Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:Totofan
Alue:Livetoiminta
Aihe:AV-alan kouluun uutta kalustoa.
Aika:25.11.2010 12:52
Hyviä pointteja, kiitos!

Aloituspostauksessa mainitsin kyllä, et halpiskamaa ei ole "varaa" ostaa ;) Eli perushyviä laitteita joilla asioiden opettaminen onnistuu. Äänipuolella digitiski olisi kait ihan hyvä valinta. Veikkaisin että 16 kanavainen LS9 on maksimi mikä tänne kannattaisi hankkia. Koulutus aloitetaan ihan perustasolta ja perusasioista. Itse olen kyllä myös sitä mieltä, että etenkin opetettaessa laitteet pitää olla kunnollisia ja toimivia. Ammattityöympäristöissä kun harvemmin paskoihin kamoihin törmää, vaikka niitäkin tilanteita ikävä kyllä on.

Itse en Aura-audion hintatasosta tiedä mitään, jos joku haluaisi selventää hintatasoa mulle niin olisi kiva. Itse mietin äänijärjestelmäksi HK Audion Actor -systeemiä. Eihän sillä varmaan kukaan ammattilainen suostu vetämään, mutta täyttäisi meidän kriteerit hyvälle PA-läjälle ihan varmasti. Itse olen systeemiä kuullut, ja ihan jees se soundasi. KV2:sta mietin myös, mutta taitaa mennä hinnassa niin korkealle että en tiedä riittääkö raha.

Itse mietin etupäähän jotain Allen & Heath MixWizardia, ja jotain perus DBX ja Drawmer-tavaraa. Höysteeksi joku Lexiconin tai TC:n efekti. Esim MX200 tai M-One. Monitorit voisi olla jotkut perusvehkeet, esimerkisi DB Technologicsin Operat: http://www.thomann.de/fi/db_technologies_opera_m124_plus.htm

Laitteet tulisi siis yleishyödylliseen käyttöön, niinkuin aloituspostauksessa sanoin. Tilat jossa kamoilla vedettäisiin, olisivat pienistä keskisuuriin. Kamat tulisivat pääasiassa opetuskäyttöön. Aloituspostauksessa mainitsin myös, että äänipuoli olisi hieman ensisijaisempi, joku toimiva systeemi pitäisi saada. Valoihin lähinnä jotain päivitystä koulun konventionaalisen kaluston kaveriksi, ehkä jotain trackpod-tyylistä led-juttua yms.. Värinvaihtajaa? Trussinpaloja ja kaksi nostinta..
Copyright ©1999-2018, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=50&t=195869