Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:ganesha
Alue:Musiikkibisnes
Aihe:Keikkailu, laskuttaminen, yrittäminen, teosto yms..
Aika:05.01.2011 22:19
aanipaja: Teostosta sen verran, että jos olet Teoston asiakas, saat myös keikoilla soitetuista omista biiseistä esityskorvaukset (kun tekee esitysilmoituksen). Jos on edes kymmenissä tuo vuotuinen keikkamäärä, niin biisintekijän kyllä kannattaa Teoston kertajäsenmaksu maksaa ihan vain noiden keikkojen takia jo.
 
kannattaako oikeasti? (itse olen kyllä Teoston jäsen) Mietin vain siltä kantilta, että jos liittyminen maksaa sen rapiat 122 eugenia ja mahdollisista omakustanteista tulee lisälaskua helposti useita satasia vähänkään järkevillä painosmäärillä (ja täten levyjen myynti keikkojen yhteydessä on aika plusmiinusnolla-katteista oheistoimintaa tai jopa miinuskatteista) niin ihan silkkaa konkretiaa sivutakseni: kuinka monta keikkaa vuodessa saa tehdä, että saa edes tuon liittymismaksun katettua? (toki se täytyy maksaa vain kerran, joten jatkossahan kaikki massit sitten tulevat 100% handuun)
 
Muistaaksenihan Teosto pidättää keikkatuloista normaalin ennakonpidätyksen verottajalle...
 
Miten muuten nuo keikat ilmoitetaan Teostolle? Kohta olen itsekin nimittäin siinä tilanteessa, että keikoilla esitetään myös meikäläisen säveltuotoksia. Ilmoitan siis Teostolle vain biisit, joiden tekijänoikeuksia omistan...(nojaah, nopeammin kai saisin vastauksen jos vain käyn tsekkaamassa Teoston sivuilta :D)
 
mutta tulipahan joristua...
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=2&t=197170