Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:PJS
Alue:Bänditoiminta
Aihe:Minkäkokoista kitaravahvaria reenikselle?
Aika:07.05.2010 18:45
Meillä on toisella kitaristilla arviolta max 30w styrkkari. Todennäköisemmin snadisti alle 20w. TG Musicin klooni tweed deluxesta taitaa olla mun mielestä se. Ja Mulla on 50w Hiwatt combo. Molemmat siis ns. vanhan liiton putkivahvistimia. Saundimaailma vaihtelee molemmilla täysin puhtaasta saundista, pikkurosojen kautta vähän reippaampiin fuzz/leadsäröihin. Ei kumminkaan high gain hommeleihin. Ja koskaan ei oo kummallakaan, etenkään mulla ongelmaa että kitarat jäis jalkoihin. Ja vaikka ei heviä soitetakkaan niin kahden kitaristin, basistin, kiipparistin ja kahden rumpalin/rumpujen&perkkojen muodostama bändi saa kyllä ihan varteenotettavasti ääntä aikaan rivakammissa biiseissä.
 
Tässä valossa sanoisin, et kannattaa mielummin ostaa se 20-30w kone ihan vaan siks, että niissä saa avata hanojakin sitten vähän enempi. Toki jos ison stäckin mojoa haluu niin sitä ei pikkuvermeillä saa.
 
Yks juttu millä muuten eliminoidaan soitinten jalkoihinjäämisongelmat on se, et kaikki malttaa kuunnella mitä muut soittaa ja reagoida siihen tilanteen mukaan tatsia&volaa mukauttamalla. Toinen on se, että jos on monta soittajaa niin biisit sovitetaan niin ettei kukaan soittais hirveesti toistensa päälle. Tällöin ne yksittäiset elementit erottuu kokonaisuudesta niin haluttaessa...
 
Kaikkihan nää jutut silti tietää et turha niitä kai olis tässä enää mainita.
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=12&t=190416