Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:AP
Alue:Media ja viihde
Aihe:Runous
Aika:07.01.2011 14:32   (muokattu 07.01.2011 14:37)
MV: Onkohan mnetissä runouden ystäviä taikka itse runoja kirjoittavia?
---
...parhaimmat hetket tähän mennessä olen varmaan viettänyt Tommy Tabermannin, Heli Slungan ja Helena Anhavan kanssa.
 
Yleisellä tasolla tykkään lyhyestä ja ytimekkäästä kamasta. Itsellä on ainakin tapana analysoida ja yrittää löytää jonkinlaista punaista lankaa runoista, ja näin ollen ei jaksa mitään pitkiä ja vaikeaselkoisia juttuja pahemmin.

 
Niin, missäs se runouden ystävän raja sitten mahtaa mennä. Joskus tulee kyllä napattua joku runokirja ja lueskeltua, laululyriikoina lienee se suurin kulutus tietysti.
 
Lyhyttä olla pitää. Juice Leskinen on yksi mielirunoilijoitani, mutta miehen tuotannossa raastaa se, että varsin pelkistettyjen tekstien rinnalla on sitten sellaisia juttuja joiden tarkoitus näkyy olleen vain ajaa jotain omaa agendaa tai olla näppärä.
 
Kirsi Kunnaksen loistavat riimit on tietty kehuttava. Lauri Viita tietty on samanlaisen juoksevan ja riimillisen tekstin mestareita.
 
Lyhyttä haluaville Risto Rasa voisi olla hyvää luettavaa.
 
Olen vähän papitsun kanssa samoilla linjoilla kyllä: aivan vapaata osaa kirjoittaa kuka vain teini - ei ehkä hyvin, mutta kuitenkin - vaan saapa sama ajatus mittaan ja riimiin.
 
Riimitellähän pitää tämän tästä, mieluusti vielä ammuvainaan nuotilla riiminsä läsnäoleville samaan aikaan hoilottaen.
 
Yksin, emme tiimeissä
hoilaamme asiamme riimeissä
avuksi tarvita ei lyytiä
saadaan kohta taas kylmää kyytiä
 
...ja vastaavia monta kertaa päivässä, niin kyyti on tosiasia :D
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=26&t=197270