Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:Kontiak
Alue:Kitarat: soittaminen
Aihe:Plektrat ja pickaus tekniikka
Aika:27.03.2011 23:57   (muokattu 28.03.2011 00:01)
aalataur: Sanon mitä ennenkin olen sanonut, eli soita ns. downpicking komppausta soittamalla pelkkiä ylöslyöntejä, ei ainuttakaan alaspäin lyöntiä, soitit sitten voimasoinnun, oktaavilla tai ilman, tai yhden kielen dempin. Sitten kun se alkaa kuulostaa hyvältä (kyllä, tämä on mahdollista) niin ongelma on ratkaissut itse itsensä. Nopeudella ei edes ole väliä, pääasia että saat ensin sen kuulostamaan hyvältä. Sitten nopeuttakin voi kyllä lisätä, ideaali olisi se että pystyy downpikkaamaan ja uppickaamaan yhtä nopeasti, samalla soundilla. Tietysti useamman kielen lyöminen kuulostaa vähän erilaiselta upstrokena, mutta senkin saa kyllä soundaamaan hyvältä kun tekee töitä.
 
Useimmilla se alalyönti lähtee nopeammin, tämä on silti tottumuskysymys. Mulla oli vaihe että tein niin paljon tota treeniä, että upstroket lähti nopeemmin kuin downit. Se meni vähän överiks mulla, uppickasin lähes kaiken mitä pystyin monen kuukauden ajan. Myöskin on edelleen monia licksejä jotka osaan soittaa paremmin aloittaen upilla ja niin että aksentti on upstrokella..

 
Tämä on hyvä neuvo. Aika paljon muita asioita järkkääntyy myös sillä, kun huolehtii siitä, että peruspikkauksessa pleku ei mene kielten väliin enemmän kuin sen kielen paksuuden verran. Itse lähtisin siitä liikkeelle.
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=38&t=199620