Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:Ukkovaari
Alue:Kitarat: kitarakamat
Aihe:Vahvistinsimulaatio?
Aika:07.04.2011 19:07
hallu: No perhana, tästähän kehkeytyikin taas oikein uria aukova keskustelu. Tuo Eleven Rack (kirjoitinko oikein?) kiinnostaisi itseänikin, sehän toimisi myös äänikorttina. Kuunteli noita soundeja noista videoklipeistä, niin aika sliipattua soundia sieltä tuntuisi lähtevän. Itse aattelin, jos noita ihan oikeita vintagevehkeitä pystyisi simuloimaan että saisi ne rouheat blues saundit ja tasuriputken niiaamisen ja ne hurinat myös, niin kuin että olisi ihan yksiyhteen oikean putkivahvistimen kanssa.
 
Kuten todettua, niin vaatii varmaan sitä laskentatehoa koneelta. Toisaalta jos on joku erikoispurkki, jossa niitä prosessoreja voisi olla vaikka jokaista komponenttia varten omansa, niin päästäisiin varmaan aika autenttiseen fiilikseen, mutta hintaa semmoiselle tietenkin sukeutuisi.

 
Jos tuota Eleven Rack vehjettä käyttää pelkästään vaikkapa ilman Protools Le 8 ohjelmaa niin mulla on se käsitys ettei se ainakaan mitään hirveitä vaadi koneelta (oikaiskaa jos olen väärässä). Protools LE 8 tulee tuon mukana ja tätä nykyä tuohon on suht edullisesti saatavissa se Expansion Pack myös (91€) Avidilta jossa on sitten lisää vahvari, kaappi, mikki sekä efektipuolta ja nämäkin ns. päivittyvät itse laitteeseen eli tuota voi käyttää ihan Stand Alone vehkeenä vaikkapa ilman tietsikaa jos ei halua sillä Protools LE 8:llä äänitellä.
 
Eleven Rack myös toimii ihan kivasti esim. FL studio 9:n kanssa (tosin Protools LE 8:ssa tietysti ohjelmassa näkyy se ns. virtuaalinen liittymä josta voi säätää tuon Eleven Rackin soundeja).
 
Myös Vegasis videointi softat toimii nätisti tuon Eleven Rackin kanssa eli ainakin tällä videointi softalla pystyy hyvin äänittää Eleven Rackista tulevat äänet.
 
Ainakin meikä on tykänny tuosta Eleven Rackista ( 11r on myös käytetty sanonta tuosta vehkeestä).
 
Ja tuosta kyllä irtoaa soundit mun mielestä menoon kuin menoon eli taipuu niin bluesit jazzit kuin vaikkapa metallitkin.
 
Se että pitääkö tuon soundeista on sitten jokaisen makuasioita mutta ite tykkään.
Käyttöliittymäkin on ainakin mulle passeli.
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=200091