Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:aalataur
Alue:Kitarat: soittaminen
Aihe:Oikea kielten korkeus
Aika:21.09.2010 19:25   (muokattu 21.09.2010 19:38)
ooidort: Ai kielten "hiplaamisessa" ei ole fiilistä? Itselle irtoaa enemmän kiksejä vaivattomasta ja hyvänkuuloisesta soitosta kuin helvetin isoista liikeradoista ja sormet punaisena painamisesta.
 
Komp... Sävelistä ja nuoteista, vibratosta, rytmistä ja sellaisesta ne hyvät fibat muodostuu. On kivempaa soittaa kun ei tarvitsee tosiaan puristaa jokaista nuottia ulos hartiavoimin. Luovuudelle on vähemmän rajoitteita. Kyllä mä juuri tuossa harjoittelin soittamista n. 6 tuntia ja tuntee sormissa soittaneensa. Hikikin tuli, fyysisestä vänkäämisestä eli otelautapainista. 9-42 ja E-vire.
 
Se on nimenomaan tatsikysymys. Mä en tiedä kaikkien ketjun kirjoittajien soittotaidoista/musamieltymyksestä... mutta klassisin tapaus on se kaveri jolla on niin paksut kielet, että niillä ei pysty tiluttamaan edes Paul Gilbert. Tämä aiheuttaa sen ettei tarvitse harjoitellakaan. Haukutaan tiluttamista "pelleilyksi" eikä ole aavistustakaan miten saatanan vaikeata se on. Tai ehkä on, mutta haukutaan silti kun ei itse osata ja ärsyttää. Ohuempiin kieliin ei voi missään tapauksessa vaihtaa, koska The Soundi olisi mennyttä. Ja joutuisi huomaamaan, että eipä siihen tiluamiseen vielä ne ohuet kielet ihan riitä. Lenkkareilla on parempi lenkkeillä, kun kumppareilla, mutta pelkät lenkkarit eivät vielä Usain Boltia tee.
 
Cleanhommat ja komppailu/slidesoitto on erikseen varmasti. Pienet särinät ei edes kuulu vahvistetussa äänessä, varsinkaan kun säröä. Ne kuuluvat vaan otelaudan lähellä akustisesti, eivät kantaudu ilmeisesti mikkeihin asti.
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=38&t=194023