Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:fc89konkari
Alue:Kitarat: kitarakamat
Aihe:Stadista pätevä teknikko?
Aika:17.10.2010 19:29
Moro!

Joo siis alunperin kyllä tiesin tottakai että voin itekki säätää, en ole pahvia. Ja oon ennenki säädelly kitaroitani kaularaudasta elektroniikkojen vaihtoon. Nyt vaan ajattelin että kun tämmösen askeleen otin että ostin sitten tasoa korkeamman skitan (ku millä oon aikasemmin soitellu) niin miks ei alkuun veis ammattilaiselle jok pistäis keppiin hyvät säädöt, ja todennäkösesti paremmat kun ite osaisin nykypäivänä vielä.

Siinä ajatuksessa ei mun mielestä ollu mitään vikaa. Tottakai tiedän perus juttuja skittani säätämisestä, mut ajattelin et hyvä kitara, ni hommataan alkuun hyvät säädötkin. Sais kaiken irti siitä skitasta.

Vaikeinta säätämisessä mulle tuntuu olevan täl hetkellä se että ku joo nään aika tarkasti (suht hyvä näkö) ton kaulan kaartevuuden. En vaan oon täysin varma kuinka paljon sitä kaarta pitää olla. Uskon että toi tulee kokemuksessa, mut nyt ku sitä ei vielä kauheesti oo ni vois vaikka hommaa ammattimieheltä säädöt.

Onko kellään muuten vikkiä että mistä tietää kuinka paljon pitäis olla kaarta saavuttaakseen medium-low/low actionin? Ajattelin että sillon ois paksu E kieli 12 nauhasta vajaa 1,5mm.

Joonatan
Copyright ©1999-2018, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=194790