Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:Juzzzi
Alue:Laulaminen
Aihe:Kevyen musiikin laulutekniikka
Aika:02.10.2010 20:53
Forell: Twang toimii myös matalalta laulettaessa, kuten Kari Tapion laulussa. Mielestäni twang toimii ehkä paremmin laulettaessa korkeita nuotteja. Ainakin ääni kantaa paremmin, ja näihin ylä-ääniin saa enemmän terävyyttä. Matkimalla pikkuvauvan itkua löytyy tietyntyyppinen saundi (ääri-twang). Ääri-twangilla pystyy laulaan todella korkeita nuotteja.
 
Täytyypä kokeilla. Tavallaan aivan korkeimmissa äänissä minulla twang häviää käytännössä kokonaan :P Lieköhän twangikin muodostettavissa hieman eri tekniikoilla, nimittäin itse en luonnehtisi twangin harjoittelua vauvan itkun matikimiseksi.(????)
 
Tällä hetkellä minua vaivaa eniten, se kun nopeissa kappaleissa kurkunpää kohoaa väkisin. JOS pystyy pitämään twangia yllä niin tuolloin kyllä onnistuu, mutta laulan kirjaimellisesti ottaen erittäin hitaan kappaleen 3 kertaa paremmin, kuin nopean.
 
Eikös se yleensä ole helpompi laulaa nopeampi kappale? Kun aloitin harjoittelemaan laulamista, niin lauloin vain hitaita kappaleita, koska pidin niistä. Vaikeitahan ne olivat laulaa, mutta kun laulutekniikka kehittyi niin siitä minulle tosiaan sitten kehittyi todellinen "hitaan musiikin tekniikka". Nyt sitten muuta ei lauletakkaan. Hyvä jos hengitysktekniikka pysyy kasassa nopeissa kappaleissa :p
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=37&t=181884