Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:kimurantti1
Alue:Kitarat: kitarakamat
Aihe:Pieni nuppi varalaitteeksi keikoille
Aika:16.03.2011 19:04   (muokattu 16.03.2011 19:11)
humppahanuristi: Konservatoriolla kun opiskelet, saatat tuntea nimimerkin mcheikkilä (Antti).
Kysy mitä oli mieltä maanantai treeneistä (Galaxie), riittiko vihreässä kitaravahvarissa potku kuinka hyvin. Rumpali soittaa kapuloilla.

 
Jep, kyllä mä Antin tiedän, on pari vuotta myöhemmin konsalla aloittanut. Niin nää tapauskohtaisesti vaihtelee, kun on miljoona muuttujaa matkassa. Itselläni on kitaroissa kyllä vähän tehokkaampia mikkejäkin, mikä osaltaan vaikuttaa vahvistimen puhtaana pysymiseen. En väitä olevani kaiken kokenut konkari, mutta oon mä muutaman sata keikkaa tehnyt, niin etten nyt ihan vihreäkään ole. En omaan käyttööni ikinä hommaisi keikoille 6 wattista vahvistinta, esimerkiksi se kompuran pito koko ajan päällä ei ole musta mielekäs vaihtoehto, se soundi on moniin juttuihin vaan aivan väärä. Eihän säröpedaalia tai dilsaakaan koko ajan voi pitää päällä. Tollasia pienitehoisia vahvistimia saa nykyään niin halvalla, etten näe mitään järkeä hommata laitetta joka juuri ja juuri riittää, kun samaan hintaan saa laitteen jonka kanssa ei tarvita temppuja headroomin saamiseksi.
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=199467