Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:Katti
Alue:Livetoiminta
Aihe:Korvamonitoroinnin hankkiminen
Aika:20.10.2010 11:24
lavaamo: Olen jo pitkään harkinnut korvamonitoreita ja langatonta lähetintä. Millainen summa pitäisi sijoittaa että löytyisi harrastuskäyttöön toimiva paketti, tai jos suoraan sopivia malleja osaisitte ehdottaa?

Olen tässä kyllä todella paljon tuon jäsen Viltsun kanssa samoilla ajatuksilla liikkeellä. Itse on pääsääntöisesti käyttänyt Senkun vermeitä, sekä G2:sta että sitä uudempaa G3:sta (taisi joskus olla jopa noita ihan G1:siäkin).

Lisäksi on ollunna tota Shuren 900:sta ja muutamia AKG:n vermeitä. Itsellä kyllä ainakin selkee voittaja on ollu toi Senkku, vaik toi Shureki on ihan jees ja AKG:lläki vetää...

G2:sia luulis saavan kohtuu hintaan jo, kun oli tuolla Suomen Sennheiserillakin se kamppis tossa taaksepäin.

G1:siä en menis enää ostamaan, vaikka halvalla saiski. Teknologiassa ei sinällään oo mitään vikaa, mutta kun niissä on ne 9V neppariparistot, mistä mie en ainakaan oikein piittaa...

lavaamo: Olen ollut jo pitkään hankkimassa myös valettuja korvatulppia, mutta jos kokeilisi tuon korvamonitoroinnin toimivuuden ensin, niin olisi helpompi valita tavallisten valettujen ja korvamonitoreilla varustettujen väliltä.

Tossakin on olemassa sellainen jonnimoinen keskitie, jos ei ihan UE:n nappeja välttämättä tarvi. Itselläni on Finfonicin valetut tulpat (joihin siis saa eri vaimennusmoduuleita muistaakseen 9bB, 15dB ja 25dB) joissa itsellä on 25dB:n vaimentimet. Niihin saa myös semmoisen sovitesarjan ainakin Senkun vakionappeja varten (tais sovitesarja maksaa jonku 17 egee sis alv jos en väärin muista).

Ei se soundi ihan UE:ta ole, mutta varsin hyvin noilla vetää. Hyvin oon itte pärjänny kun noita oon CUE-nappeina käyttäny, vaikka liidillä oliki UE:n 7:kat ni samoilla linjoilla oltiin silti siitä soundista. Tyytyväisiä koko poppoo.

Tossa Finfonicin (taitaa olla Elacinillakin sama) systeemissä on se etu, että nyt mulla on molemmat samassa paketissa, jos esim joskus tarttee ihan vaan tulppia, kuten tuossa viime kesänä kun oli talonmiehenä varsin äänekkäillä festareilla lavan päässä ja iso osa orkista veti kulmilla.
Copyright ©1999-2018, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=50&t=194875