Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:Ziggy Bubba
Alue:Studiotyöskentely
Aihe:Kuulokkeiden osto
Aika:21.05.2011 20:46   (muokattu 21.05.2011 21:30)
Keppi: Lue näitä posteja joo...
Ei tarvii tietää mitään, mutta just kokeilin yli sadan euron Sennheisereitä(oletettavasti laatumerkki?!), ja vielä paljon suljetummalla kotelolla kun noi, minkä tilalle oon nyt uusia ostamassa! Eli vois olettaa, että paljon paremmalta kuulostaa...vaan kun ei kuullosta! Vielä ohkaisempi soundi! ja varsin kolkko?
 
Eli toistaako ne laatukuulokkeetkaan kaiken sitten loppupeleissä...ja mitä se auttaa tämmösiä lueskella, jos totuus on kuiteski toisenlainen?!

 
Kyllä ne laatuluurit toistaa ns. kaiken, mutta suuressa osassa on korostuksia/leikkauksia eri taajuuksilla. Suurella ohmi-lukemalla varustetut toimivat monesti huonosti ilman kunnollista kuulokevaffaria, tietty riippuen kuulokelähdön laadusta.
 
Vaikka iPodista joku Sennheiser HD650 kuulostaa suht ankeelta, mutta jo Apogee Duetin sisäänrakennettu äänikortti auttaa paljon. DT770 80ohm taas pelittää aivan passelisti mistä vaan, Senkun HD25 vielä paremmin. Nämä siis omat kokemukset omista kamoista.
 
Jos tasapainoista luuria hakee, niin oikeesti yllättäen on aika hiljasta - yleensä noissa on aina joko treble-korostusta tai iso basso. HD25 on tossa mielessä kova, mutta tilasoundia (reverb ym.) ei just pienestä luurista irtoa. Noita en ostaisi kotikäyttöön, koska ne istuvat korvien päällä. Nuo ovat suht mukavat, mutta suurin osa isoista luureista on selkeesti mukavampia. Beyer DT770 oli mun eka kotistudioluuri, enkä ole noista vieläkään luopunut. Bassossa on hilppasen ylimääräistä, mutta nuo vaan toimivat joka paikassa. Myös mikitettäessä vahvaria ym.
 
Hifihommiin oon hommannut Denonin D2000:t ja Senkun HD650:t, jotka tuottaa tosi hienoa hifimäistä soundia. Varsinkaan ensin mainittu ei kyllä sovi musta just miksailuun yms. kovin hyvin korostetusti "miellyttävän" hifi-soundinsa takia. Kaikki kuulostaa hyvältä.
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=16&t=163728