Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:Räkkipeli
Alue:Kitarat: kitarakamat
Aihe:Sustain
Aika:25.12.2010 23:16
Juicy: Onko kuin vanhat kielet? Jotkut kielet tekee tuota vanhetessaan. Entäs kielten korkeus/kaulan notko? Särisevätkö nauhoihin? Toinen mikä tappaa sustainin äkkiä on liian lähellä kieliä olevat (passiivi)mikit, erityisesti kaulamikki. Ootko vaihtanut mikkejä, tai tehnyt muita säätöjä viimeaikoina? Onko tallan asento mikä? Jos on etukenossa, muuttuu myös kielten kulma tallapalaan nähden.
 
Ymmärrän että pitää varmistella asioita, mutta en kai mä nyt niin idiootilta vaikuta että kieliä vaihtamatta tästä kirjoittaisin? :D Johan mä tossa selitin että kielten vaihdon yhteydessä putsaan aina floikan ja siltikin ongelma jatkuu.
Tuntuis että kielten korkeus ei vaikuta tohon hommaan. ei särise juurikaan nauhoihin.
Ja en usko että johtuu noista mikeistä, vaikka lähellä ovat. Selvennykseksi, kärsiikö se singaalin sustain vai itse kielen fyysinen värähtely liian lähellä olevasta mikistä?
 
En oo viime aikoina tehny mitään mikkijuttuja tohon tai muutakaan remppaa, helvetisti vaan soitettu ja keikkailtu. Oon pyrkiny tietysti aina huoltamaan keikan jälkeen kielet yms., mutta joku tossa on muuttunut tässä lyhyen ajan myötä.
 
Ja talla on ihan tasaisessa, oikeassa kulmassa.
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=159128