Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:Ihminen?
Alue:Bassot
Aihe:Basson mikit hurisee tai tärykalvo on rikki
Aika:15.10.2010 23:24
Tähän aiheeseen kuuluu? No anyway, mulla on pikku soundipulma mun vahvarin kanssa liittyen tähän hurinaan. Mulla on vahvistimessa 3 nappulaa mistä pitäs säätää sitä soundia, "low", "mid 1" (+mid 2, koska kaks piuhaa menee samaa aikaa kiinni vierekkäin) ja "high". Pidän yleensä low-säätöä maksimissa, koska tykkään siitä pehmeestä soundista minkä saan siitä irti. Tosin high-nappia on pakko pitää lahes nollilla ettei hurise turhoja, heikentää alempien kielien ääntä, liian terävä ja muutenki vähän tunkkanen soundi. Oon väännelly myös basson nuppeja koittaen saada sen plekun "klop"-äänen hukutettua, ja onnistuin siinä. Jos käännän siin vahvistimesta high-nappia isommalle, siitä alkaa kuulua sellasta häiritsevää hurinaa. Soitan myös aika isolla volalla kotona, about 7-9 volanuppi lähinnä koska haluun tuoda ne omat tekniikkavirheet esiin mitä ei pienemmällä volalla kuule. Olisko mitään jeesiä tohon hurinaan, koska haluisin tuoda sen high-napin kans aikalailla nii isolle ku pystyy, koska se soundi on paljon pehemeempi sillain.
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=35&t=193829