Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:larvie
Alue:Elektroniikka ja soitinrakennus
Aihe:Vahvistimen tuunausta
Aika:14.05.2010 15:35   (muokattu 15.05.2010 14:21)
Otinpas tossa eilen projektiksi rakentaa uuden kotelon omalle pikku Yamahan GA-15 malliselle transistorikombolle, joka nurkassa lojui turhana. Ideana olisi siis repiä irti se vahvistinosa ja rakentaa sille oma kotelo, ja erikseen kaappi. Olen suunnitellut siitä semmoista vintage-putkivahvistimen näköistä systeemiä. Ilmeisesti aika originaali idea, en ainakaan ole kenenkään kuullut koskaan rakentavan Yamahan 15w full stackia :D
 
No joo, eli kaiutin on nyt kysymysmerkkinä. Mitään kokemusta minulla ei noista passiivikaiuttimista oikein ole, ilmeisesti tuo vahvistin sen 8ohmia max lähettää. Mutta sitten se teho. Kävin tänään ostamassa 5 eurolla 150-wattisen passiivikaiuttimen kirpputorilta ja sitä testailin yamahan kanssa, mutta se ei nyt oikein miellyttänyt korvaa. Rätisi ja paukkui, eikä vika ollut kaapissa, koska stereoiden kanssa toimi hyvin. Ilmeisesti tehoa oli siis liikaa?
 
Periaatteesa haluaisin että siitä lähtisi runsaasti ääntä, ainakin enemmän mitä se pikkuruinen yamahan oma kaiutin huutaa. Mutta mistäs minun kannattaisi noita kaiuttimia alkaa metsästelemään? En viitsisi ihan hirveästi noista maksaa, kun köyhä kitaristi olen.
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=31&t=190707