Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:mungiisi
Alue:Kitarat: kitarakamat
Aihe:Engl Fireball 100 vs. Blackmore
Aika:29.03.2011 12:04
dimmu!!: Te joilla on kokemuksia ko. nupeista avautukaa.
Testimahdollisuuksia ei ole, joten joudun suuntaa antavien ääniklippien ja keskustelujen perusteella puntaroimaan kumpaa nuppia lähtisi katsastamaan.
 
Kokemuksia minulla ei ole kuin Krank Rev Jr ja Peavey 6505+ nupista.
Kotisoitteluun tämä pelkästään tulisi, 6505 on turhan äänekäs kotioloihin ja hiljaisella ei tahdo tuostanupista mielekästä murinaa tulevan ja kliinitkin ovat melklhuonot ja pistävät.
 
Kumpi noista nupeista olisi lähempänä 6505 särömaailmaa, mutta toimii paremmin hiljaisella. Semmosta low end middle brutaalisuutta kaipaan joka kuulostaa munakkaalta, entä kumpi näistä on monipuolisempi värkki myös kliinejä ja blues, rock hommia ajatellen?

 
Fireball ehdottomasti, jos pitää lähemmäksi 6505:sta päästä. Blackmore on enemmänkin Marsuun päin. Kirkkaampi kuin ballot. Nimimerkki Thyrbse:llä (täällä Grimmu) on pari aika hyvää testiklippiä Fireballista (uudemmasta, sekä vanhasta ja myöskin Powerballista) youtubessa, kannattaa tsekata. http://youtube.com/thyrbse/
 
Näistä kahdesta on monipuolisempi ehkäpä Blackmore. Uutta Fireballia en ole testannut niin en osaa varmaksi sanoa... Mutta Blackmoresta irtoaa ihan hyvät puhtaat, kevyemmät säröt ja metallimeiningit.
 
TheMurno: Noista nupeista mulla ei ole tietoa, mutta eikös Englit toimi kaikki oikeastaan aika hyvin hiljasilla volilla, joten ei auta muu, kuin valita se, joka mielyttää korvaa enemmän. Ja ite olen vähän sitä mieltä, ettei mikään kuulosta hiljasella "munakkaalta", koska se on jotain, joka saadaan vääntämällä se vahvari tuuttaamaan niin, että talo huojuu (hieman liioitellusti). Hyvältä ne silti voi kuulostaa.
 
Oma Blackmore aukeaa kunnolla vasta luukuttamalla. Kerrostalovolyymilla soundissa ei ole niin hyvää potkua eikä atakkia. Tähän varmaan vaikuttaa myös se että kaapin elementit reagoivat hieman eri tavalla kun soittaa kovemmalla volyymilla...
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=199824