Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:cr4b
Alue:Kitarat: soittaminen
Aihe:vasurista normaaliksi vuosikymmenen jälkeen
Aika:18.02.2011 21:15   (muokattu 18.02.2011 21:17)
aalataur: Kun äkkiä ajatellen nykyisin mulla on paljon suurempi homma nimenomaan vasurilla (otelautakäsi) joka joutuu työskentelemään kaikilla 4 sormella ja puristusvoimaa sekä venyvyyttä tarvitaan reilusti. Myöskin paljon independenceä, mikähän olisi oikea vastine suomenkielellä.. siis tätä että sormien pitää toimia täysin itsenäisesti ja toisistaan riippumatta. Vaikeata! Olen miettinyt useinkin itseasiassa, että miksi hitossa oikea (mulle vahvempi) käsi ei voisi tehdä noita asioita. Plekun heiluttaminen vaikuttaa ainakin äkkiä ajatellen paljon yksinkertaisemmalta.. sillä kun vaikeaa sooloa vetää, sitähän katsoo yleensä kyllä juuri sitä otelautakättä, plekuttelut menee sokkona.
 
Toisaalta pickaus on aika pikkutarkkaa hommaa, ne liikkeet ovat pienempiä ja vaativat siten enemmän tarkkuutta. Ehkä sulla juuri siksi menee plekuttelut sokkona, että sulla on dominoiva käsi tekemässä sitä. No joo, mene ja tiedä. Kyllä mullakin enemmän vaikeuksia on otelautakäden kanssa, vaikka se on mun "parempi" käsi. En usko, että sillä kätisyydellä on loppujen lopuksi kovin suurta merkitystä. Kaiken oppii treenaamalla.
 
Miten mulla on muistikuva, että matemaattisuus ja musikaalisuus ainakin jossakin määrin korreloisivat usein? Mä ainakin oon ihan hyvä laskemaan, veli ja isäukko myös ja heilläkin musikaalisuus on vahva.
 
Mä oon kanssa hyvä matikassa, vaikka olen vasuri. Musikaalisuudesta en sitten tiedä. Itse asiassa matikkaluokalla oli yläasteella 25% luokkalaisista vasenkätisiä, mikä on mielenkiintoinen yksittäinen huomio puoltaen näiden korreloimista.
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=38&t=198634