Aihe: Rippikoulu musiikillisena kokemuksena
1 2
sub zero
29.10.2023 21:12:14 (muokattu 30.10.2023 14:38:30)
Millainen rippileirisi oli noin niinkun omasta mielestä musiikillisena kokemuksena?
minä tykkään käydä koulua, minä tykkään laulaa
Vessajono
29.10.2023 21:35:08
Lasken matkaan leijan kauheimman
se saa lentää
tuulien teitä
Once is a mistake, twice is a jazz
ituvirtanen
30.10.2023 01:17:32

No karmea. Olin ehtinyt laulaa hyvässä kuorossa sitä ennen jo paljon ja musiikkileikkikoulu ynnä musiikintunnit olivat lähteneet jo viisivuotiaana liikkeelle. Se, että jollakulla on edessään lappu ja kädessään kitara... sanotaanhan sitä, että toisilla on jumalainen taito ja toisilla helvetillinen into.
basisti1971
30.10.2023 06:09:57
Moi.

Ihan ok.
Jotain pientä bändiviritystäkin oli, tosin pääsääntöisesti jo ennestään tuttujen janttereiden kanssa.

Itse kyllä keskityin musisoinnin ja piruntorjuntaoppien sisäistämisen sijaan lähinnä yhden vastakkaisen sukupuolen edustajan kanssa touhuamiseen ;).

ituvirtanen: sanotaanhan sitä, että toisilla on jumalainen taito ja toisilla helvetillinen into.

:D

Samonta pätee näin useamman vuosikymmenen kokemukseen nojaten kyllä mainiosti niin bändijuttuihin kuin karaokeenkin.
Ja miksei valtaosaan nykymusiikistakin :(.

T:Samuli
Prophet
30.10.2023 09:28:29
Matkalla, matkalla taas, pauda-pauda, ...
Pedroz
30.10.2023 09:43:56

Helevatin hyvä. Olin soittanut ilmakitaraa suosikkibändien tahtiin vuosikaudet, ja riparilla kaveri opetti miten menee Smoke on the Waterin ja Teuvon riffit. Eihän niitä silloin vielä oikeasti oppinut, mutta kipinä jäi ja eka kitara tuli puolisen vuotta myöhemmin. Samoin olin aina ns. osannut laulaa, eli pysynyt aralla pihinälläni nuotissa, mutta riparilta löytyi toinen kaveri, jonka kanssa rohkaistuttiin yhteishoilotuksissa päästelemään ihan kunnolla, ja luottamus omaan ääneen alkoi syntyä.

Hyvä kun kysyit, en olekaan koskaan ennen varsinaisesti tajunnut miten iso merkitys riparilla oikeastaan olikaan tähän melkoisen olennaiseen osaan elämääni.
I Am Three People "Vapaa on vasta kun päivissä sekoaa" -Tommi Liimatta
Henri Henri Olavi
30.10.2023 09:52:10
Ei kovin kummoinen musiikillinen kokemus. Sellaista perus ysärin alun paahtoa.

https://www.youtube.com/watch?v=tjaV-3PLXh8
Meininki voisi siis olla vielä paljon oikeistolaisempaakin. -Jucciz
StJerky
03.11.2023 10:56:01
Jäi mieleen, että laulettiin Näin kulkee halki korpimaan House of the rising sun melodialla. Myös jäi mieleen I will stayn soittelu ja Tuli kirkkoon mies ja lapsi. Vuonna 1982.
Mortte
03.11.2023 17:02:55
Tuli tehtyä Virsi 15:een uudet sanat, jossa mainittiin joku kommellus kaikista leiriläisistä. Tehtiin myös parodia-video Topista ja Agentsista, "Topia" esitti yks leiriläinen, joka hajotti etuhampaansa tullessaan ikkunan kautta tupakilta.
Don't you know that I'm losing hold
A.O.K.
03.11.2023 17:48:17

Musaripari oli joskus ysärin alussa. Joku ryhmätyötehtävä tms oli jostain jutusta ja samassa ryhmässä oli 2 muuta rock-henkistä tyyppiä, toinen teki CMX:n Matti-biisiin jotkut jessehenkiset sanat ja me soitettiin se tehtävän esittelynä, minä rummuissa vaikka rumpali en olekaan. Saatiin se sit esittää vielä päätösjuhlassa. En ite ollut pahemmin CMX:ää kuullut ennen tuota kun olin Yup-mies joten kai toi jonkilainen musiikillinen kokemus oli.
Well by seventy-six we'll be A.O.K.
Milkop
03.11.2023 17:51:05 (muokattu 03.11.2023 18:25:40)

En ole käynyt rippikoulua tahi Prome-leiriä joten paha sanoa. Veikkaan ettei musiikillinen taso noissa kovin kummoinen ole.
"Jos olet suuren hotellin aulassa ja kuulet 'Tonava Kaunoisen' soivan, häivy vähän helvetin äkkiä. Älä mieti. Juokse."
antnis
03.11.2023 20:06:29
Aika ok, tuleva Kansallisoopperan pääjohtaja Erkki Korhonen oli mulla isoisena.
Prophet
03.11.2023 20:17:41
Pekka Simojoen ja Löytyn veljesten biisit, eikös se ollut yleinen linja kasarilla?
krautio
03.11.2023 23:28:11

En osannut kitaralla nuotiolaulukirjasta dim-sointuja, mikä otti päähän.
Hey Ho, Let's Go!
Danko
04.11.2023 01:11:56

Suomen Lähetysseuran rippikoululeiri Päiväkummussa 2/2001

Vissiin aika on kullannut muistot etten keksi pahaa sanottavaa, Perttilän Make oli musavastaavana ja Simojoen Peksu liittyi toisella viikolla. Oliko tuosta viikko vai kaksi eteenpäin Riihikirkkoleiri, jossa kantaesityksen sai Taivas-biisi, jonka Simojoki paljasti saaneen alkunsa meidän riparilla. Tallenne on mulla tallessa, mut tässä ensihätään pilalle tuotettu versio: https://youtu.be/Y98NaNPOiUg

Ai niin, musatreeneissä kitaristit oli aina sillain "olkaa hiljaa, me viritetään!" ja sit vähän ajan päästä alkoi kuulua Enter Sandman. Ehkä ne viritti sillä?

Ja sit oli tietysti Metanol Man. Tietäjät tietää.
"Taivaassa perspillut meitä kaikkia odottavat." -Epämuusikko
Gary Enfield
06.11.2023 13:20:33
Mitäänsanomaton, en muista mitään musiikkiin liittyvää. Ranne murtui, sen muistan hyvin.
artope
06.11.2023 15:37:09

Gary Enfield: Mitäänsanomaton, en muista mitään musiikkiin liittyvää. Ranne murtui, sen muistan hyvin.

En kanssa muista mitään musaan liittyvää.

Sen muistan kun meillä oli tunti meneillään ja herra kirkkoherra pelmahti ovesta sisään. Sanoi heti että avatkaa nyt edes ikkuna, kun täällä on niin huono ilma, kuolette tänne kaikki.
Sanavalmis pappi siihen: sittenhän sulle on tekemistä.. Kirkkoherra läksi saman tein ja paukautti oven kiinni.
"Siwa-stemma - yllättävän lähellä"
p130
06.11.2023 19:24:05

Highway to Hellin soittamisesta tuli sanomista.

Ne standardiakkarijollotukset varmaan käytiin läpi huolella

Se punatukkainen tyttö, jösses. Sekosi jeebukseen vasta paljon riparin jälkeen...
Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä.
Henri Henri Olavi
07.11.2023 12:31:17 (muokattu 07.11.2023 12:31:35)
Danko:

Ja sit oli tietysti Metanol Man. Tietäjät tietää.

Mä piirsin yläasteella hiilityön yhden luokkakaverin kasvoista. Alle kirjoitin Metanol Man. Se oli hieno työ, mutta opettaja ei suostunut laittamaan sitä käytävän seinälle, jos en ensin poistaisi siitä tuota tekstiä. En poistanut. Luokkakaverini kotibileissä soi usein kyseinen levy, jossa tuo biisi on.
Meininki voisi siis olla vielä paljon oikeistolaisempaakin. -Jucciz
Ali
07.11.2023 14:00:14 (muokattu 07.11.2023 14:02:57)

Muistikuvani koko leiristä ovat erittäin vähäiset, lähestulkoon olemattomat, joten tuskin oli kummoinen kokemus. Isosena taisi olla meidän yläasteelta/lukiosta yks osaava kaveri, joka varmaan soitti kitaraa ja lauloi jossain leirinuotiolla, varmaan jotain Suomi-klassikoita. Rippijuhlista sai kivasti massia lahjaksi, mistä plussaa.
"Jesus was crucified for doing nothing, but God is worshipped for even less." Twitter - Discogs
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)