Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:nisumaka
Alue:Musiikin teoria ja säveltäminen
Aihe:kevyen musiikin säveltämisen opiskelua..
Aika:20.03.2011 07:15
Osta Sibelius Education. Se maksanee jotain 120 e. Siinä on ainakin hyvä runko lähteä liikkeelle. Itse olen käynyt Oulunkylän POP-Jazz Opistoa 1972 - 1978 harrastemielellä ja suoritin silloiset peruskurssit. Sitten joo erinäisiä kursseja. Nuotinnos oli aina vähän ongelma, eli teoriapuoli "hanskassa hajanaisesti".
 
Itse ostin Sibelius 6 Firstin muutama viikko sitten, kun tuli yllättäen musiikkiteatterinäytelmään 20 vuotta vanhojen laulujen sovittaminen (soolo, kuoro, piano ja kitara). Nyt jo sujuu koneen kanssa homma vallan mainiosti, ja ensimmäiset sovitukset on tehty ja nuotit Sibeliuksen kanssa (tukemana) tulostettu tosi siistit. Meillä on produktiossa ammatikseen musiikkia opettava (siis musiikin lehtori) henkilö mukana, ja hän mulle sanoi, että just mulle tuo Sibeliuksen mukaan otto toi tuloksia, jotka ovat "täysin uskomattomia". Eli koska hajanaisista dokkareista ja korvakuulolta osasin aina omaksua biisit, niin Sibis toi viimeisen pisteen iin päälle ja sain homman ammattimaisesti paperille.
 
Tilanteesi vaikuttaa tosi samanlaiselta, mitä mulla oli. Aion itsekin jatkaa tästä vielä jotenkin opintoja, harrastusmielessä. Ja kirjoittaa puhtaaksi kirkko-oopperani: Kuka pölli kamelini....
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=39&t=199571