Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:dieter
Alue:Kilpailut
Aihe:Roots skaba 157 - äänestys
Aika:05.12.2010 00:24
Noniin, viime viikolla en kyennyt äänestämään, vaikka osallistuinkin, joten nyt kompensoin kommentoimalla jotenkin. Kirjoittelen samalla, kun kuuntelen soolon, eli seurauksena on jonkinlaista pintaluotaavaa ajatuksenvirtaa.
 
Latuska90
Soitto kulkee hienosti ja tatsi on pirun tyylikäs, mutta yleisvaikutelma jäi vähän liian turvalliseksi ja tylsäksi. Hallitset duuribluesin hyvin, mutta jäin kantrimmassa menossa kaipaamaan vähän kantrimpaa sooloa tai jotain "vaaraa".
 
Norppa78
Banjo harvemmin kuultuna soittimena yllättää iloisesti, vaikka soitannollisesti se tässä jääkin on enempi komppaukseksi. Ja kappas, komppina se jatkuu ja toiseen kiertoon tulee heleä kitara soittamaan kelpo soolon. Omilla pikkukaiuttimillani itse kitarasoolo jäi banjon alle, mutta oikein mukava soolo sieltä tuli. Päällimmäisenä jäi mieleen hauska jako banjolle ja kitaranlaulannalle, hyvä yleismeininki ilman krumeluureja.
 
Mando
Tiukkaa otetta ja pikkausta alusta loppuun hyvällä soundilla ja hyvillä kuvioilla, ei voi muuta sanoa. Fogertyn Blue Moon Swamp tuli ajoittain mieleen, en tiedä johtuiko soundista tai mistä, kun en enää omista ko. levyä.
 
Tono
Tästäkin duurisoolosta jäi hyvä fiilis, vaikka soundi on jäänyt ohkaiseksi. Vaikka välillä takkusi, homma palautui raiteilleen kuitenkin.
 
Apenaattori
Hauskaa kuunneltavaa, ikään kuin "semi-countrya". Itselleni on kantrisoitto melko vierasta ja epäilen, että sama juttu Apenaattorillakin. Selvisit kuitenkin mun korvaani hienosti hyvällä tatsilla, vaikkei tarinankerronta aivan yhtenäistä ollutkaan.
 
aantila
Alun slaidailu on törkeän hienoa ja toisen kierroksen kitara yllätti tullessaan mukaan, olin asettunut heinä suussa heinäpaalin päälle rentoutumaan. Kitarasoolo oli hemmetin siisti paketti, jossa kaikki kohdallaan. Tässä on tarinaa, maalta kaupunkiin.
 
MoreK
Terävä soundi, melkein lyö kipinöitä, mikä on jepujees. Tatsi on myös kohdallaan. Vaikka tavallaan oli vähän staattiset kuviot, niin diggailin täysillä ja erityisesti breikkien likit toimivat!
 
karik
Edelliseen vetoon nähden tuntuu kuin yläpäät olis ruuvattu kokonaan pois, mikä ei välttämättä istu kantreiluun niin hyvin. Soundi ehkä vaikuttaa osaltaan siihen, ettei soolo oikein nouse esille, vaikka hyviä aineksia on sopassa.
 
Illu
Kevyttä fuzzia tai jotain tuntuu olevan soundissa, joka ei ehkä ole kantreimmasta päästä. Hyvä fiilis mulle jäi tästä. Vähän kuin rokkisooloa kantrin päälle.
 
liljam
Vähän varovaiseksi jää, vaikka ekan breikin jälkeen tuntui, että nyt lähtis. Soundi tuntuu vähän näkkileivältä. Duurissa kuitenkin pysytään, joten vinkeä fiilis jäi!
 
velsa
Terävää soittoa vähän rokkaavalla meiningillä ja säröäkin on aavistus rokimpaan suuntaan. Toimii.
 
Juzpe
Hahaa, kaikkien kitaroitten jälkeen tämä yllätti! Hyvä soundi äänessä, laulu pysyy nuotissa siististi ja vaikkei mitään ylimelodista kantrilaulua olekaan, niin en sitä kaipaakaan. Jotkut sanat jäivät tällä kuuntelulla pimentoon, muttei lausumisen johdosta, englanti taipui nimittäin hyvin. Heijasteli mun päässäni myös jonnekin irkku- tai piraattilinjalle, hyvässä mielessä siis!
 
tjj2000
Taimi vähän hapuileepi välillä ja tarinassa ei paikat moneen kertaan vaihdu, mutta hyvät sopat tulee kun lisää maustetta ja jaksaa hämmentää.
 
MaQ
Soundista on treblee vähän liikaa poissa, sillä soitto toimii ja haluaisin kuulla paremmin! Onhan mun nykyiset kaiuttimetkin olemattomat paskat.. Pidin tästä kyllä kovasti, siellä oli kivoja repäisyjä välillä rokimpaan suuntaan ja sain vähän sellaista countryn ulkopuolista "vaaran" tunnetta. Siisti tatsi.
 
Jaso
Nyt vaihtui soundi taas kirkkaampaan ja meininki rehellisempään kantriin! Tästä jäi mukava fiilis, vaikka pientä hapuilua parissa kohtaa.
 
WanhaWetäjä
Hyvällä tatsilla ja persoonallisilla kuvioilla! Kivasti maustoit skaalan ulkopuoleltakin ja kierron viimeisen tahdin laskeva lirutus toi mieleen sen Yardbirdsien over under sideways... -biisin ärsyttävän kitarajutun :D Hieno veto paikoin kantrit sivuuttaen!
 
Huh, tässähän meni yllättävästi aikaa ja olutta! Jäi erittäin positiivinen fiilis ja taso on kyllä korkealla! Pisteitä laitan nyt tämänhetkisen fiiliksen mukaan, enkä välttämättä oikeudenmukaisesti.
 
aantila 2p eniten "valmis" paketti
1p Norppa78 - banjo-kitara -teema vaan toimii!
1p WanhaWetäjä - kantria sivuten, mää tykkään persoonallisesta!
1p Juzpe - uskottavaa laulua ja hauska veto
1p Mando - Tää vaan toimi taustaan
1p MoreK - breikkien likit jäi mieleen!
1p Velsa - saakelin hyvä veto!
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=58&t=196178