Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:Sami_T
Alue:Livetoiminta
Aihe:HK Elements
Aika:07.09.2010 00:45   (muokattu 07.09.2010 02:25)
Tarkennan nyt tässä että en pidä itseäni millään muotoa ammattilaisena. Siinä mielessä ehkä joo että pyöritän omaa pientä alan firmaa mutta mun mielestä sitä "ammattilaisuutta" mitataan a) tietotaidolla ja b) kokemuksella ja molemmat on mun tapauksessa aika vaatimattomalla tasolla.
 
rintapek: ni löytyypä äänentoistoyrityksen kamalistasta niinkin budjettilaite, ko jammun mg166. Jos ny äänentoistofirma löytää tuolle fiksua ja kustannustehokasta käyttöä, ni melko varmasti tuommoiselle on käyttöä aikas monessa harrastekerhossa?
 
Mä pyrin pitämään noita MG-sarjan miksereitä 2-3 kpl hyllyssä koko ajan. Mä käytän niitä tälläsiin tapauksiin että on häppeninki x jossain ja sinne tarvii vuokrata mikseri, kaiuttimet ja puhujalle mikki. Ja ehkä soitetaan taustamusaa jostain iPodista tms. Satunnaisesti kans jotain stand up-keikkoja tehdään noilla ja mies- ja kitara-hommia. Niin noihin edellämainittuihin käyttötarkoituksiin oikein hyvä vehje. Ja kun noi vuokrakamat aina tuppaa saamaan vähän runtua niin tollanen MG on sen verran edullinen että ei niin kauheesti kiukuta jos niitä hajoilee aina silloin tällöin. Asennuksiin noita kans on käytetty aika paljon, karaokeen, jonnekin pubin tiskin taakse ohjaamaan paria stereolinjaa jne. Aikaisemmin meni Soundcraftin ES/EPM/FX-sarjalaisia ja A&H ZEDia ja Yamaha voittaa mun silmissä tätä kirjoittaessani kaikki edellämainitut 100-0.
 
Mitään bändiä en rupeisi tollaseen änkemään. Mutta jos ei oo yhtään rahaa ja vaihtoehtona on joku B-laite tms. hassutus niin sitten joo.
 
Kilovattikamat ei oikein hommaan sovellu, joten mun stressiklubi taitaa sen vetää noil omilla leluilla
 
Wattikerho kokoontuu taas. Se on harhaluulo että ne paremmat kamat (samassa kokoluokassa) höräisi yhtään sen enempää sähköä. Melkeinpä päinvastoin.
 
Mutta tosiaan. Kamat tarpeiden, käyttötarkoituksen ja budjetin mukaan.
 
Säkin oot rintapek kirjottanu ny stressiklubista niin paljon että kaikki foorumia seuraavat unissaankin tietää varmasti mikä se on, millaista keikkaa se (suunnilleen) tekee ja millä kamoilla. Usko siihen omaan juttuun on ainakin vahva ja jos joku vähän vastaan väittää niin se on huono ihminen. Mutta vuokraapas jostain sinne Ala-Nakkilaan jotain vähän parempaa kampetta muutamalle keikalle niin siinä saattaa tulla sellasia äkillisiä ahaa-elämyksiä. Tai sitten ei.
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=50&t=193617