Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:rintapek
Alue:Livetoiminta
Aihe:Laulukamojen päivitystä
Aika:09.10.2010 00:59   (muokattu 09.10.2010 18:49)
edit: Mjaa, tuli näköjään itteään vahingossa copypeistattua liikaa, joten otetaan pois.
 
Ihan ilman kynsiä ja hampaita - olen ihan varma, että me emme nykyään pysty hyödyntämään edes nykyisten kamojen täyttä potentiaalia.
 
Tuossa olet oikeassa melko varmasti lopun ikääsi.
 
Sit ajattelet Saxpapan tarjoaman viisauden ihan ajatuksen kanssa.
 
Miettikää nyt sitä mikä ei tällä hetkellä toimi, mitä puuttuu tai mikä toimii huonosti.
 
Sinusta ny ei uskois, että tuota et ymmärtäis? Vai onko kyse siitä, että kukaan ei ole guru omalla maallaan? Jolloin tarvitset mustaa valkoisella siitä, et isot pojatkin tekee näin ja tämmöisillä? Unohda.
Huomaatko, että kysyt hemmetin hankalaa asiaa, ja seuraavaksi itte vastaat ittelles?
 
Mä ny en o iso poju, enkä mä näistä mitään tiedä, mut itte itteään soiton lomassa lauteilta miksaten- asiassa ny kumminkin jotain on vuosien varrella tullu opittua. Sekä oikeaa, että väärää, jos vain tietäis kumpi oli kumpaa.
 
No, ensimmäinen murhe on se, ettei varsinaista äänimiestä ole
 
Nyt sulla on kovin väärä priorisointi. Ensmäinen ja ehdoton prioriteetti mun mielestä on toi:
 
Sellaistakin kommenttia on tullut, että laulusta ei saa selvää.Tähänkin voi olla useita syitä alkaen laulajan äänestä ja päättyen huoneen akustiikkaan. Jollain EQ:lla tai kompuralla voisi ehkä tehdä jotain, vai voisiko ? Jos, niin mitä ?
 
Jos bändissä lauletaan, ni se laulun ny vaan pitää kuulua ja sanoistakin tarttee saada selvää. Ihan genrestä riippumatta. Muussa tapauksessa sekä säveltäjä, että sanoittaja on tehny turhaa työtä.
 
Monitorointi toimii kohtuullisesti.
 
Sit tosa ei o korjaamista?
 
kitarat kuuluvat erilailla eri puolille huonetta. Tämä tietysti tuolla systeemillä on odotettavissakin. Noita voisi tietysti mikittää noin niinkuin äänen levittämisen kannalta, jos olisi se äänimies. Vaan kun tulee jo nytkin ihan riittävän lujaa huimalla 5W tehoasetuksella. Hiljempaa jos vetää, ei enää kuule itseään
 
On muuten kovasti väärä olettamus, et noi mikitetään senvuaksi, et ne kuuluis kovempaa. Pikemminkin päinvastoin. Toi ny vaan mahdollistaa sen, et voi vetää jopa hiljempaa ja silti kuuluu paremmin. Makuasia.
 
Se on minust erittäin jees, et milloin vaan onnistuu, ni skitat tulee omista kamoistaan ja basso omastaan. Luomumeininkiä, sano.
Jossain vaiheessa ja volumeilla tietty tulee eteen tilanne, mis voipi kokonaisuuden kannalta olla fiksumpaa kääntää omat kombot monitoreiksi ja vetää saliääni omist kamoistaan. Makuasia toikin.
 
Rumpusoundeissa olisi varmaan myös tasapainottamisen paikkaa. Basarin saa tulemaan lujaa, muut saattavat hukkua. Eli jotain tuolle linjalle, vaan mitä ?
 
Mikki virveliin ja overi tai kaks?
 
Mikä olikaan se ongelma?
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=50&t=194559