemmyn kaltasia, vähän pelottavia heeboja. Se oli aika hauskan näköstä, mut ainakin ite tykkäsin koko keikasta! EDIT: Typoja. Toinen lämppäri oli Los Bastardos Finlandeses. Se oli ehkä noiden bändien väliltä (?), näin tosin vaan hetken niitten esityksestä. |
kingdom 09.11.2008 20:23:44 | |
---|
En tiiä onks nää nyt niin eri planeetalta lopulta, mut pari vuotta sitten niitten kyläkauppias veljesten juhlissa oli Deep Purple Kirkan lämppärinä. Muistanko mä väärin mut eikös Kirka soittanu jossain jatkobileissä, eikä sillä päälavalla millä Purple soitti? |
Kailis 09.11.2008 20:58:23 | |
---|
Mutta Kirkapa on ollu meijän lämppärinä. Että kuinka kovia jätkiä me sitten ollaan? ...ja 69 Eyes ekalla Tavastian keikallaan meidän lämppärinä. Missäs se narikkalappu olikaan? |
gandar 09.11.2008 21:11:47 | |
---|
Spiritualized Lenny Kravitzin lämppärinä oli hieman omituinen valinta, sanoisin. Ceci n'est pas une signature |
Lennu 09.11.2008 21:15:07 | |
---|
...ja 69 Eyes ekalla Tavastian keikallaan meidän lämppärinä. Missäs se narikkalappu olikaan? No teillä ne varmaan oikeesti lämppäs, mutta meijän tapauksessa ne soitti meitä ennen vaan sen takia, että niiden piti ehtiä seuraavaan paikkaan keikalle ;) Minen tiedä mitään, minulla on matoja! |
Johnny Buzz 09.11.2008 21:36:14 | |
---|
Eikös HIM lämpänny kerran Prodigyä? Siinä ei menny yhtään kohdalleen valinta. Ei ollut myöskään helppo keikka, kun Rasmus lämppäs RHCP:tä. |
Numbie 09.11.2008 21:42:11 | |
---|
Spiritualized Lenny Kravitzin lämppärinä oli hieman omituinen valinta, sanoisin. No mikäs tuossa nyt on niin omituista. Vahvasti retropohjalta vedettyä rockiahan nuo on kumpikin. Paitsi tietty onhan se tyhmää laittaa noinkin kova bändi lämppäämään jotain Kravitzin tapaista keskinkertaisuutta. ;) |
Borlag 09.11.2008 21:46:55 | |
---|
His Infernal Majesty (nykyisin HIM, eivät kai kehdanneet tuon "esiintymisen" jälkeen olla julkisuudessa koko nimellä) ZZ Topin lämppärinä oli vähintäänkin omituinen valinta. |
Lennu 09.11.2008 21:48:26 | |
---|
His Infernal Majesty (nykyisin HIM, eivät kai kehdanneet tuon "esiintymisen" jälkeen olla julkisuudessa koko nimellä) ZZ Topin lämppärinä oli vähintäänkin omituinen valinta. Olin paikalla, musta se toimi hienosti. Minen tiedä mitään, minulla on matoja! |
maelstorm 09.11.2008 21:50:23 | |
---|
M A Numminen & Pedro Hietanen, Pommina ja Gommina, lämmittivät yökerhossa lauteet ennen Tehosekoitinta. hulvatonta meininkiä ja toimi kyllä. Siivet. |
Borlag 09.11.2008 21:54:15 | |
---|
Olin paikalla, musta se toimi hienosti. Jätkäthän aloittivat soittamalla eri biisiä kun tulivat lavalle, basistilta putosi basso lavalle kun hihna petti ja muutenkin lähes kaikki mitä vaan voi mennä persiilteen, meni. Lähtivät lavalta kesken esiintymisen myöskin. Siinä mielessä tosin hienosti etteivät kauemmin soittaneet... |
Lennu 09.11.2008 22:18:43 | |
---|
Jätkäthän aloittivat soittamalla eri biisiä kun tulivat lavalle, basistilta putosi basso lavalle kun hihna petti ja muutenkin lähes kaikki mitä vaan voi mennä persiilteen, meni. Lähtivät lavalta kesken esiintymisen myöskin. Siinä mielessä tosin hienosti etteivät kauemmin soittaneet... Nnii, enhän mä eritellyt mikä mun mielestä on hienosti. Minen tiedä mitään, minulla on matoja! |
zepeteus 09.11.2008 22:20:59 (muokattu 09.11.2008 22:40:21) | |
---|
Eikös HIM lämpänny kerran Prodigyä? Siinä ei menny yhtään kohdalleen valinta. Jep, syksyllä 97 Hartwall-areenalla, tuli nähtyä. Jos poijjaat olisivat olleet enemmän punk-otteella liikkeellä, olisivat ehkä sopineet paremmin iltaan, vaikka ei kai se vielä oikein laav-meteliäkään tuolloin ollut. Yleisö taisi kuitenkin lähinnä kehoittaa erinäisin sanankääntein lopettamaan. Prodigy jyräsikin sitten hallin mennen tullen palatessa, joten ehkäpä se oli sittenkin oikein hyvä lämppäys? edit: Tuon illan väärässä-paikassa palkinnon voittaa kuitenkin mielestäni se neito joka tukka sekaisin ja silmät erillisillä radoillaan pyörien ryntäili käytävällä hetki infernaalisen metakan loputtua ja kyseli vastaantulijoilta; "milloin se Prodigy tulee lavalle?" |
Dunga 09.11.2008 22:46:17 | |
---|
Taannoisella Guns'n'rosesin Suomen visiitillä lämppärinä toimi Melrose. Omia ehodottomia suosikkibändejä, mutta tuona iltana kyllä aivan väärässä paikassa. Yleisö ei vaan osannut arvostaa, ja parhaitenhan tuo meno toimii pienemmässä klubissa. Interstellar overdrive. |
Kukkis 77 10.11.2008 01:01:47 | |
---|
His Infernal Majesty (nykyisin HIM, eivät kai kehdanneet tuon "esiintymisen" jälkeen olla julkisuudessa koko nimellä) ZZ Topin lämppärinä oli vähintäänkin omituinen valinta. Olin paikalla. Oli kyllä melko hämärä valinta tosiaan. "Näin ollen päästään siihen lopputulokseen, että kitaristin taito on hänen nopeudessaan ja siinä liksien ja nuottien (en nyt tarkoita satunnaisia vaan musiikin teoriaa mukailevia) määrässä" -kruise |
kemppma 10.11.2008 10:25:01 | |
---|
Mutta Kirkapa on ollu meijän lämppärinä. Että kuinka kovia jätkiä me sitten ollaan? Ja me ollaan lämpätty Juice Leskinen Slamille 70-80-luvun vaihteessa. Juice tuli meidän setin aikana laulamaan Let´s work together. Wau! Ou jee soo ist das leeben |