Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:Mad-Mike
Alue:Kitarat: soittaminen
Aihe:Kauanko teillä meni "oppia" soittamaan kitaraa?
Aika:20.12.2010 03:53
Turhake:Soittamisesta kiinnostuneena aloittelijana kysyisin, että kauanko teillä kesti "oppia" soittamaan? Oppiminenhan on suhteellista, ja tietenkään ei voi aivan kaikkea oppia, mutta tässä tarkoitan sillä sitä hetkeä jolloin havahtui ja totesi että tämähän alkaa sujua.
 
Entä mikä oli aluksi turhauttavaa ja vaikeaa oppia?

 
Itse aloittelin soittamaan noin 7 vuotta sitten aktiivisesti ja yhtään soittotuntiahan en ottanut kun ei rahaa ollut ja sekös kaduttaa. Mutta se että kauanko meni ennen kuin huomasin että täähä alkaa jo sujua onkin jo paha kysymys koska tuntuu nykyäänkin ettei se suju :D.
 
Mutta se että alkoi tuntua että kyllä mä hajulla oon oli jotain 2-3 vuoden jälkeen kun alkoi tajuta miten sitä plekua ja otekättä kannattaa käyttää soittaessa mutta koko ajan opin vaan lisää ja uutta kun soittelen ja tutkin teoriaa ja "soittotunteja".
 
Ja juurikin turhauttavaa oli alussa ne sointujen nimet joita ei lähellekään kaikkea osaa vieläkään :D ja vaikeinta tähän asti on ollut oppia käyttämään pikkurilliään soittamisessa ja muutenkin sormien käyttöä ylipäätään sointujen muodostamisessa.
 
Välillä pitää kunnolla miettiä et mitenkäs mä nyt tän otteen otan et saan nopeesti vaihdettua tohon sen sit.
 
Myöskin korvakuulolta soittaminen oli/on turhauttavaa kun sitä ei alussa opetellut juurikaan ja alkoi kaikkea mahdollista etsiä tabien kautta ja sekös oli paha moka. Myöhemmin vasta tajunnut kuinka tärkeä taito se on ja sitä yrittänyt aina kykyjen mukaan kehitellä.
 
Eli kun aloittelija olet niin haluan antaa muutaman vinkin: opettele soinnut, nuotteja ja ennenkaikkea korvakuuloasi sitä ei voi kyllin korostaa että korvakuulolta soittaminen on ERITTÄIN TÄRKEÄÄ. Tiedän neuvoa ton verran koska itse en aikoinani noita opetellut kunnolla :D
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=38&t=196690