Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:hallu
Alue:Kitarat: kitarakamat
Aihe:Fender vahvistintietäjät
Aika:09.11.2010 01:11
Päätin sitten ainakin toistaiseksi pitää tuon oman vahvistimeni BlesDeVille 410 ja kiikutin sen putkihuoltoon uraltonelle, kun en sitten tohtinut ominpäin niitä pääteputkia alkaa vaihtamaan. Tässä aikani kuluksi netistä tutkiskelin noita fender vahvareita ja yllättäen huomasin, että nyt myynnissä olevassa BluesDeVillessa on napit ja pistokkeet pikkuisen eripaikassa kun tuossa minun vanhassa vahvarissa, niin juolahti mieleen, että onko uusi reissue malli muulla tavoin erilainen kuin tuo vanha? tietääkö joku, onko saundipolitiikkaan tullut muutoksia tai onko muuten modernisoitu?
 
Jostakin mneitin keskustelusta muistan lukeneeni, että näihin reissue vahvareihin on se biastrimmeri asennettu jo tehtaalla. Uraltonen guru oli sitä mieltä, että siinä munkin vahvarissa on fixedbias, mutta ei ollut varma, onko se toteutettu vastuksen avulla vai trimmerillä (toivottavasti kertoo sen mulle kun haen vahvarin).
 
Toi saundijuttu mulla välähti mieleen siksi, kun eräässä keskustelussa täällä mnetissä joku oli sitä mieltä, että hodrodDeVille on ihan sama vahvari, mutta siinä on vaan yksi kanava enemmän (se more Drive). Itse vänkäsin silloin vastaan, kun olin yhdellä keikalla soittanut hodrodilla ja minusta se saundasi ihan erilaiselle, mutta se more drive kanava saattoi hämätä minua. Toisaalta nyt tuli mieleen, että josko näitä reissue vahvareita olisi vähän tuotekehitelty ja tilanne olisikin saundien puolesta erilainen kun siinä vanhassa sarjassa (eihän sekään nyt niin älyttömän vanha ole yheksänkytluvun alkupuolellahan nuo julkaistiin ja tämä reissue sarja on vissiin vasta ensimmäinen evoluutiovaihe).
 
No tuumasin vaan josko joku täällä tietäisi asiasta niin minua kiinnostaisi kovasti. Olisiko peräti ideaa vaihtaa vahvari tuohon nykyaikaisempaan (no ehkä se ei ihan niin paljoa ole muuttunut).
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=195437