Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:Arvoman
Alue:Bänditoiminta
Aihe:Sävellykset ja niiden luominen
Aika:03.03.2011 13:22
Itse saannut yhden valmiin biisin oikeastaan itsekirjoitettua kokonaan, sanoittanut ja säveltänyt. Ja sekin vaati juurikin sitä että ajattelin sateessa olemista joka on suosikki paikkojani olla.
 
Sitten kun kuvittelin olevani sateessa, ja jatkoin ajatusta ja ajattelin että miltä tuntuu mitä yhdistän mitä on tapahtunut niin siitä lähti.
Nyt on taas ollut vaikea saada mitään aikaan, vaikka onkin bändin kanssa tullut todella hyviä juttuja ja osannut olla sopivan yksinkertaiseen tyytyväinen ja saannut hienoja juttuja, mutta kun pitäisi vain itselle kirjoitella niin se on vaikeaa.
 
Toissapäivänä vedin ekan kalsiumtablettini (Itsellä siis ilmeisesti on maitotauti ja nyt päätin sitten hoitaa sitä, ja muutenkin d-vitamiinia saan nyt tableteista niin jee jee)
 
Ja tuli tehtyä liikuntaa, joka sekin on hyvin vähässä itselleni.
Sitten pistin musiikkia soimaan, ja sain aivan älyttömät mielikuvat musiikista mitä on tullut kuunneltua paljonkin, heräsi vain ja oli vain pakko soittaa ja laulaa.
Vaikkei tullut suurta konkreettista, niin tavallaan löysi niihin sointuihin ja aikaisempaan melodiaan jotain parempaa, ja nyt ehkä jopa saan siitä kokonaisen biisin.
 
Olen huomannut että inspiraation pakottaminen niin sanotusti on aika toimiva, kun stimuloi ajatuksia, ja soittaa vain ja vähän tekee ja keskittyy vain niin homma alkaa sujua.
 
mm. teatterista ja joskus koulustakin opittua kirjottamista että kirjoitetaan 10minuttia kokoajan putkeen, sitä kummemmin ajattelematta, mitä vain juolahtaa mieleen, jonka jälkeen ajatusten pitäisi olla auki ja kirjoittamisenkin luonnistua paremmin. Kun näitä tekee, niin olen huomannut että niin paljon helpompi vain saada ja tehdä.
 
Näin siis, piti muutakin sanoa mutta nyt ne ajatukset sitten tyhjenivät.
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=12&t=198987