Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:hallu
Alue:Kitarat: kitarakamat
Aihe:Loopperiongelmainen..
Aika:19.05.2011 15:54
Marzi: Noitahan onkin joka kulmalla. Täällä on taas tahallaanväärinymmärtäminen muotia näköjään.
 
Tarkoitin, että kyseinen Bossin pedaali ei mee paskaksi jos se on efektilenkissä, josta tulee linjatasoista kamaa.
 
Efektilenkki sijaitsee yleensä ennen päätettä säröjen jälkeen. Juurikin siksi, että on mahdollista syöttää efektejä ennen ja jälkeen särön. Tuollaiset erikoiskikkailut sikseen, koko looppi menettää merkityksensä jos se on ennen säröä.
 
Mulla on omassa laitteessa loopperi, joka menee nimenomaan efektipaluuseen siksi, että loopin toistama tavara olisi se mitä sinne soittaa vaikka muuttaakin soundia seuraavaa kerrosta varten.

 
Mun mielestä efektilenkillä on vielä sellainenkin käytännöllinen ominaisuus, että voi käyttää pelkästään vahvistimen pääteosastoa halutessaan eli vähän semmoista räkkimeinigin sukuista käyttöä. Itse olen kokeillut laittaa Line6 jm4 luuppimasiinan suoraan efektilinkin paluuseen eli päättärin inputtiin (ei kylläkään mikään kovin hyvä ratkaisu, koska luupperissa ei ole suodatettua liitäntää tuohon tarkoitukseen niin pikkuisen tuntuisi tulevan häiriötä). Mutta jos jäyttää erillistä etuvahvistinta jossa on liitäntä päätevahvistinta varten, niin soundimaailma laajenee heti asteen verran. Sellaisen mielenkiintoisen havainnon tein, että vaikka mun Fender BluesDeVillessa on efektilenkki käsittääkseni etusen ja päättärin välissä, niin vahvistimen muut säätimet menee viralta kun sen etunen ohitetaan liittymällä pelkästään päättäriin, mutta reverb eli siis kaiku toimii siinäkin tapauksessa ja mahdollisesti myös precense säädin eli jotensakin nuo on kytketty niin, että vahvistinta voi käyttää päättärinä pelkästään erillisen etuvahvistimen kanssa, vaikka siinä etusessa ei olisikaan omaa kaikua.
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=201126