Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:Sami_T
Alue:Livetoiminta
Aihe:Kokemuksia QSC K-sarjan kaiuttimista kaivataan
Aika:22.06.2010 17:02
OhYeah: Eräässä toisessa threadissa kehuttiin EV:n TourX sarjaa hyväksi bändikäyttöön varsinkin hinta/laatu-suhteeltaan.

Juu ja katsos kuka sen on kirjoittanu.

Tässä päästään taas tähän ongelmaan että Pro-muusikoille tuo on ihan susi sarja (vähintäänkin ammattiylpeyden takia) kun taas tällainen amatööri olisi entisiin Behringereihin verrattuna aivan haltioissaan.

Luepas nyt vähän tarkemmin. Ei tässä oo kukaan sanonu että se on susi. Se mitä tässä kirjoitettiin on se että yksi TX1181 per puoli voi olla tohon sun hommaan vähän siinä ja rajoilla että riittääkö se vai ei. Laita kaksi TX1181:aa per puoli (tai TX2181) niin ei oo enää mitään hätää.

Eikä tässä nyt ole varaa sijoittaa 10k euroa johonkin RCF:n pro-vehkeisiin. Mutta onko nyt ihan totta että tuollainen EV:n 18" subi ajettuna hyvällä QSC:n päätteellä (erillisellä siis, ei liity K-sarjaan mitenkään) ei riitä potkimaan hyvää ääntä 200 hengen baarissa? Kuulostaa vähän erikoiselta.

Mä vedän vähintään kaks keikkaa viikossa milloin milläkin PA:lla vaihtelevia bändejä ja musatyylejä ja omistan itse tota TourX:aa. Oon käyttäny sitä asennuksissa ja keikoilla. Keikkakokoonpano on ollu TX1181+TX1122 ja vahvistimina 2 kpl QSC PLX3602 tai 2 kpl Crown XTi 4000. Toi TourX-setti oli tossa kymmenkunta keikkaa yhden humppabändin mukana. En ollu itse etupäässä, kaveri hoiti homman, sen mielestä se toimi hyvin. Itse oon tehny sillä muutamia kertoja matalan budjetin bile- tai rokkibändejä pienissä tai pienehköissä paikoissa. Ne bilebändihommat meni ihan ok, kevyet (suomi)rokkihommat myös ihan ok, yhden vähän vauhdikkaamaan rokkikeikan muistan missä oli tupa täynnä (joku 150-200 henkeä) ja siinä sitten tulikin jo äitiä ikävä. Sittemmin myin tän saman läjän yhdelle paikalliselle orkesterille (mistä kirjoittelinkin jo eri threadissa) ja ne on ollu siihen oikein tyytyväisiä. Pääasiassa hääkeikkaa tekevät.

Luulen että joudun hankkimaan toisen samanlaisen TourX-läjän koska se oli tietynlaisiin ja tietyn hintatason hommiin erittäin toimiva kattaus.

Mutta ei sillä yhdellä subbarilla per puoli oikeesti kuuhun mennä.

Mutta jälleen kerran: nää on makuasioita. Mikä on kullekin "hyvä" tai "riittävästi". Täälläkin aina välillä kirjoitellaan että nyt on bändi ostanu _yhden_ 15 tuuman aktiivisen kurkkupurkin (mitä valmistaja kutsuu subbariksi) ja kyllä nyt jytisee. Mulla on asiasta oma näkemykseni. Sitten joku toinen haluis siitä vielä kaks kertaa enemmän. Niin kuka siinä nyt sitten on oikeassa.
Copyright ©1999-2017, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=50&t=191708