Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:komero
Alue:Kitarat: kitarakamat
Aihe:Glow Baby
Aika:27.04.2011 17:25
GrooverMan: Tässä tulee mun mielestä jo vähän sekin vastaan, että kuinka vaikuttava se lujalle väännetyn putkarin saundi siinä vaiheessa on, kun ulostuleva äänenpaine on säädetty tasolle jossa kitaran akustinen saundi räpsyy lähes yhtä kovana. No, ehkä sit luurit päähän tai jotain...
 
Tätä minäkin oon miettinyt, eli miksi haetaan sitä putkipäätesäröä jos voluumin pitää olla kuitenkin niin pieni, että sitä ei juuri kitaran räminän alta kuule.
 
Mieluummin hankkisin bändisoittoonkin soveltuvan putkikombon kuin mahdollisimman pienitehoisen. Laittaa siihen sellaisen kaiuttimen joka soi pienemmälläkin volalla hyvin ja säätää voluumin sopivaksi. Säröt sitten purkeista.
 
Mulla ainakin Fender Blues Junior Greenback -kaiuttimella toimii todella hyvin pienemmälläkin voluumilla ja Mad Professor Sweet Honey Overdrive tuo siihen makean ja dynaamisen särön. Sitten vielä overdriveä ennen boosteri, niin voi käyttää tuota bändi/keikkakäyttöön käypää vahvistinta järkevällä kotisoittovoluumilla niin puhtaalla saundilla, pienellä bluessäröllä kuin rankemmallakin säröllä.
 
Ja jos haluaa käyttää vahvistimen etuasteen säröä, niin tarpeeksi äkäisellä boosterilla voi tehdä sen helposti.
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=200641