Aihe: Huijari jälleen?
1 2 3
Kimmo72
03.01.2005 22:22:55
Elikkä kyse on torilla Ibanez JPM100P4 kitaraa kaupittelevasta henkilöstä nimimerkillä Wolfer alias Mika Joukainen.
Olin sopinut hänen kansaan ostavani kyseisen kitaran joulukuussa, jonka hän lupasi laittaa matkahuollon kautta tulemaan. Myyjä kaupittelee sitä, jo kolmannen kerran myös huuto.net sivulla
http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=13555029

Alla sähköpostitse käytyä kauppaa.
Ensin pyysin lisäselvitystä kitarasta ja kuvia, jotka myös tulivat:

Date: 12/22/2004 10:21:31 AM
To:
CC:
From: "Mika Joukainen"
Subject: Ibanez JPM100P4

Morjens,

Pahoittelen kuvien huonoa laatua..

Toi floyd rose on ainoa ”vika” minun mielestäni tässä kitarassa (jotkut tykkää tyttärestä, toiset äidistä).
Kitara kävi täyshuollossa n. 3-4kk sitten. Enkä ole kauheesti soittanut tällä sen jälkeen kun kieli katkesi enkä ole osannut/jaksanut säätää tallaa (tämän takia juuri toi punanen stopperi välissä).
Talla-aukon pleksipala on tallella, en vain jaksanut ruuvata sitä kiinni kuvien oton ajaksi.

Kaulan profiili on vähän pyöreämpi/paksumpi kuin ibanezin rg-mallin. Mutta ei kuitenkaan missään lähellä Les Paul/Strato profiilia.
Kitarassa on tällä hetkellä .009 setti kiinni, ja kielet erittäin matalalla, kuitenkin kaikki äänet soivat puhtaasti

SEURAAVAKSI KYSELIN LAUKUSTA JA KOSKA JPM KITARAN SPEKSIT ON TIEDOSSA, ASIA OLI OSALTANI SILLÄ SELVÄ

-----Original Message-----
From: Kimmo Andersson mailto:blues@rock.com
Sent: 22. joulukuuta 2004 16:54
To: Mika Joukainen
Subject: RE:Ibanez JPM100P4

Terve vaan.

Joo.. voisin sen ostaa kyllä. Tuliks toi laukku siihen mukaan? kyllä kai. Mitens maksu? Matkahuolto kuljettaa kätevästi. Ja se on turvallisinta molemmilla eikö, jollet nyt kiviä lähetä :) Eli maksan lunastettaessa

Date: 12/22/2004 6:39:04 PM
To: "'Kimmo Andersson'"
CC:
Subject: RE: Ibanez JPM100P4

Jees.. laukku tulee mukaan. Matkahuollolla pitäis joo kätevästi tulla perille. Kuljetuksen hinta lisätään sitten siihen 900euroon.

Date: 12/22/2004 6:42:48 PM
CC:

Missä päin suomea muuten asustelet?

-----Original Message-----
From: Kimmo Andersson mailto:blues@rock.com
Sent: 22. joulukuuta 2004 18:53
To: Mika Joukainen

Joo-o

Elikkäs Turussa asustelen. Saa tietysti tuodakkin jos tännepäin jotain asiaa on. No ei varmaankaan.
Mutta tässä mun osote:

Date: 12/22/2004 7:26:14 PM
CC:

Allright, käyn huomenna heittämässä kitaran matkahuollolle.
Postikulut on nyt mitä tuolta matkahuollon sivuilta kahtelin jossakin 20-50e paikkeilla..

VIIMEISEN VASTAUSEN HEITIN ÄSKEN KUN HUOMASIN KITARAA TÄLLÄ TAAS KAUPITELTAVAN.

Date: 1/3/2005 10:00:02 PM
To: "Mika Joukainen"
CC:
From: "Kimmo Andersson"

Kauppoja ei sitten näköjään tullutkaan niinkuin oli sovittu.
No pistetään sana kiertämään ettei kukaan muu luule tekevän kauppoja kanssasi.

Kimmo
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.
carlos
03.01.2005 22:30:00
Ääh!
Tällasia ei kyllä tarttis olla yhtään!
Toi on kyllä tajuttoman ärsyttävää, että eka luvataan ja sitte perutaan...
Standin' with the fury that they had in '66
R.Syke
03.01.2005 22:30:53
-Kannnattaa laittaa myös 'Kitarakamat' -palstalle.
Kimmo72
03.01.2005 22:32:44
-Kannnattaa laittaa myös 'Kitarakamat' -palstalle.

Laitetaan sinne myös. En löytänyt sitä vanhaa "huijari topiccia" mistään,
kimmo
03.01.2005 22:34:31
Olkaa varovaisia kun toisten lähettämiä henkilökohtaisia sähköposteja julkistatte, joku suoja noilla voi Suomessa olla. Tämä ihan vaan varoituksena asiasisältöön puuttumatta.
Kimmo72
03.01.2005 22:45:21
Olkaa varovaisia kun toisten lähettämiä henkilökohtaisia sähköposteja julkistatte, joku suoja noilla voi Suomessa olla. Tämä ihan vaan varoituksena asiasisältöön puuttumatta.

Eihän tässä tullut esille kun mun oma sähköposti osoitteeni, joka on myös ihan julkisesti mun jäsenkuvaus -sivulla.

Eikä ton toisenkaan kaverin osoite niin kauhean salainen ole, kun ei viitsinyt poistaa vanhaa myynti ilmoa
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=44306

Tuossa se osoite vielä on, vaan eipä ole enää tuoreemmassa ilmoituksessa.
blastoff
03.01.2005 22:51:24
Soititko koskaan tuolle tyypille, vai sovitko kaupat pelkästään sähköpostin välityksellä?
"Heipä hei! Hyvää iltaa! Luppakorva seikkailee taas. Luppakorva-nimen sain, korvani nääs lerputtaa."
kimmo
03.01.2005 22:51:45
En tiedä mitkä säännökset koskevat sähköistä postia, siksi varoittelin. Voi olla, ettei toisten lähettämien postien julkaisussa tapahdu mitään väärää, mutta joku yksityisyyden suoja noissakin voi olla. Ehkäpä joku asioista paremmin perillä oleva ottaa tähän kantaa jos asiakseen katsoo.
Kimmo72
03.01.2005 22:54:26
Soititko koskaan tuolle tyypille, vai sovitko kaupat pelkästään sähköpostin välityksellä?

En soittanut. Yhden tekstiviestin lähetin, sekä numerohausta tarkistin puhelin numeron, joka sekin oli erään yrityksen nimissä.
R.Syke
03.01.2005 23:12:30 (muokattu 03.01.2005 23:16:53)
En tiedä mitkä säännökset koskevat sähköistä postia, siksi varoittelin. Voi olla, ettei toisten lähettämien postien julkaisussa tapahdu mitään väärää, mutta joku yksityisyyden suoja noissakin voi olla. Ehkäpä joku asioista paremmin perillä oleva ottaa tähän kantaa jos asiakseen katsoo.

-Tuossa on faktaa:

http://keskus.hut.fi/opetus/s38118/s00/tyot/62/yksityisyys.shtml

Ja tuosta voi sitten vielä tulkita:

http://www.inga.fi/(suomi)/intinfo/regler/kommhfi.html

Että näin.
poppamies
03.01.2005 23:20:14

-Tuossa on faktaa:

Että näin.

Jaa ettäkö lakipykälillä oikein pitäisi suojata huijarit?

Eiku palleista roikkumaan keskelle kirkonkylää...
"G-strings are for strippers"
Kimmo72
03.01.2005 23:28:12
Jaahas. Kaveri oli kuulemma joutunu formatoimaan koneen ja mun osote oli kadonnu.. Kai mun sposti olis löytyny täältä tai huuto.netistä. No enää en osta.
R.Syke
03.01.2005 23:32:48 (muokattu 03.01.2005 23:33:01)
Jaa ettäkö lakipykälillä oikein pitäisi suojata huijarit?

Eiku palleista roikkumaan keskelle kirkonkylää...

-Ääh. Eihän siinä kielletä esimerkisti sinua julkaisemasta saamiasi kirjeitä tai kortteja vaikkapa täällä.

-Sähköpostilla on postikorttiin verrattava tietoturva.

Koijareita ja venkuloita pitää toki vähän kurmottaa. Olen samaa mieltä. En, prh, kyllä ihan hirttämään...mutta tietoa kiertämään. Se auttaa yleensä.
Leikari
04.01.2005 05:51:52
-Tuossa on faktaa:

Että näin.

nuo eivät koske tällaista tapausta, että julkaisee toisen itselleen lähettämiä viestejä

eivät liene tekijänoikeuden suojaamia teoksiakaan
JoeHans
05.09.2009 13:13:51
Huom! Olet kirjoittamassa yli 1705 päivää vanhaan ketjuun!

Miepä hyväksi käytän tätä vanhaa threadia. Miten tulis menetellä tilanteessa, kun sovittiin tyypin kanssa kaupat vahvarista, lähetin sen matkahuollon kautta ennakolla ja nyt jamppa ei vastaa viesteihin eikä puhelimeen? Jos tulee mulle bumerangina takas, niin rahtia taitaa jäädä n.60€ mulle maksettavaksi. Vahvistin lähetetty yli viikko sitten. :/
hapan
05.09.2009 13:31:52
En tiedä, onko tuossa rikosilmoituksen paikka, mutta ainakin napalminkatkuisia terveisiä kaikilla mahdollisilla viestimillä kyseiselle pässinpäälle. Ja paljon. Ja nimi kiertoon, ettei tartte tehdä herra persreiän kanssa kenenkään muunkaan minkäännäköistä kauppaa.
Simo78
05.09.2009 13:45:32
Mä melkeinpä aina ostan vaan siten, että itse noudan. Yheltä myyjältä(joka omien asui Helsingissä?) olin ostamassa tuotetta, maksamassa käteisellä ja hakemassa pois--> eli myyjän kannalta helppoa? Eipä se sitten vastaillut viesteihini:-). Ilmeisesti kannattais testata noita myyjiä, vaikka sanoa että faija asuu sun kanssa samassa kaupungissa ja se tulee hakemaan:-DD
Rumpukapulat
05.09.2009 13:51:02 (muokattu 05.09.2009 13:53:28)

Suat: Miepä hyväksi käytän tätä vanhaa threadia. Miten tulis menetellä tilanteessa, kun sovittiin tyypin kanssa kaupat vahvarista, lähetin sen matkahuollon kautta ennakolla ja nyt jamppa ei vastaa viesteihin eikä puhelimeen? Jos tulee mulle bumerangina takas, niin rahtia taitaa jäädä n.60€ mulle maksettavaksi. Vahvistin lähetetty yli viikko sitten. :/

Ei tuolle mun mitään voi. Itelle kävi sama homma pari vuotta takaperin, kaupat sovittu ja tavara lähetetty, mut sitten yhteydenpito katkesi ja lähetetyt roinat tulivat takasin - kaikki postikulut tietenkin mulle.

Kaikkein huvittavinta vielä, että kun soittelivat Kemin matkahuollosta(kyllä, paketti meni näin lähelle, et hyvin olisi voinu käyä tyyppiä vähä opettamassa, muttei jaksanu vaivautua) et mitä he tekevät tälle paketille, vieläkö varastoivat vai palauttavat, ja siihen vielä lisäsivät et "Kyllä tuo paketin vastaanottaja on pyörinyt tässä melkein päivittäin mutta ei ole tätä pakettia lunastanut". Vähänkö kyrpi.

Tän takia olis fiksumpaa käyttää "rahat ennakkoon tilille"-periaatetta, koska noitakin ostajia löytyy jotka ei sitten sitä pakettia lunastakaan. Mut lopulta molemmista löytyy hyvät ja huonot puolet.

EDiT: Niinja mie odotin kuukauden ellen vähän päällekin et lunastaako se munapää tuon paketin. Oli Matkahuolto kuitenkin sen verran reilu, ettei perinyt mitään varastointimaksuja. Myöhemmin kuulin et kyseinen ostaja on harrastanut tätä samaa toimintaa suuremmissakin määrin. Mitä uitun tyydytystä tostakin saa??
ReBeat
05.09.2009 15:05:46

Suat: Miepä hyväksi käytän tätä vanhaa threadia. Miten tulis menetellä tilanteessa, kun sovittiin tyypin kanssa kaupat vahvarista, lähetin sen matkahuollon kautta ennakolla ja nyt jamppa ei vastaa viesteihin eikä puhelimeen? Jos tulee mulle bumerangina takas, niin rahtia taitaa jäädä n.60€ mulle maksettavaksi. Vahvistin lähetetty yli viikko sitten. :/

Jos kaupanteosta on olemassa selvä kirjallinen dokumentti josta käy ilmi että kauppa on sovittu, niin luulisi että tuollaista ennakolla lähettämistäkin koskee jonkinlainen kaupanteon sitovuus. Itse kysyisin viranomaistaholta asiaa ainakin siinä vaiheessa, jos vahvistin tulee takaisin ja sulle kertyy siitä kustannukset.
JoeHans
05.09.2009 17:24:14
ReBeat: Jos kaupanteosta on olemassa selvä kirjallinen dokumentti josta käy ilmi että kauppa on sovittu, niin luulisi että tuollaista ennakolla lähettämistäkin koskee jonkinlainen kaupanteon sitovuus. Itse kysyisin viranomaistaholta asiaa ainakin siinä vaiheessa, jos vahvistin tulee takaisin ja sulle kertyy siitä kustannukset.

Ainut kirjallinen todiste mulla on tuosta tekstiviesti, jossa lukee että "Sen voi lähettä: nimi, osoite, postinro..". Kyllähän tuokin kuitenkin jotain todistaa? Tekis kyllä mieli rikosilmoitus tehdä tuosta, jos se on mahdollista. Tietenki vielä odottelen. että jos henkilö onkin vaikka syystä x estynyt vastaamaan puhelimeen ja hakemaan pakettia. Kusetuksen makua tässä alkaa any ways olemaan.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)