Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:Katti
Alue:Livetoiminta
Aihe:2,4 GHz langattomat
Aika:24.09.2010 09:26
ragol: Kyseinen taajuuskasta on toki tavallaan houkutteleva, mutta se on kyllä vähän jopa liian houkutteleva. :) Alkaa olla aikasta paljon tavaraa tuolla kaistalla, ja yhtään isommassa showssa alkaisi ainakin itseä vähän kyllä arveluttaa tuon käyttö. WLAN, langaton DMX, muut RF-linkit, Bluetooth, mikroaaltouunit (*), yms...
 
Noita mikrojahan onkin jokainen lava täynnä :)
 
Mitä tulee fysiikan tuomiin rajoituksiin korkeammilla taajuuksilla, niin aallonpituus lyhenee, ja signaalin "läpäisykyky" heikkenee. Eli periaatteessa selvitään pienemmillä antenneilla, mutta toisaalta taas näköyhteys lähettimen ja vastaanottimen välillä tulee entistä tärkeämmkäsi. Tiedän kyllä edelleenkin, että kyllähän esimerkiksi WLAN toimii monenkin seinän läpi, mutta kuten niin usein äänipuolella 'It depends'.
 
Itse olen StageClixin tuotteita hieman testaillut ja niiden koko ajatusmaailma perustuu siihen että kannettava matka ei ole mahdoton. Lähinnä siis instrumenttivermeitä, joissa lähetin on esmes kitarassa ja vastaaotin siinä pedaalilankussa, tahi vahvistimen sisääntulossa...
 
Mulla ei oo ollu noiden kanssa ongelmia silloin kun testannut olen (pari kertaa), muuten kuin että se lähetin on todella ikävä muotoillultaan. Siis se malli jota oon itse käyttänyt on sellainen plugitötterö joka pukataan jakkiin ja se vaan on hieman teillä koko ajan... ...muuten ihan näppärä ja testaamisen arvoinen...
 
...juu ja noissa StageClixeissä on mun mielestä joku koodaushomma sisään rakennettuna, ettei tulis häiriöitä (meille ei oo tullu), mutta niinkus Ragol tuumasi, voi olla että tunkua joskus tulee...
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=50&t=194127