sub zero 18.10.2023 00:45:38 | |
---|
Käyttääkö ihmiset usein CD-soittimen program-nappia ja miten? (Muistakin toiminnoista saa keskustella) minä tykkään käydä koulua, minä tykkään laulaa |
Henri Henri Olavi 18.10.2023 07:19:25 (muokattu 18.10.2023 07:20:03) | |
---|
Käytin lapsena 80-luvulla, kun kotiin tuli eka CD-soitin. Sillä sain valittua levyltä ne biisit ja järjestyksen, jotka halusin kuulla. Silloin kiinosti kokeilla kaikki ominaisuudet, joita laitteessa oli. Sen jälkeen en ole käyttänyt. Meininki voisi siis olla vielä paljon oikeistolaisempaakin.
-Jucciz |
Tympee Huttunen 18.10.2023 09:55:39 | |
---|
Ei ole tullut pitkään aikaan käytettyä. Kuten ei ole tullut käytettyä edes random-nappia, vaan jännästi cd-levyjen kuuntelukin on mennyt siihen albumikokonaisuuteen, ettei biisejä juuri skippailla. Uusi cd-soitin on koko ajan hakusessa. Onko suosituksia mitä kannattaa lievästi käytettynä ostaa? |
Henri Henri Olavi 18.10.2023 10:14:39 | |
---|
Tympee Huttunen: Uusi cd-soitin on koko ajan hakusessa. Onko suosituksia mitä kannattaa lievästi käytettynä ostaa? Ei kai sillä niin väliä, kunhan toimii. Mulla on ollut vuosikaudet käytössä Technics sl-pg590, enkä löydä moitteen sanaa. Meininki voisi siis olla vielä paljon oikeistolaisempaakin.
-Jucciz |
arppah8 18.10.2023 10:28:19 | |
---|
Hyvin harvoin käytän. Joillain levyillä saattaa olla useampi omaan korvaan siinä kuunteluhetkessä niin puhkikulunut biisi, että tulee ohjelmoitua ne pois. Tätä tosin tapahtuu vain ehkä kerran-kaksi vuodessa. Status: Asiallinen mies, puhaltaa 1.37 promillea klo 7.30. Ostamatta ei testata! |
Tympee Huttunen 18.10.2023 10:29:46 | |
---|
Henri Henri Olavi: Ei kai sillä niin väliä, kunhan toimii. Mulla on ollut vuosikaudet käytössä Technics sl-pg590, enkä löydä moitteen sanaa. Ei toimi oikein enää. Välillä skippailee omia aikojaan ja muutenkin herkkä, jos on vähänkin naarmua. Joku vanha Denon tuo oma. Olen koittanut putsata lukupäätä ja säätääkin sitä, mutta kyllä sen päivät taitaa olla luetut. |
Nuages 18.10.2023 11:13:46 | |
---|
Onko olemassa ohjelmoitavia kasettimankkoja? Nykyään korkeasti kehittyneen tietotekniikan aikana pitäisi olla mahdollista kehittää mankka, joka kuuntelee radiota ja automaattisesti painaa rec- ja play-nappeja, kun tulee joku hyvä biisi. "Sointua löytyy kahta sorttia: hilipiää ja haikiaa. Ruuri piristää niinku hömpsyt ja molli herkistää porajamahan. Kauvan lasetettuna alakaa ruurit naurattahon, mollit pakkaa rääyttämähän ihimisiä." -Eino Kyrköösjärvi |
ituvirtanen 18.10.2023 11:48:03 | |
---|
Kappalehaku löytyi useammasta dekistä jo '80-luvulla, jossei jo 1970-luvun puolella. Useamman kasetin vaihtimia on ollut Hilppasella (Philips) pitkään. Ihmeellisiä värkkejä, kannattaa etsiä vaikka tuubista. Liukumäkivaihdin (n2408) lienee neuroimpia härveleitä, joita olen nähnyt. |
Vessajono 18.10.2023 12:28:50 | |
---|
Mulla oli aikoinaan yhen Datsunin kasettimankassa toi kappalehaku ja oon sitä joskus ihmetellyt, että millä logiikalla se oikein toimii? Haistelee hiljaisuutta nauhalta ja pysähtyy sen kohdalla? Once is a mistake, twice is a jazz |
Kalmo 18.10.2023 12:43:51 | |
---|
Nuages: Onko olemassa ohjelmoitavia kasettimankkoja? Nykyään korkeasti kehittyneen tietotekniikan aikana pitäisi olla mahdollista kehittää mankka, joka kuuntelee radiota ja automaattisesti painaa rec- ja play-nappeja, kun tulee joku hyvä biisi. Saattaisivat katsoa tuotekehitysosastolla hieman pitkään, jos menisit jonnekin ehdottelemaan ylipäänsä minkäänlaista kasettimankkojen tuotantolinjaa :o) Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300, XP, SONAR 8.5
Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän. |
sub zero 18.10.2023 13:03:49 (muokattu 18.10.2023 15:06:04) | |
---|
Vessajono: Mulla oli aikoinaan yhen Datsunin kasettimankassa toi kappalehaku ja oon sitä joskus ihmetellyt, että millä logiikalla se oikein toimii? Haistelee hiljaisuutta nauhalta ja pysähtyy sen kohdalla? Muistelen jotain semmoista, että osassa kaseteista on nauhassa jotain tunnistusmerkejä kappaleiden väleissä. Se haku ei varmaan toimi kaikissa kaseteissa. edit: ChatGPT sanoi, että nauha on magnetisoitu eri tavoin hiljaisissa kohdissa, joihin ei äänitetä ja että ne pystyy sitten lukupää tunnistamaan. minä tykkään käydä koulua, minä tykkään laulaa |
p130 18.10.2023 13:14:15 | |
---|
Kalmo: Saattaisivat katsoa tuotekehitysosastolla hieman pitkään, jos menisit jonnekin ehdottelemaan ylipäänsä minkäänlaista kasettimankkojen tuotantolinjaa :o) Kyllä kaseteistakin saadaan vielä aikanaan iso trendi, kunhan markkinavoimat katsovat ajan sopivaksi. Ihan paska formaattihan se on, mutta joskus on kiva fiilistellä, kun on vehkeet olemassa. Olisi tervetullut turha ilmiö. Jokunen uusikin kasetti on tullut viime vuosina ostettua niiltä harvoilta artisteilta, joilta ostan fyysisiä äänitteitä. Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. |
nahkalipsi 18.10.2023 13:18:25 | |
---|
Vessajono: Mulla oli aikoinaan yhen Datsunin kasettimankassa toi kappalehaku ja oon sitä joskus ihmetellyt, että millä logiikalla se oikein toimii? Haistelee hiljaisuutta nauhalta ja pysähtyy sen kohdalla? Eikös se ollut niin, että se periaatteessa pikakelaa sitä nauhaa kunnes tulee parin sekunnin hiljaisuuskohta ja pysähtyy siihen. Eli eroaa normaalista kelauksesta siinä, että se lukupää on kiinni nauhassa. Ja muistelen nyt sellasta kun joskus aikoinaan ihmettelin miksi audio cd:tä polttaessa oli vaihtoehto, että _ei laiteta_ 2 sekunnin hiljaisuutta biisien väliin. Sillon kelailin, että onko tää joku reliikki tuosta c-kasettijutusta. Voi muistaa päin seiniäkin. Toiseen aiheeseen, tuossa aiemmin oli puhetta cd-soittimista niin ajattelin, että sellanenhan voisi oikeestaan olla ihan jees olla. Voisi välillä kuunnella CD:täkin. Mulla kun ei ole muita soittimia kuin xbox siihen ja se on vähä meh. Menin sitten verkkokauppaan ja ajattelin, että eiköhän sieltä parilla kympillä joku löydy niin mitähelvettiä? CD-soittimet maksaa jostain 400eurosta ylöspäin? Miten tää on järjellä selitettävissä kun jonkun DVD-soittimenkin saa viidellä kympillä? Yai Yo-kaista ragastaa |
Henri Henri Olavi 18.10.2023 13:35:23 (muokattu 22.10.2023 11:28:16) | |
---|
Tympee Huttunen: Ei toimi oikein enää. Välillä skippailee omia aikojaan ja muutenkin herkkä, jos on vähänkin naarmua. Joku vanha Denon tuo oma. Olen koittanut putsata lukupäätä ja säätääkin sitä, mutta kyllä sen päivät taitaa olla luetut. Tuo mun Teknari on muistaakseni vuodelta 1990. Pommin varma vehje oikeen vittu MASH. E: onkin 1998. Meininki voisi siis olla vielä paljon oikeistolaisempaakin.
-Jucciz |
StJerky 18.10.2023 19:58:38 | |
---|
nahkalipsi: Menin sitten verkkokauppaan ja ajattelin, että eiköhän sieltä parilla kympillä joku löydy niin mitähelvettiä? CD-soittimet maksaa jostain 400eurosta ylöspäin? Miten tää on järjellä selitettävissä kun jonkun DVD-soittimenkin saa viidellä kympillä? Siksi ostin DVD-soittimen CD-soittimeksi. Hyvin toimii. |
Prophet 18.10.2023 20:48:27 (muokattu 18.10.2023 20:50:07) | |
---|
|
Piepe 18.10.2023 22:42:38 | |
---|
Silloin kun vielä paljon cd:itä kuuntelin, käytin usein myös ohjelmointia. En tarkalleen muista miks, ehkä skippasin jotkut biisit, mutta joo käytin kyllä. Samoin shufflea käytin joskus. Koska miksipä ei. Ellei kyseessä ollut joku erityisen vahva kokonaisuus/teemalevy. Mulla ollut Sonyn CDP-XE220 -cd-soitin ja STR-DE135 -vahvistin nyt öö 18 vuotta. Built to last ja tehot riittää vaikka ydinsodan taustalle. Paitsi cd-soitin rupesi joskus vuosi sitten oireilemaan siten, että kunnolla lämmettyään alkaa lukupää "hyppimään". Kattelin sit paikallisesta hifi-puodista käytettyjä soittimia, joissa on useamman levyn vaihtaja. Ois ollu kätevä ja leso ja hintaa mitälie 50 €. Mut sitten antauduin Apple Musicille ja nyt en edes muista milloin oisin kuunnellut viimeeksi cd:tä. Mutta kiinnostelis kyllä edelleen toi vaihtaja-systeemi. Satasella-parilla saa käytettynä helvetin hyvät viritinvahvistimen, soittimen ja kaiuttimet. Ei kannata laittaa samanlaista summaa johonkin Prisman mankkaan. |
arppah8 19.10.2023 09:31:24 (muokattu 19.10.2023 09:38:06) | |
---|
StJerky: Siksi ostin DVD-soittimen CD-soittimeksi. Hyvin toimii. Mulla oli myös tämmöinen ratkaisu joskus. Tuskastuin DVD-soittimen hitaaseen levyn lataamiseen, hankin uudestaan Sonyn CD-soittimen ja kaikki oli taas hyvin. Kyllähän nyt joka formaatille pitää oma soitin olla :D Kaseteista kun nyt myös puhuttiin, niin juuri on teinivuosina kesätyörahoilla ostettu siihen aikaan kalliihkokin Aiwan radionauhuri korjattavana. On logiikkaohjatut näppäimet ja autoreverse, jotka vain toimivat vähän huonosti. Tosin pelastettuani sen kotopuolesta, jossa se oli toiminut isän autotalliradiona, kasettipuoli ei toiminut ollenkaan mutta se saatiin auttavasti elvytettyä. Toivottavasti tuo saadaan vielä pelittämään kunnolla, tunnearvo on masiinalla melkoinen. Viihdekeskuksesta löytyy toki myös JVCn hifidekki. Status: Asiallinen mies, puhaltaa 1.37 promillea klo 7.30. Ostamatta ei testata! |
sub zero 19.10.2023 10:44:42 | |
---|
minä tykkään käydä koulua, minä tykkään laulaa |
Gary Enfield 19.10.2023 18:08:23 | |
---|
En käytä lainkaan. Kaukosäätimellä skippaan biisin jos siltä tuntuu. |