Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:tommiot
Alue:Studiotyöskentely
Aihe:Keskihintaluokan etuastetta sähkökitaralle/laululle
Aika:03.02.2011 17:34   (muokattu 03.02.2011 17:36)
Huomenna tulee useemman kuukauden sivuduunin liksat, joten olis vähän rahaa ylimääräisenä. Ajattelin päivittää etuastepuolta. Tarvetta ei oo oikeastaan kuin yhdelle laadukkaalle kanavalle. Äänitän kotona lähinnä särökitaroita ja laulua, muihin äänityksiin on sitten riittävän hyvät kamppeet muualla. EN tarvitse kahta kanavaa mihinkään siis.
 
Tällä hetkellä mikit (SM57, Sennheiser MD441 ja joskus GAP R2 nauhamikki) menee M-Audio Octanen läpi RME ADI-2 muuntimeen.
 
Oon välillä käyttänyt studiolla Audient ASP008 etuastetta, jossa on ihan kivana ominaisuutena säädettävä impedanssi. Sillä sai varsinkin SM57:n kanssa mukavasti tummennettua saundia. 008:ssa on kuitenkin turhia kanavia ja Micossa taas ei oo tuota säädettävää impedanssia ja sen AD-muunnin on ihan turha mulle.
 
Focusrite ISA Onea oon miettinyt, se olis aika edullinen, ja siitä löytyy tuo säädettävä impedanssi. Tietty vois miettii sitäkin vaihtoehtoa että ostais Lunchboxin ja jostain vaikkapa API 512C kloonin rakennussarjan.
 
Lunchbox tulis tietenkin vähän kalliimmaksi kuin tuo Focusrite, mut sitä olis mahdollista sitten laajentaa vähän halvemmalla.
 
Ööh, suosituksia?
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=16&t=198173