Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:JoeQPublic
Alue:Jazz
Aihe:Wayne Shorter vs. John Coltrane
Aika:18.01.2011 12:59   (muokattu 18.01.2011 15:06)
unleasher: eikä kukaan todellakaan pidä itsestäänselvyytenä vaikkapa jotain perustelematonta Coltranen ylivertaisuutta (no ylipäätään erittäin absurdia ja naiivin idioottimaista ajatella näin, kun kyse on tietääkseni _musiikista_ ja subjektiivisesta taidemuodosta, ei urheilusta), selviää vaikka vilkaisemalla :)...
 
Höh. Itsehän aloitit ketjun, jossa näitä kahta piti pistää arvojärjestykseen. Olen samaa mieltä, että kysymyksenasettelu on typerä, sanoin kuitenkin huvikseni, että olen tässä hassussa "valinnassa" eri mieltä ja esitin mutu-perustelujen ja ulkomusiikillisten asioiden sijaan vähän analyysiä siitä, mitä itse musiikissa tapahtuu.
 
Mitä tulee sun demografioihisi, arvostan kyllä enemmän tuntemieni jazz-fonistien mielipiteitä kuin löysää anonyymiä nettikirjoittelua. Kuka hyvänsä jazz-taitoinen katselee kattoon myötähäpeästä, jos esität ilmeisen vakavissasi tällaisen keskustelunaiheen tässä muodossa, ja vielä julistaudut rivien välissä jazzin ja siinä sivussa muun kulttuurin yleisasiantuntijaksi oikein kulttuurin alkuajoilta 40-luvulta lähtien. Opettele improvisoimaan jazzia, niin ymmärrät vähän paremmin, mistä puhut ja saat eväitä keskusteluun, ainakin ennen kuin rupeat nostamaan itseäsi "perusjamppojen" yläpuolelle. Siihen asti sinua ei erota näistä juuri mikään. Sitä paitsi jazzia diggailevat perusjampat ovat erinomaista yleisöä.
 
Eikä kannata keuhkota ja haukkua muita kirjoittelijoita kättelyssä, jos haluat keskustella - suosittelisin myös sosiaalisten perustaitojen hankkimista ennen kuin lähdet kirjoittelemaan nettifoorumeille.
 
unleasher: Tuossa mainitsemani linkin ketjussa joku väläytti mielestäni melko osuvasti 'Tranesta:
 
"I personally find some of Trane's more indulgent recordings to be too much "searching" and not enough "finding.

 
Kas kun ei liian pörröistä tai oranssia, kun pitäisi olla sileää ja vihreää.
 
Never argue with a drunk.
 
Hyvää jatkoa tälle ketjulle.
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=55&t=197353