Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:krk
Alue:Kilpailut
Aihe:Sooloskaba 201 - äänestys
Aika:13.05.2010 14:17   (muokattu 13.05.2010 14:18)
Sooloskaba 201
 
Olipahan mukavat helatorstain blyysit.
 
Tonski
Mukavan naukuvan kehräävä soundi. Kaikista äänistä en ollut ihan samaa mieltä, mutta kyllä tässä paikoitellen kissuuden arvoitusta ainakin sivutaan.
 
krk
xxx
 
J.Hollström
Stratocaster keinuttaa. Soundissa vähän alapää puurottaa, muuten oikein makoisa. Asiallista kerrontaa.
 
tahtah
Aavistuksen töksähtävää, mutta itse asiassa paikoin hyvinkin syvälle uppoavaa soittoa minulle. Soundikin istuu.
 
Krice
Uljaan uhoavaa soundia ja soittoa, joka ei juurikaan vastaa minun käsitystäni taustan synnyttämästä fiiliksestä. Ihan vikkelää kyllä.
 
WanhaWetäjä
Edelliseen verrattuna näkemys syvenee. Todella mehevä soundi ja tatsi. (Pakolliset?) tilulilut menevät kuitenkin minulle överiksi eivätkä mielestäni ollenkaan istu esteettisesti edes muuhun soittoon saati taustaan.
 
SikaSilu
Long time, no hear! Muistan tämän jannun rootsigeimeistä. Muistikuvan perusteella soitto on rootsiutunut oikein merkittävästi, räväkkä ote on edelleen tallella. Toimiva kuivempi soundi, oikein hyvä veto.
 
qtm
Puhtoista, Peter Greenin hengessä. Nuottien taivutus ja väritys puuttuvat lähes kokonaan, ja niiden mukana puuttuu myös jotain oleellista bluesin olemuksesta. Mutta tästä on erittäin hyvä lähteä liikkeelle syventämään soittoa, esim. mainittua mestaria kuuntelemalla ja matkimalla.
 
Uhosakke
Nimestä huolimatta ei mitenkään erityisen uhoavaa (ja hyvä niin), mutta paikoin vähän epäpuhdasta. Soundikin on kylmähkö taustan ehdottamaan lämpimään moodiin. Pinnan alla on kuitenkin selvästi pyrkimystä "oikealle tielle", ja hyvä niin.
 
imppa86
Ujohkoa maalailua kevyellä kosmoskynällä. Laatikko paikoin hukassa. Fraseerauksen rytmiikka sinällään toimii oikein mainiosti.
 
apenaattori
Tämä on paras veto mitä tältä kaverilta olen kuullut. Lähes loisteliasta, itsevarmaa mutta ei itsetietoista soittoa. Robben Ford ja (ehkä Bonamassa) kuuluu paikoin, mutta ei mitenkään häiritsevästi päälleliimattuna. Harvemmin on tullut näissä mnet-skaboissa välitöntä tarvetta ottaa kitaraa ja tsekata vedosta joitain juttuja. Tämä oli sellainen veto, oli joitain niiiiiin herkullisia sävelvalintoja.
 
Alfauros
Kosmoskynä ei enää riitä. Kosmisuus saa tässä vedossa uuden merkityksen.
 
latuska90
Perinteistä puhdasta bluesia, hieno läsnäoleva soundi. Trivialismit tyylikkäästi ohittavaa, tuoreen kuuloista ja persoonallista soittoa. Paketti nyt kasassa.
 
Kuha
Vanhempi valtiomies huippuvedossa. Häikäisevä tekniikkaa palvelee rikasta ja monisukupolvista kerrontaa. Yhtenä monista osoitettavista yksityiskohdista, kiinnittäkää huomiota miten pikkauskohdan muutoksilla saadaan aikaan hienovaraista mutta kuitenkin oleellista variointia soundiin eli fiilikseen. Loistavaa.
 
BigPapa
Tutun bigpapamainen näkemys bluesista. Kertaan joskus aikaisemmin lainaamaani mielikuvaa: soittoa tulee yhtä vaivattomasti kuin vettä hanasta. Ja se maistuu hyvälle.
 
Ekespylly
Taustasurina on aikamoinen, mutta siitä piittaamatta soittohan tavoittelee aika mukavasti bluesin olemusta, ja tavoittaakin siitä jotain.
 
Chunga
Suoraa ja harmonisesti kapeaa soittoa, jossa nuotteja ei juuri taivutella saati väritellä eikä sointuja merkkailla. Ei soitossa varsinaisesti mitään oleellisesti väärää ole, mutta bluesfiilistä ei pääse syntymään.
 
tono
Oudoilla vesillä meloskellaan. Jäin kanootin kyydistä.
 
Pisteet
 
2p apenaattori
2p latuska90
1p BigPapa
3p Kuha
 
Olisin mielelläni jakanut pisteitä enemmänkin (Tonski, J.Hollström, tahtah, SikaSilu), mutta nyt oli useampia pisterohmuja joukossa.
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=58&t=190670