Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:PJS
Alue:Kitarat: kitarakamat
Aihe:Stratoon mikrofoni ideoita
Aika:25.02.2011 13:28
alejale: Nyt kun on soitellut tolla fenderin am stratolla useamman vuoden niin olen alkanut vähän miettimään mikkejen vaihtoa. Nykyisessä bändiprojektissa tarttisi tiukkuutta tallasaundiin eli olisin humpparia vaihtamassa. Olen kurkannut pleksin alle ja tilaa on.
 
Nyt vain mikä humppari? Varmaan pitäisi olla samaa outputtia yksikelaisten kanssa?

 
Jos et tarvitse tosi muhkua alakertaa niin suosittelen tsekkaamaan myös normaalia kuumemmat tallamikit. Sellainen reilusti ylikäämitty singlecoil säilyttää sen yksikelaisen purevuuden mutta lisääntyneen outputin myötä tulee silti lisää lihaksia saundiin.
 
Myös olen huomannut että perus kaula mikki on jotenkin hyvin tumma. Cleanilla toimii mutta esim säröillä tulee tosi tumma. Haluaisin vähän kirkkaamman kaulan. Minkä kokoiset potikat sulla on? Isompi arvoinen tonepotikka lisäisi varmaan diskanttia aika paljon halvemmalla kuin mikin vaihto.
 

 
Ja mites tuo juottaminen? En ole ennen kolviin koskenut mutta jostain se olisi aloitettava. Haluaisin juottaa itse mielummin kuin viedä kauppaan jossa en näe yhtään miten homma tapahtuu.
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=198888