Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:aimotuska
Alue:Livetoiminta
Aihe:PA moneen menoon?
Aika:25.03.2011 17:11
keggo:
2kpl The box Pro 218 2x18

 
Tähän kun pistää 2-4x EV T252+ yläpäiksi, niin saadaan mun setti, jolla on onnistuneesti soitettu reggaeta ja heviä mm. Oulussa Rotuaarilla. Hyvin kuului ja basso tuntui. Ei näillä mitään rotuaari-piknikkiä tehtäis, mutta tohon 400 hengen kinkeriin osuu aika hyvin.
 
Ihan aukealla nurmella taivasalla noita ei oo testattu. Epäilisin, että siinä sitä ääntä alkaa uppoamaan turpeeseen & harakoille jo siinä määrin, että tulee äitiä ikävä.
 
- Riittääkö 2kpl 2x18 subeja ulkona pienemmissä tapahtumissa kohtuullisilla äänenpaineilla?
 
Piisaa, kun hommaat semmoset, mistä kans jotain kuuluu. Ne JBL:n SRX:t oli mulla kans syynissä alapäiksi, mutta päädyin köyhänä rassukkana t.boxeihin, enkä oo katunut päivääkään. Todennäköisesti en olis katunut myöskään SRX:ää. Tour-X:n kuoppasin tyystin kun kattelin sen speksejä, joissa SPL:t oli ilmoitettu half-spacessa ja näyttivät kovin vaatimattomilta (hyvin lähellä mun edellisiä subeja, joista ei lähtenyt mitään pihalle ennen kuin ne lähti jo menemään murolle).
 
On mulla käyny mielessä joskus, että laittaisin vielä toiset 2x18" puolelleen, mutta koska tää setti piisaa mulle tämmöisenään, niin en oo viitsinyt. Ainahan siitä sais headroomia vähän lisää, mutta kun ei oo varsinaista tarvetta niin mitäpä suotta.
 
Niitä parinsadan T.boxeja ei sitten kannata katella edes samana päivänä näiden kalliimpien boxien rinnalla.
 
- Millaisilla yläpäillä saisi äänen jakautumaan tasaisesti vähän pienemmissäkin paikoissa.
 
Semmosilla, missä torvi levittää soundia tarpeeksi :) Noissa mun T252:ssa on se paska puoli, että ne ampuu vain 60 astetta per kaappi, joten siksi yleensä käytän kahta kaappia per puoli.
 
Vahvariosastolla mulla on subeille 2kpl QSC PLX 3402 (1 vahvistin bridgenä per kaappi) ja yläpäille 1kpl QSC PLX2 3602 riippumatta siitä onko 1 vai 2 yläpäätä puolellaan.
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=50&t=199727