Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:laurasus
Alue:Elektroniikka ja soitinrakennus
Aihe:Osallistu studiomonitorien suunnitteluun!
Aika:06.03.2011 22:14
tootsi: Heh, siis että vahvistimen etupaneelissa on säätöpotikat bassolle ja diskantille. Itse päättelin että ovat turhat juurikin softien ansiosta, mutta koskaan ei voi olla varma. Eli ilmeisesti ovat turhat? Eikös monissa studiokaiuttimissa ole noiden säätö, vai olenko käsittänyt väärin?
 
Näillä näkymin ainoat liikkuvat osat ovat virtanappi sekä volumepotikka. Unohtuuko jotain oleellista josta olisi selvästi hyötyä?

 
Joo sori en heti tajunnu mitä tarkotit kun tuli assosiaatiot johonki kotistereovahvistimiin.
 
Mutta niin, mulla on tuolla takaosassa kyl tuommosia vipuja millä voi kompensoida tilan aiheuttamia "ongelmia" ja simuloida jotain pikkukajareita jne.. Mutta en ole tarvinnut kuin kahta erilaista asentoa, toinen freefield ja toinen seinään viereen asetettuna. Jos sie suunnittelet ne tiettyyn paikkaan elikkä siihen pöydälle/hyllyyn seinän lähelle niin ehkä ne ei tarvii kuin siihen paikkaan suunnitellut asetukset? Tuoko ne säätimet paljon hintaa lisää?
Volumesäätökin mulla on vaan tuolla takana, aina samassa normiasennossa. Volumea säädän sitten äänikortista.
 
Nuo viisaat herrat kyllä varmaan osaa sanoa jotain järkevämpää tähän. Mun jutut on ihan mutua... :)
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=31&t=199144