Sormihalvaus 05.11.2008 23:09:34 | |
---|
Eli suhtautumisesi kritiikkiin, oli se sitten rakentavaa tai silkkaa pään aukomista? Itselleni biisit ovat vähän kuin omia lapsia (onhan niitä kovalla työllä synnytetty), ja kritiikki on sama kuin joku tulisi sanomaan sinulle 5v. lapsestasi että "No onhan tuo ihan söpö mut jos lihottaisit sitä ja blondaisit sen nii se näyttäis varmaan paremmalt" Eli en oikein osaa ottaa vastaan minkäänlaisia arvosteluja.. Hommaa vaikeuttaa vielä sekin, että teen itse biisit loppuun asti (säv/sov/san) joten kaikkien alueiden arvostelu kolahtaa suoraan minuun. (Pahin mahdollinen kritiikki on muuten "No joo..olihan se..") An eye for an eye, but you'll just need one to lead the blind! |
Ahokkis 06.11.2008 00:00:19 (muokattu 06.11.2008 00:02:17) | |
---|
Kestän ja mielelläni sitä kuulenkin, rakentava kritiikki on juurikin se jonka avulla osaa kiinnittää huomiota siihen missä on parannettavaa ja kehittää siittä sitten eteenpäin. E:Tietenkin jos kritiikki on "Vittu nä oot paska! Polta kitaras! Ala soittaan bassoa!"-tyylistä niin kertoo se vähän kritiikin varteenotettavuudesta sekä siittä että kannataako sitä ottaa tosissaan. "Siis Se ei ole pakollista mutta nopeutta ennen tulee puhtaus... muuten soitosta tulee täysin huonoa... Etkä ikinä pysty soittaa niinku minä laiho ja ynkkä." -Ushimir |
McNulty 06.11.2008 00:36:39 | |
---|
Eli suhtautumisesi kritiikkiin, oli se sitten rakentavaa tai silkkaa pään aukomista? Yleensä kestän aika hyvin... joskus (lue: usein) lataan samalla mitalla tai tuplaten takaisin. Jos kritisoi, on myös kestettävä kritiikkiä. Itselleni biisit ovat vähän kuin omia lapsia (onhan niitä kovalla työllä synnytetty), ja kritiikki on sama kuin joku tulisi sanomaan sinulle 5v. lapsestasi että "No onhan tuo ihan söpö mut jos lihottaisit sitä ja blondaisit sen nii se näyttäis varmaan paremmalt" Eli en oikein osaa ottaa vastaan minkäänlaisia arvosteluja.. Henkistä kasvua vaatinee tuo... eli pitää vain tajuta ja sisäistää että kaikille ei voi olla koskaan mieliksi. Kun toiselle kumartaa, pyllistää samalla toiselle. Joskus joutuu muutenkin valitsemaan kahdesta paskasta vaihtoehdosta sen vähemmän paskan. Siispä löysiä ranteita kannattaa reenailla ja opetella kestämään erinäisiä tilanteita/kirjoituksia/sanomisia. Itsensäkehittämistä ja "itsetutkiskelua" siis :) Hommaa vaikeuttaa vielä sekin, että teen itse biisit loppuun asti (säv/sov/san) joten kaikkien alueiden arvostelu kolahtaa suoraan minuun. Teetkö musiikkia itsesi vuoksi vai pelkästään muille? Lopulta sillä mitä muut ajattelevat sinun luomuksista onpi yksi hailee... pääasia että itse koet tekeväsi hyvää jälkeä. Silloin se duuni palkitsee SINUT! (Pahin mahdollinen kritiikki on muuten "No joo..olihan se..") Tuohan ei ole mitään kritiikkiä nähnytkään. Se on ainoastaan tyhjä joukko. Oh, but you can't expect to wield supreme executive power just because some watery tart threw a sword at you. |
jannu 06.11.2008 03:20:55 | |
---|
Itselläni kritiikin sietoon vaikuttavat olennaisesti sen lähde ja rakentavuus. Ja rakentavuus ei todellakaan tarkoita sitä, etteikö voisi sanoa painokkaasti tai jopa pahasti, jos kykenee pätevästi perustelemaan ja tietää kohteen ymmärtävän. Toki henkilökohtaiset asiat ovat henkilökohtaisia ja niiden kohdalla kritiikinsieto ei useinkaan kulje logiikan tai järjen polkuja. "Just tell me fucking why everything becomes an issue!" |
Feggy 06.11.2008 07:40:59 | |
---|
Erään rocklehden päätoimittaja sanoi sattuvasti: "Jos ei pysty ottamaan palautetta vastaan tekemisistään, on parempi pysyä treenikämpällä ja olla julkaisematta yhtään mitään." |
Informaatiokameli 06.11.2008 08:32:28 | |
---|
Pahin mahdollinen kritiikki on muuten "No joo..olihan se.." Tämä on totta. Kritiikkiä saa antaa eikä se häiritse. Enemmän tulee ehkä vaivaannuttua kehuista. Everybody loves somebody but nobody loves rumpali. |
Zerzy 06.11.2008 09:47:02 (muokattu 06.11.2008 09:47:30) | |
---|
Tämä on vähän vaikea aihe. Palautetta on kiva saada oli se sitten hyvää tai huonoa. Jos joku sanoo 'tää biisi on hyvä' tai 'tää on huono' niin nehän ovat yhtä turhia. Tosin kyllähän nuokin jotain kertovat yleistasolla...Perustelut on kivoja. Jos tulee huonoa palautetta, en tiedä muuttaako se mitään. Ehkä se muutos ja se minkä sanotaan olevat huonoa täytyy tajuta itse. Ja jos ei ole samaa mieltä niin eihän mitään tarvitse muuttaa. Tai ylipäätään tekeminen jonkun muun mieliksi on vähän kyseenalaista. Pitäisi tehdä sitä omaa juttua, mutta järkevästi. Kritiikkiä on kestettävä ja tuli mieleeni miksi ei joku kestäisi? Palautteesta pitäisi oppia. Ei tässä tainnut olla mitään tolkkua, mutta kuitenkin.. :) |
Kukkis 77 06.11.2008 10:05:13 | |
---|
Kritiikkiä on kestettävä ja tuli mieleeni miksi ei joku kestäisi? Palautteesta pitäisi oppia. Näin on. Tästähän muuten tulee mieleen taas muutama tapaus elokuvan ja pääsykoetehtävän saralla. Harmi että kyseiset ketjut ovat jo hävinneet bittiavaruuteen. "Näin ollen päästään siihen lopputulokseen, että kitaristin taito on hänen nopeudessaan ja siinä liksien ja nuottien (en nyt tarkoita satunnaisia vaan musiikin teoriaa mukailevia) määrässä" -kruise |
cruel_destiny 06.11.2008 10:14:53 | |
---|
en
Virhe, ei tämä ole tyhjä Ikinä en ole Marshallin comboja testannut, mutta voin sanoa, että niissä on kyllä parhaimmat efektit omiin tarpeisiin surreal |
Ali 06.11.2008 11:00:19 (muokattu 06.11.2008 11:06:10) | |
---|
Asiaa voisi miettiä näinkin: miksi ihmeessä kritiikkiä pitäisi kestää - tai ainakaan kuunnella? Eikös pääasia ole, että itse on omaan tuotokseen tyytyväinen? Siis kun kyse on mistä tahansa taiteesta. Jos vielä semantiikka mietitään, niin kritiikillähän ei muuten tarkoiteta pelkästään negatiivistä arviota, vaan myös positiivista. "Jesus was crucified for doing nothing, but God is worshipped for even less"
Levylista |
Numb 06.11.2008 11:18:36 | |
---|
Riippuu asiasta. Soittamisesta kestän hyvin. Biiseistä huonommin. A waist is a terrible thing to mind. |
Ozzyneito 06.11.2008 11:20:26 | |
---|
Erään rocklehden päätoimittaja sanoi sattuvasti: "Jos ei pysty ottamaan palautetta vastaan tekemisistään, on parempi pysyä treenikämpällä ja olla julkaisematta yhtään mitään." Aamen. Siinä vaiheessa jos joku sanoo ihan paska, saattaa raivostuttaa isosti, mutta siinä vaiheessa jos joku sanoo ihan paska, koska (x sanaa tähän) niin ei käy mielessäkään alkaa raivoamaan. "Bach sävelsi musiikkinsa jumalalle.
Jos me sävellämme, teemme sen saadaksemme pillua."
-Erlend Loe |
opaa 06.11.2008 11:38:49 | |
---|
Teetkö musiikkia itsesi vuoksi vai pelkästään muille? Lopulta sillä mitä muut ajattelevat sinun luomuksista onpi yksi hailee... pääasia että itse koet tekeväsi hyvää jälkeä. Silloin se duuni palkitsee SINUT! Totta tämä. Mä yleensä (huom yleensä) tiedostan itse hyvin miten on keikka mennyt, miltä biisit kuulostaa jne, ja muiden palaute, oli se hyvää taikka huonoa, ei sitä juuri hetkauta mitä itse ajattelen. Kaikkea paskaa sitä jengi välillä ylistää :D Tässä on sitten vaarana se liiallinen itsekritiikki taikka sen puute. Itselläni ensimmäinen. |
Juntunen 06.11.2008 11:42:42 (muokattu 06.11.2008 11:44:26) | |
---|
Asiaa voisi miettiä näinkin: miksi ihmeessä kritiikkiä pitäisi kestää - tai ainakaan kuunnella? Eikös pääasia ole, että itse on omaan tuotokseen tyytyväinen? Niin. Riippuu siitä mitä haluaa. Jos haluaa miellyttää pelkästään itseään, niin sama se mitä muut sanoo. Silloinkin voi kehittyä, mutta kehitys tapahtuu täysin omista lähtökohdista, eikä tarkoita sitä että muut nielisivät tekemisiäsi tulevaisuudessakaan yhtään paremmin. Kritiikkiä on kestettävä jos haluaa välittää jotakin fiiliksiä myös muille julkaisemalla tekemisiään. Tällöin kritiikki ohjaa luonnollisesti myös omaa kehitystä. Emmätiä, oli joku iso ajatus mutta se lens pois. EDIT: Totta tämä. Mä yleensä (huom yleensä) tiedostan itse hyvin miten on keikka mennyt, miltä biisit kuulostaa jne, ja muiden palaute, oli se hyvää taikka huonoa, ei sitä juuri hetkauta mitä itse ajattelen. Kaikkea paskaa sitä jengi välillä ylistää :D Tässä on sitten vaarana se liiallinen itsekritiikki taikka sen puute. Itselläni ensimmäinen. Totta. Koen liiallisen itsekritiikin lähes yhtä turmiolliseksi kun sen puutteen. Paljon julkaistaan kaikkea sontaa, mutta varmasti yhtä paljon jää julkaisematta helmiä liiallisen nysväämisen ja itsekritiikin takia. |
Poppy 06.11.2008 11:52:20 | |
---|
Kyllä kritiikkiä pitää pystyä vastaanottamaan. Se on eri asia tarviiko siitä ottaa onkeensa. Itse vain voi tehdä sen ratkasun ovatko muiden kommentit sellaisia että ne tekee sinun biisistä paremman. Toiset tykkää toisenlaisesta ratkaisuista kuin toiset, mutta aina kannattaa neutraalisti miettiä että oliko kritisoija sittenkin oikeassa. Jos ei kuuntele muiden mielipiteitä biiseistä ja biisien tekemistä vaan yrittää toimia täysin omavaraisena on se vaara että sinusta tulee säveltäjänä ummikko joka ei kehity suuntaan eikä toiseen säveltäjänä. Jos jossain vaiheessa soppaan tulee hämmentämään vielä ulkopuolinen tuottaja, täytyy olla valmis pitämään mieli avoimena. |
Terrorwrist300 06.11.2008 12:15:37 | |
---|
Riippuu vähän kuka sitä kritiikkiä antaa. Pakkohan se on ainakin yrittää hymyissä suin niellä jos se tulee joltain oikeasti reippaasti kokeneemmalta tyypiltä mutta en mä kyllä mitään paskaa rupee kuuntelemaan miltään räkänokilta ku ei mistään mitää tiedä. Mää verä niit turppasse!! |
kimurantti1 06.11.2008 12:50:51 | |
---|
Kyllä mä sanoisin, että perustelemattomalle tai muuten vaan infantiilille kritiikille voi nauraa ja ohittaa olan kohautuksella. Se on nimenomaan se aiheellinen kritiikki mikä kaikista pahiten kolahtaa, kun ymmärtää sen olevan totta. |
Sergei Fallinen 06.11.2008 13:06:42 | |
---|
mä sanon 'tee ite paremmin' ja jos sei riitä veän natsikortin. joo hah hah vaan ja takkia kiitos-> |
Carpenter 06.11.2008 22:57:20 | |
---|
Mielestäni hyvässä kritiikissä kerrotaan ensin hyviä puolia ja annetaan sitten parannusehdotuksia. Lisäksi kritiikin tulisi olla melko konkreettista esimerkiksi näin: "Rumpujen time ei ole filleissä kohdallaan" tai "kappeleen A- ja B-osa eivät oikein sovi yhteen, koska sointukulut ovat kuin eri biiseistä". Ympäripyöreät lausahdukset kuten "basisti kusee" tai "kappaleen rakenne on kökkö" eivät oikein kerro mitään. Sama juttu positiivisessa palautteessa. Itse kestän ihan hyvin kritiikkiä dissaamista lukuunottamatta. Toki kritiikin antaja pitää aina ottaa huomioon. Basisti on lyömäsoitin. |
baron 06.11.2008 23:10:45 | |
---|
Hirveän hyvin mikäli se on positiivista! |