Ianuarius 17.08.2009 11:47:54 | |
---|
Osaakohan joku jelppiä, kun oon hakemassa nuottitelinettä, mutta se sais olla mielellään puinen että.. krhm.. sopis sisustukseen. :D Noissa on vaan se ongelma, että kun soitan pääasiassa tollasista kirjoista, niin niissä läpsähtää heti sivut kiinni kun sen kirjan asettaa telineeseen. http://www.grothmusic.com/online-store/scstore/graphics/MS40MA_sm.jpg Kaikki puiset nuottitelineet mitä oon netistä löytäny, on ollu tollasia, että niissä on vaan alaosassa toi taso, jolle paperi/vihko lasketaan. En tietenkään tiedä, että mikä tuon ongelman ratkaisisi (paitsi että ostaa sellasen taiteltavan metallisen ruman härpäkkeen), mutta siksihän minä täällä kyselenkin. :) Kiitosta vaan avuista. Animate-Inanimate |
Rainer Frilund 17.08.2009 12:30:55 | |
---|
"The company you keep is the measure of a man." |
päänahka 17.08.2009 13:08:11 | |
---|
Keksi lensi yli käenpesän. |
Juho L 17.08.2009 14:14:21 | |
---|
päänahka: Vai että ihan nuottipidikkeitä. Miten olis pyykkipoika? Vieläpä puinen pyykkipoika! Itse opin pyykkipoikien käytön kantapään kautta eräänä kohtalokkaana häävalssiesityskertana kera harmonikan. Sinne män nuotit suvituulen mukana. |
Jäärä 17.08.2009 14:34:07 (muokattu 17.08.2009 14:51:14) | |
---|
January: Osaakohan joku jelppiä, kun oon hakemassa nuottitelinettä, mutta se sais olla mielellään puinen että.. krhm.. sopis sisustukseen. :D Noissa on vaan se ongelma, että kun soitan pääasiassa tollasista kirjoista, niin niissä läpsähtää heti sivut kiinni kun sen kirjan asettaa telineeseen. http://www.grothmusic.com/online-store/scstore/graphics/MS40MA_sm.jpg Kaikki puiset nuottitelineet mitä oon netistä löytäny, on ollu tollasia, että niissä on vaan alaosassa toi taso, jolle paperi/vihko lasketaan. En tietenkään tiedä, että mikä tuon ongelman ratkaisisi (paitsi että ostaa sellasen taiteltavan metallisen ruman härpäkkeen), mutta siksihän minä täällä kyselenkin. :) Kiitosta vaan avuista. Poraa kaksi reikää siihen alaosan tasoon sopiville kohdille ja rykäise niihin reikiin puutappi. Kirjan voi sitten asetella siihen tappien ja taustalevyn väliin. Tappien sijainti ja pituus löytyy vaikkapa käyttämällä jotain kirjaa apuna. Oikein hifisti jos on, niin poraa ne tapit kauemmaksi taustalevystä ja asentaa niihin tappeihin vielä epäkeskot pyöreät kiekot, niin voi jopa kiristää ne kirjat paikalleen. Nää puiset osat voi tietenkin petsata ym. sen nuottitelineen väriseksi tai vaikkapa neovihreäksi jos 80-luku on lähellä sydäntä. Edit: Voisivathan nämä tapit olla esim. vanhoja shakkinappuloita, joiden pohjaan porataan sitten tappi, joka mahtuu siihen tasoon porattuihin reikiin jne. Tasoon voisi myös nyrsiä uran, jonka kautta voitaisiin kiristää siipimutterihässäkällä se nappula paikalleen ja säätää sen asemaa taustalevyyn nähden. Jne. Tai sitten vaan ostaa riittävän pitkiä kumilenksuja. Suomen Hiihtoliiton luvalla. Kaikki tekstissä mainitut henkilöt ovat fiktiivisiä ja kaikki yhtäläisyydet eläviin tai kuolleisiin henkilöihin ovat puhtaasti sattumanvaraisia. Laaditun tekstin valmistuksessa ei ole vahingoitettu eläimiä. |
BassLass 17.08.2009 14:52:25 | |
---|
"Vasara ja nauloja lalala, koko rahalla lalala" |
Ianuarius 17.08.2009 20:16:12 | |
---|
Hehehehe, eli ihan turha ees hakea telinettä, joka olisi jo valmiiksi rakennettu "oikein"? :D Animate-Inanimate |
Rocco_Longfella 17.08.2009 22:26:49 | |
---|
Miksei niitä voi ylipäätään rakentaa vähän isommaksi? Eihän se ylimääräinen pari senttiä siinä alareunassa haittaisi ketään, mutta hyödyttäisi arviolta jokaista. Täydellisimmässäkin naisessa on 150g paskaa. |
TaikuriHärvä 17.08.2009 22:41:52 | |
---|
January: Hehehehe, eli ihan turha ees hakea telinettä, joka olisi jo valmiiksi rakennettu "oikein"? :D "Nuottiteline neljällä pyykkipojalla. Hintaan sisältyy paketti mahonginsävyisiä kumilenkkejä." Pyykkipojat on kyllä hyviä. Ei se ole koira, se on Mustanaamio. |
MrsJones 18.08.2009 09:05:21 | |
---|
Olisko mitään sellainen, että liimais siihen kirjatuen päälle pätkän rimaa, joka pitäisi sivut sitten aloillaan? Tietysti alareuna jäisi sitten pimentoon, mutta eihän siellä "ikinä" mitään tähdellistä lue muutenkaan... Parempi on laulaa häläpäti hää, kuin olla hiljempää. |
Jäärä 18.08.2009 09:20:59 | |
---|
January: Hehehehe, eli ihan turha ees hakea telinettä, joka olisi jo valmiiksi rakennettu "oikein"? :D Onhan tossakin esim. tommoset klipsut, tiedä sitten miten se toimii kokonaisen kirjan kanssa? Ja hintakin on aika karsea, ton hinnalla kannattaa varmaan kysyä joltain puusepältä tai alan harrastajalta tarjousta. Tosin toi on omaan silmään ainakin helvetin hieno: http://andersonmusicstand.com/index.html Suomen Hiihtoliiton luvalla. Kaikki tekstissä mainitut henkilöt ovat fiktiivisiä ja kaikki yhtäläisyydet eläviin tai kuolleisiin henkilöihin ovat puhtaasti sattumanvaraisia. Laaditun tekstin valmistuksessa ei ole vahingoitettu eläimiä. |
Ianuarius 18.08.2009 16:12:31 | |
---|
Totta turiset, Jäärä. Animate-Inanimate |