Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:WhipperSnapper
Alue:Kitarat: kitarakamat
Aihe:Strato näillä spekseillä?
Aika:23.03.2011 22:13   (muokattu 23.03.2011 23:47)
Jos sulla on vara Suhriin, niin ei mulla tule mieleen mitään vakavasti varteenotettavaa vaihtoehtoa sille. Pro sarjasta ei ole kokemusta, mutta muut omistamani Suhrit ovat olleet loistavia kitaroita jokainen.
 
Listaan tähän muita noilla spekseillä olevia kitaroita joita olen omistanut tai omistan:
 
Musarin Silhouette - periaatteessa nuo speksit löytyy, mutta esim ei teräsblokkia ja saundi ei mene oikeasti stratosta. Hyvä kaula ja kevyt sekä ergonominen kitara.
 
jenkki G&L ohut kaulua ja speksit löytyy, mutta ehkä kuitenkin vähän perinteisempi soittotuntuma ja saundi. Radiuskin taitaa olla vähän pyöreämpi. Itselläni joku tässä tökki kuitenkin. En tykännyt orkkismikeistä enkä jaksanut silloin niitä vaihdella toisiinkaan. Lisäksi en muistaakseni oikein saanut hienovirettä millään kohdalleen.
 
Ibanez AT100 - humbuckerit kiinni vakiona, jotka kuulostaa Andy Timmonssilla jostain syystä huomattavasti paremmilta kun mulla. Varmaan yksilöstä kiinni ;) Mun korvaan noi cruiserit on todella tunkkaset sekä dynamiikattomat ja kaukana yksikelaisista vaikka toisin väittäviin monessa yhteydessä törmääkin. Vaihdoin kiinni Texas Specialit ja yksikelaisen potikat, mutta edelleen puuttui jotain. Saundissa ei ollut bassoa mielestäni tarpeeksi. Se lisäksi toi Ibanezin kirveslapa ei toimi aikuisten kitaroissa niin kuin Jemeissa :) Kaula on kivantuntuinen ja hiottu takaa. Ehkä kuitenkin jopa liian kapea vaikka mulla pieni käsi onkin (40.5mm at nut). Volumepotikka ottaa kampeen kiinni sitä käyttäessa. Mitä ajattelit tässä kohdin Andy? Käsittämätön ratkaisu. Hyvintehdyntuntuinen kitara kaiken kaikkiaan kuitenkin.
 
Näiden lisäksi on ollut muutama perusjenkki-Fenkku, joissa humbucker tallassa. Mun mielestä Am. Std. on kyllä vähän sellaista "sitä saa mitä tulee" tuotantoa. En tiedä allekirjoittaako muut tätä, mutta esim. jos haluaa saada avoimen C-duurisoinnun soimaan vireessä niin koko muu kaula soi miten sattuu ja toisin päin. Satulan urat ja satulan korkeus vaihtelee aika reippaasti yksilöiden kesken sekä oikeastaan kaikki muutkin ominaisuudet.
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=199679