Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:tcitc
Alue:Rummut: rumpukamat
Aihe:Rumpuja hankkimassa
Aika:15.06.2010 12:34
JPHe: Nyt olen edennyt asian kanssa sen verran, että olen käynyt katselemassa settejä kaupassa ja keskustelemassa parin myyjän kanssa. Muutama asia pyörii kuitenkin päässä ja ajattelin vielä kysyä muutamaa juttua.
 
Heti alkuunsa mainitsen sen, että vaikka ne myyjät kuinka mukavia olisivatkin, on heidän myös saatava tehtyä myyntiä.
 
Ensin pari kauppiaan esiin tuomaa asiaa. Nykyisin tehdään parempia rumpuja kuin ennen ja samalla rahalla ssa paremmat kuin esim 10 vuotta sitten. Tämä varmastikin johtuu tuotannon siirtämisestä Taiwaniin/ Kiinaan, mutta täällä kun näyttää olevan yleisenä käsityksenä, sieltä ei voi tulla mitään hyvää. Ja itse kysymys olikin, että onko joku kokemuksen kautta todennut uudet kaukomaanihmeet jotenkin huonoiksi ja missä mielessä.
 
Kymmenen vuotta sitten tehtiin (ja tietty sitä ennenkin) aivan mainioita rumpuja ja saat varmasti käytettynä paremmat rummut parempaan hintaan ja paremmalla mielellä, kuin jos menet ostamaan liikkeestä jotain edullisimmasta päästä.
 
Lisäksi kaipaisin jonkun laista määrettä "hyvät rummut". Voiko jonkun hintaluokan ja esim valmistusmaan perusteella jo todeta riittävän hyviksi? Tässäkään en kaipaa esim toteamusta tyyliin:"Jenkki ludwigit", vaan mikä olisi vaikka ko Ludwigin halvin ns hyvä rumpu sarja nykyisistä malleista.
 
Hyvistä rummuista tuolla jo sanottiin. Rumpujen "kastit" menee kyllä hieman hintaluokankin mukaan, eli monilla merkeillä on samoissa hintaluokissa esim. nuo halvimmat rummut ja on melkein sama mitkä niistä ostaa jos semmoiset ostaa. Tosin käytettynä pääsee säästämään aika mukavasti ja saattaa saada monesti paremmat kalvotkin kun kaupasta valmiina tulleet tehdaskalvot.
 
Ja yksi tällä palsatalla esiin tullut asia on että "Pearl on paska.". Kuitenkin musa kaupan setä piti Pearlia helposti myytävän merkkinä hyvän maineen, laadun ja kestävyyden vuoksi. Ja myynti esite oli kieltämättä aika vakuuttava.
 
Ei se Pearl ole paska, itselläni on exportit ja olen enemmän kuin tyytyväinen. Ostin ne käytettynä todella hyvään hintaan ja seuraavat rummut mitkä joskus hankin on varmaankin sitten selkeästi hintavammat customit vasta joskus kun työelämään vielä pääsen, noilla pärjää vielä pitkälle tässä säästellessä.
 
Mut oikeastaan, tama, pearl, ludwig, yamaha, mikä tahansa merkki on paska jos ostat halpaa. Ne on vaan lafkoja jotka tekee rumpuja. Enemmän vaikuttaa just se hintaluokka siihen laatuun.
 
No niin tässä olisi vielä pari kysymystä, joihin siis en kaipaa pelkkiä mielipiteitä, vaan jos olisi jotain kokemusta tms. Itse en ole rumpali ja samalla tiedän mikä ero on Gibsonilla ja jollain Anttilan kitaralla. Valitettavasti vaan Gibsonin USA laatukin on yliarvostettua.
 
Kokemusta ei itselläni paljoa näistä asioista mutta tämäkin tieto on täältä luettua ja osittain myös sitä itse koettua. Muita soittimia on tullut sit ajan kanssa hankittua ja vaihdettua niin paljon että on jo oppinut ostamaan käytettynä, etenkin jos aikoo ostaa jotain edullisempaa.
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=30&t=190858